Klimakteriehäxan vill gärna fortsätta plussa på med många trevliga företeelser i vår vardag. Och det fortsätter jag gärna med. Det är det ABC+ går ut på. Tre exempel per bokstav, en ny varje onsdag, vi har hunnit fram till E+! Om du vill vara med är det bara att säga till i Klimakteriehäxans kommentarsfält här.
England
Det är många av oss som älskar England, engelsmännens mentalitet, Londons
puls, den makalöst vackra landsbygden, fish ’n chips, ölen med mera, med mera.
Å visst är vi ett antal fotbollssupportrar som faktiskt unnar England en vinst i
årets fotbolls-VM. Denna önskan satte Ghana temporärt stopp för igår kväll.
0-0. Har aldrig sett ett afrikanskt lag spela så strukturerat och organiserat
som Ghana. Nu går båda lagen vidare, men det hela är mera ovisst. Än så länge i alla fall...
Entusiastiskt
Kan inte låta bli att ha med ”entusiastiskt” också. För om någon är entusiastisk
vad gäller fotboll, så är det jag. Får man skryta om sig själv??? Usch;-)
Energiskt
Visst kan man vara aningen energisk om man vill att någonting man brinner
för genomförs.
PS. Bilderna jag lägger upp är ”Emil på grönbete”. Han har varit med förr, bland annat här. Vet inte om någon har döpt honom än, men nu har jag gjort det. Emil. Om HSB vill ändra namnet, er det bara att höra av sig;-) DS.













