lördag 6 juni 2026

Hoppa på tåget – Gul & Blå

Att Åkes tema idag syftar på den svenska nationaldagen har inte ens undgått mig, Men det första jag tänkte på när jag såg utmaningen var den svenska och ukrainska flaggan samt jeansmärket Gul & Blå som var så inne under 1970- och 1980 talet. Googlade och fick veta att inga fysiska butiker finns kvar, men att märket lever vidare online.

Nu kan jag inte bidra med varken flaggor eller jeans, utan jag bjuder på följande:

Den här söta nallen sitter vid deliavdelningen hos min lokala ICA. Gul text på blå t-shirt. Väldigt passande så här i studentskivors tider, där ICA anlitas av många för catering.

I morse lyfte det isländska (!) planet med det svenska landslaget i fotboll mot USA. Gulare och blåare kan det ju knappas bli. Märkligt att Svenska Fotbollsförbundet dissade SAS, men det isländska bolaget Loftleiðir var kanske billigare. Foto: Sportbladet.

Hos Åke hittar ni länkar till alla som hoppat på tåget. Om ni också hoppar på är det bara att lämna ett meddelande i hans kommentarsfält här.

Karin har uppfunnit temat.

fredag 5 juni 2026

Fem en fredag: Vecka 23 – ”I reserv”

Bilden har absolut någonting med inlägget att göra, åtminstone med punkt 3;-)

1. Vad beställer du om du inte vet vad du vill ha?
En öl eller ett glas vin, så får jag tid att fundera vad jag vill ha.

2. Vilken situation får dig att känna dig helt oförberedd? Folk som våldgästar en och förväntar sig att de bjuds på mat.

3. Vad har du alltid hemma ”utifall att”? Förvånansvärt mycket faktiskt;-) Pasta, ris, italiensk tomatsås på burk, Nespresso-kapslar och Biscoff kex.

4. Vad har du kvar trots att du nog inte behöver det längre? De mesta är jag rädd för.

5. Vad är något du alltid vill ha en backup för? Besöksdatum i en kalender både på datorn med även som en pappersalmanacka på köksbordet.

Det är Elisa som har uppfunnit ”Fem en fredag”.

torsdag 4 juni 2026

ABC+ - ”B+”


Hos Klimakteriehäxan fortsätter jakten på trevligheter som absolut finns där omkring oss, även om världen stundtals ter sig helt bedrövlig. Det är här hennes ABC+ kommer in: ett alfabet där varje bokstav representeras av saker som gör livet lite angenämare. Starten gick för en vecka sedan. Nu är det är dags för B+! Tre plussiga saker ska fram.

Boll
Så här i fotbolls-VM-tider är det nog självklart att bollen ska få vara med. Den är ju med bred marginal den absolut viktigaste ingrediensen på ett fotbolls-VM.

Bibel
Nej, jag har inte helt plötsligt blivit religiös. Men igår och idag plöjde jag genom Sportbladets 195-sidiga fotbollsbibel. Är absolut ingen kalenderbitare, men det är ändå kul att lära sig (en massa) nya namn från deltagande länder som Cap Verde, Curacao, Algeriet, Jordanien D.R. Congo och Panama.

Barnasinnet
Hela det här inlägget visar att jag har barnasinnet i behåll. Hoppas verkligen att jag har det kvar livet ut.

Det är Klimakteriehäxan som har uppfunnit ABC+.

PS. Bilden jag lägger upp sätter pricken på i:et! Det är den före detta grannen som mailade den en och en halv timme före avspark mot Grekland. Läktaren fylldes på snabbt. Han och äldste sonen sitter på läktaren på Nationalarenan och jag hoppas att de får se en bättre match än den mot Norge i tisdags. Tack för bilden:-)DS. 

onsdag 3 juni 2026

"Exotiska vyer"

Tror att jag har sagt det förut, nämligen att man absolut inte behöver åka utomlands för att njuta av ”exotiska vyer” respektive av medelhavsinspirerade miljöer. De får man här i Täby helt gratis och mitt på dagen. Ja, som ni ser var det väldigt somrigt här idag - också. Hoppas det håller i sig resten av veckan, då det första skolavslutningarna äger rum imorgon. Enjoy!

AI: Detta är troligen en gräsgrön guldbagge (Cetonia aurata) eller en olivgrön guldbagge (Protaetia cuprea metallica). Hursom – vacker är den.

