söndag 21 januari 2024

Skyltsöndag #454

Alla skyltar är veckofärska, vilket i sig är en bedrift då jag bara gett ut mig en enda gång, i onsdags. Med facit i hand kan jag medge att jag varit ute två dagar under de två senaste veckorna. Och då menar jag inte ute som i promenad utan ute som en rundvandring i Täby centrum. Är rätt säker på att man kallar det beteendet för ”att gå ide”.

Men nu till min skyltmix – enjoy!!!

Mobello är en av butikerna i Täby Centrum som lagar mobiltelefoner och där man kan köpa bland annat mobilskal. Tror att det är Åsa D. som innehar rekordet för flest antal skyltar i en och samma bild. Om jag hade orkat räkna alla skyltar hos Mobello skulle jag veta, men det orkar jag inte;-) Så du får behålla rekordet Åsa D:-)

Hästens har funnits i Täby Centrum sedan 2013, men vid årsskiftet gick hyreskontraktet ut. Officiellt är företaget inte nöjd med gallerians öppettider som är desamma som 2013. Märkligt! Jag menar det är väl bara för personalen att ta sig en power nap då och då. Då sängarna kostar lika mycket som en Tesla behöver man ju bara sälja en säng i månaden för att täcka alla kostnader…

Nike-shoppens fräcka och färgglada skyltfönster är en fröjd att titta på.

Veckans höjdare: Det behövs inte så mycket för att man ska bli glad. Tack Snö:-)

Pumita har uppfunnit Skyltsöndagen. Jag förvaltar den.

Alla skyltare hittar ni här.

17 kommentarer:

LillaSyster sa...

Himla smart att gå i ide. Var glad för att du inte behöver ge dig ut, det är allt annat än skönt. Gott om skyltar fick du ju ihop ändå. Ha en bra kväll! Kram

Anki sa...

Snyggt skyltat! Jag har också gått i ide.

Guldkryckan sa...

Hade gärna gått i ide här också, det ska erkännas men jag har inget val….attans… 😉
Vet att vi var inne på hästens nån gång för många år sedan, tror vi nöjde oss med en kudde om jag inte minns fel.
Sängen köpte vi någon annanstans.

Snyggt och bra skyltat Bp.

byblixtra sa...

Nog är det många skyltar på mobello.
Läcker skyltning hos Nike.
Trevlig skylt hos Snö.

nalta norrland sa...

Bra skyltat och Du behöver ju inte mer än ett besök i gallerian flr att finna en mängd skyltar.
Jag skulle gärna ha en galleria nära mig ☺️

Åke sa...

Jag tycker du vinner jämt med skyltar i din närhet ;) En annan får dra ut på turné och ligga över ;) Bra sammansatt och den sista tar ju priset :)

Åke sa...

Jo jag tror också att Mobello lever på att sälja mobilskal :)

Susjos sa...

Snacka om skyltar på Mobello! Visst är det bra att ha en stor galleria i närheten, så man slipper vara ute alltför länge i kylan! Skönt att gå i ide!
Snyggt skyltat, och sista skylten är verkligen söt!
KRAM!

Guldkryckan sa...

Sv: är ju glad att jag åtminstone får vara kvar på skolan men kommer sakna de som försvinner.
Men så blir det ju ibland, tur man kan träffas på krogen emellanåt iallafall. 😊

Ha de. 👍

Äventyret framtiden sa...

Mobello, så fyndigt namn med tanke på mobil. Undrade först men förstod sen.
Gulligskylten allra sist är hjärterörande.
Bra skyltat trots bara en utgång i veckan!

Ditte sa...

Så trevligt med en sväng till Täby C. Snyggt skyltat.
Så länge sen jag vara här. Nike brukar ju ha läcker skyltning och det visar di verkligen.
Skylten som Snö har här i Täby har jag sett på deras ställe i Nacka. Och visst blir en glad.
Hästens sängar är dyra och håller ju i princip en livslängd- Vi hade "Hästensängar" hemma när jag växte upp, men idag skulle jag inte satsa så mycket på en säng. Jo, om jag vann en storvinst.
Mobello kände jag inte alls till men visst är mängden skyltar enorm. Kanske en titt här nästa gång jag ska köpa nytt skal. Och dessutom få till en utflykt till Täby. Men då måste Roslagsbanan gå.

Angelgirl - Åsa Danielsson sa...

Vilken härlig skyltning och Mobello har väldigt många skyltar (små) sådana som är jobbiga att räkna...
Men Tackar för fortsatt första platsen för skyltar i samma bild! :D

Nike-märket gillar jag både i skor som kläderna. Förr då jag tävlade med slalomåkning körde jag med märkeskläder i Craft ;)

Vad det gäller Hästens sängar så har vi ännu den kvar hos oss i Birsta shopping området.. Här finns även "Sova" men oavsett vad man väljer för säng att sova med så bör den passa en själv och likaså ens plånbok anser jag! :)

Den sista bilden var klockrent bäst! :D

Ha en fin söndags kväll! :)

KajsaLisa sa...

Oj jag får väl försöka knäcka Morbello med skyltandal. Hästen förstår jag få lägga ned, vem har råd med det. Dom hade en morgonrock för hör och häpna 50000 funkar lika bra med collegetröja och trosor. Snyggt skyltfönster, länkar upp dig nu. Sista bilden var häftig.

Annette sa...

När jag var i tjugoårsåldern var Täby C det shoppingcenter jag oftast åkte till. Det fanns i och för sig ingen riktig konkurrent, utöver galleriorna inne i Stockholm. De senaste åren har jag oftare åkt till Mall of Scandinavia och Gränby C i Uppsala. När jag var i Täby C någon gång kring jul kände jag inte igen mig alls, och trodde inte att jag skulle hitta tillbaka till bilen :)) Det har blivit så stort. Kul att se dina bilder därifrån! Jag ska nog byta tillbaka till Täby C.
Och apropå att gå i idé, så känns den här vintern oändligt lång och jobbig.

Paula sa...

Butiksdöden fortsätter, men just Hästens är nog för mig en gåta att de överlever, är det så stor prestige i att ha en "äkta" fulrutig Hästens? I Falun har vi minst 3 butiker med samma sortiment som Mobello, lite svårt att förstå hur det lönar sig. Men det såg väldigt trevligt ut på väggen med alla färgerna.
Visst är du mitt i ditt ide, något annat kan jag inte påstå. Hade jag inte vovven hade jag joinat dig, idag är det så halt så man går med livet som insats, inga dubbar hjälper när snön har smält o isen under är stenhård. En kompis har redan brutit handleden idag...

christian sa...

Tänk vilken mängd med olika mobiltillbehör.....horribelt egentligen!
kan inte va kul å jobba på en sängbutik, inte så att man har kunder hela tiden precis.... :(
Håller med om Nike-skyltfönstret, du som jag gillar vi ju färger! ;)
Sista är kul....gissar att det är ett slags restaurang/fik?

Trevlig måndag!

Carita Liljendahl sa...

Så otroligt tacksam och glad för alla bilder från Täby Centrum <3
Nu siktar jag faktiskt på att komma dit med en väninna som har bil, då vi tar bilen med till Stockholm på vår kryssning i slutet av mars. SOM jag längtat efter Täby och TC!