onsdag 31 januari 2024

Stammis:-)





Är ni (också) stammis hos ICA? Om ni är det borde ni ha fått världens roligaste personliga mejl igår. I en film presenterar Björn Kjellman nämligen mitt Stammisår 2023. Så jag skrattade:-) Först får jag veta vilka som var mina fem favoritvaror under 2023, sedan jämförs mina köp med Sveriges favoritvaror under året. Fortsatte att skratta:-) Och då ICA ville vara liiiiiite PK fick jag information om mina mest köpta frukt- och grönsaker också samt hur många procent av mina inköp var just frukt & grönt. 

Självklart vill ni veta vad jag har konsumerat under året, eller hur;-)

Mina fem favoritvaror 2023
1. Kelda mellangrädde (låg etta även ifjol)
2. Ceren rostade och saltade solrosfrön
3. Brämhults juice
4. Avokado
5. Baby-plommontomater

Sveriges favoritvaror
1. Gurka
2. Banan
3. Citron
4. Lime
5. Baby-plommontomater

Mina mest köpta frukt- och grönsaker, totalt 13% av totalinköpen
1. Avokado
2. Oskalade majskolvar
3. Fast potatis

Under året har jag totalt köpt 322 olika saker, varav 147 unika produkter. Min rabatt uppgick till 710 kronor. 

Men visst är det roligt och intressant. Gillar ICAs personliga-mejl-knep skarpt:-)

PS. Bilderna jag lägger upp har ingenting med inlägget att göra. Tog bilderna på Café Startboxen. Där välkomnas barn (och hundar). Jockeymackan är min och äppelkakan är grannens. DS.

14 kommentarer:

LillaSyster sa...

Stammis sen typ 1990, men något sådant mejla har jag inte fått. Avokado äts ofta här också. Ha en bra kväll idag har solen visat sig=)

Anki sa...

Hm ... har varit "stammis" sen det infördes, men nix ... inget sånt mejl har kommit :)

Hannas krypin sa...

Vi är också stammisar på ICA men det är mannen som står på medlemsskapet så jag har inte sett något mail. Undrar hur våra stammisvaror ser ut.

Susjos sa...

Va kul!
Jag är också stammis, och måste genast kolla in mailboxen!
Du gillar frukt och grönsaker, tror jag också har en del av sånt på min lista!
Ha en trevlig kväll!
Kram

Guldkryckan sa...

Tror jag är stammis faktiskt trots att jag aldrig (nästan) handlar där numera, får dock endast mejl från min lokala ICA-handlare, vad jag kan komma på iallafall.
Jockeymacka?
Ser ju gott ut till och med. :)

Ha en fin afton Bp.

nalta norrland sa...

Mäh jag har inte fått nått sånt mejl 😧
Jag minns att jag fick ett ifjol men jag kommer inte ihåg nått 😣
Vi lär inte köpt samma lika varor 😜

Ditte sa...

Kul med detta mail! Läste mitt och skrattade jag också-
Visst är det roligt att se vad du konsumerat under året. Känner igen mig i en hel del. (Men majskolvarna och Brämhilts juice utgår hos mig)
Trevligt med ett besök på Café Startboxen och lite vårkänslla var det ju idag.
Slog för egen del till på lunch på Teatergrillen med Promenadklubben efter att vi sett filmen "Hammarskjöld". Jodå, det blev promenad till och från Stureplan till biografen Grand på Sveavägen- Bra träning; 5 km tur och retur.

Gunnel sa...

Jag har också fått ett sånt "personligt" mail. Riktigt kul. Vi har tydligen lagt bort titlarna för han kallade mig vid förnamn.

Hanneles bokparadis sa...

Vill ha varm macka 🥪

LillaSyster sa...

Idag fick jag mitt mejl från Stig=)

Anonym sa...

Fösta bilden är ju bara för söt å fikat såg gott ut. Vad gäller dina inköp kan jag säga att inga av dem finns på min topplista....

femfemman sa...

Det var ju häftigt! Gillar statistik
Har inte fått något mail. Ska dubbelkolla rabattutskicket som kom igår, för säkerhets skull.

Annika sa...

Nope :-D Av naturliga skäl. Men jag gillar ICA och handlar ofta där när jag är i Sverige.
Kul med sånt mail faktiskt.
Lire roligt att du kan jämföra med hur "resten av landet" handlar också.

Monica sa...

Webbplatsen begär samtycke till att använda min data vilket jag inte vill men inte kan nobba till så det är slutbloggat om dom inte ändrar sej man ska ju kunna vägra alla kakor.
Är inte stammis någonstans utan handlar där det är billigast något som funkar bra för oss.
Tycker ICA har blivit för mycket med apotek försäkringar mm reklamen är inte heller lika rolig som den var.
Hade Trisskalender till jul och vann 500 kr, riktigt kul brukar ju aldrig vinna.
Gardiner är ett måste i mitt hem sitter djupt rotat sedan barndomen.
Ha det bra :-)