Medelhavsvibbar här, utan tvekan. Å nu förstår jag också varför grannarna som gärna picknickar på innergården täcker borden med dukar innan de lägger upp maten…

När såg ni senast en ung kille med ett skrivblock och en penna i handen? Personligen minns jag inte. Vilken retrolook, men lite varmt om hjärtat blev jag allt;-)

tisdag 2 juni 2026

"Just nu" med dagens bildskörd


Den här bilden är jag mäkta stolt över. Hörde ambulanshelikoptern hovra över E18, cirka en kilometer bort. Såg den irl men inte på kamerans display, där solen "speglade sig" i. Därför tog jag bara ett enda foto. Varför slösa tid på nåt som ändå inte blir bra. Ja, ni ser ju själva. Där hade jag en himla tur.

Just nu läser jag ”I cirkelns mitt” skriven av Arne Dahl. Älskar denna välskrivna bok som är första delen i Arne Dahls nya kriminalserie om Novagruppen och dess chef Eva Nyman. Rekommenderas!

Just nu lyssnar jag på barnen och deras föräldrar. Det är hämtningsdags på förskolan som ligger i grannhuset.

Just nu tittar jag på sista veckan av Robinson. Jag har kollat de flesta avsnitten faktiskt, och tycker att det är många deltagare som borde skämmas över sitt uppträdande. Skryter man med att man har tre småbarn som följer sin pappas resa borde man akta sig för både F-ordet, andra svordomar och fingret.

Just nu njuter jag av varje solstråle jag kan få samt temperaturer runt 20 grader.

Just nu oroar jag mig en aning över hur det kommer att gå för det svenska fotbollslandslaget under VM. Detta efter gårdagens bedrövliga insats mot Norge. Konstigt nog uteblev Graham Potter effekten helt och hållet. Kan bara hoppas att trollstaven à la Harry Potter kommer fram igen den 15 juni när Sverige möter Tunisien i sin första gruppspelsmatch i VM.

Temat ”Just nu” som är tänkt att göras i början på varje månad har jag hittat hos Klimakteriehäxan. Häng gärna på!

Nästan som i en sagoträdgård. De olika gröntonerna är så vackra. Kul också att se paret inspektera kryddorna i tårtbitarna.

Boken jag läser just nu.

Från min balkong såg det ut som en hund låg där på gräsmattan. När jag förstorade upp bilden såg jag att det var en gren - hahaha:-)


måndag 1 juni 2026

Glad måndag



Strålande sol för tredje dagen i rad och två otippade segrar i går på det – ja, då blir det en glad måndag.

Jag är såååååå glad att de finska lejonen tog hem guld i ishockey-VM. Lägg därtill ett historiskt VM-brons till Norge och måndagen blir bara gladare för varje minut som går. Stort GRATTIS Carita och Paula:-)

Det norska ishockeylaget ska hyllas ikväll i samband med träningslandskampen  i fotboll på Ullevål mellan Norge och Sverige.

Liverpool
Egentligen är jag ju inget ishockey-fan direkt. Jag satsar mera på fotboll som ni vet. Att Liverpool är mitt favolag vet ni ju också, och jag blev faktiskt riktigt glad att deras tränare Arne Slot fick sparken i lördags. Tänk om han hade kickats tidigare, då hade varken Ibrahima Konaté, Mo Salah, eller Andy Robertson behövt sluta i Liverpool, ett lag som de representerat i fem år (Konaté) respektive nio år (Salah och Robertson).

 Det är Carita som har uppfunnit ”Glad måndag”.

PS. Bidlerna jag lägger upp är gårdagsfärska men har ingenting med inlägget att göra. Härligt att se att det Döda Torget vid Täby Centrum fått lite liv. Alla restauranger som vetter mot torget har öppnat sina uteserveringar. Besten som jag var väldigt stolt över att jag vågade fota är troligen en Rottis… DS.

söndag 31 maj 2026

Veckans foto #66 med skyltar

Vilken underbar dag det har varit. Årets varmaste dag med 22 grader och ingen blåst på det. Bara en sådan sak. Jag var inte hemma under dagen, men nu sitter jag framför datorn och är glad att min engelska kompis Dave har försett mig med två foton som lätt kvalar in till båda teman. Many thanks pal:-) Enjoy!

Jag har visat fler skyltar från detta Daydreams spa i Codsall utanför Wolverhampton där Dave bor. Tycker den här texten är klockren!

Dave äger ju också en MG T-Type Midget från 1936. Bilen är hans ögonsten. Och med tanke på temperaturer av upp till 35 grader i England är bilen perfekt att åka nedcabbad med. Kolla hur liten MG:n är bredvid Audin, men tänk sååååå charmig denna gamla bil är.

Det är Åke som håller i Veckans foto.

Christian har uppfunnit ”Skyltsöndag – trots allt”.

lördag 30 maj 2026

Hoppa på tåget – ”Redskap”



För att vara på den säkra sidan googlade jag ”redskap”.

”Ett redskap är ett samlingsord för hjälpmedel och don som används för att utföra ett specifikt arbete, underlätta en syssla eller uppnå ett mål. Definitionen kan delas in efter användningsområde:

Köksredskap: Hjälpmedel för matlagning som kockknivar, stekpannor, slickepottar och vispar.

Trädgårdsredskap: Utrustning för att sköta mark och odlingar, såsom spadar, sekatörer, lövräfsor och ogräsjärn.

Maskinredskap: Tyngre tillbehör för lantbruk, entreprenad och industri (till exempel skopor och pallgafflar).”

Men sedan uppmanade jag mig själv att vara lite kreativ (istället) och välja ett helt annat redskap nämligen Sportbladets VM-bibel 2026. Bibeln släpptes idag. 195 fullspäckade sidor om de 48 deltagande lagen på fotbolls-VM som börjar den 11 juni. Bättre redskap finns inte;-)

Hos Åke hittar ni länkar till alla som hoppat på tåget. Om ni också hoppar på är det bara att lämna ett meddelande i hans kommentarsfält här.

Karin har uppfunnit temat.

Fem en fredag: Vecka 22 – ”Noll koll”


1. Vad skulle du vara den sämsta tänkbara experten på?
Även om jag älskar sport så har jag aldrig förstått reglerna i amerikansk fotboll, curling och cricket. Även matlagning skulle jag inte ge mig in på;-)

2. Vilken situation får dig att känna dig helt oförberedd? En nödsituation. Jag skulle ringa 112 omedelbart, men skulle aldrig kunna ingripa fysiskt. Jag skulle avlägsna mig illa kvickt.

3. Vad är du den minst självklara personen att ge råd om? Hur man löser tekniska problem (inklusive att bygga IKEA möbler).

4. Vad är något som verkar enkelt för alla andra? Att lösa simpla matematiska uträkningar och/eller att bygga ett Excel-ark.

5. Vilken uppgift skulle du helst delegera direkt om du kunde? Städning, och det har jag faktiskt gjort också (med min dåliga rygg som giltig ursäkt).

Det är Elisa som har uppfunnit ”Fem en fredag”.

PS. Bilden har inte det minsta med inlägget att göra. Den är gårdagsfärsk och visar en skulptur i Efva Attlings skyltfönster. Skulle kunna dö för den skulpturen... DS.

fredag 29 maj 2026

Fem snabba


Elisa har haft sommarfest på jobbet igår och har alltså inte hunnit med ”Fem en fredag”. Kan bara ärligt konstatera att jag inte är ett dugg flexibel, då jag inte hade ett alternativt inlägg ”på vänt”. Men sedan så mindes jag att jag hade sett ”Fem snabba” hos Hanna tror jag det var. Så då kör jag på det så länge;-)

1. Glass eller fika i solen? Utan tvekan fika.

2. Picknick eller promenad? När jag fortfarande kunde röra mig obehindrat gick maken och jag många långa promenader/vandringar. Vi såg alltid till att vi avslutade promenaden med en serverad ”picknick” på restaurang.

3. Tunn jacka eller tjock tröja? Tjock tröja.

4. Solglasögon eller paraply? Solglasögon.

5. Tidiga morgnar eller ljusa kvällar? Som kvällsmänniska älskar jag ljusa kvällar:-)

PS. Bilden är dagsfärsk men har ingenting med inlägget att göra. DS.

torsdag 28 maj 2026

Två torsdagsskratt




Fick mig ett gott skratt idag när jag såg att fastighetsförvaltaren hade skickat ut följande mejl till alla i föreningen:

Robotgräsklipparen
Vi vill be alla föräldrar i föreningen att prata med sina barn om att robotgräsklipparen inte är en leksak och att man inte ska vara framme vid den eller leka i dess närhet. Tyvärr ser vi ofta barn nära roboten, vilket innebär en onödig risk.

Maskin med knivar
Robotgräsklipparen är inställd att arbeta dagtid under vardagar för att i största möjliga mån undvika kontakt med personer som använder gräsmattorna. Den har säkerhetsfunktioner som gör att den stannar om människor rör sig i närheten. Trots detta är det fortfarande en maskin med knivar undertill som kan orsaka skada om den hanteras på fel sätt eller om någon kommer för nära.

Två dagis
Nu har jag inte sett röken av en robotgräsklippare på innergården. Men hur tänkte föreningen där? Inte alls skulle jag gissa. Dessutom har vi två förskolor i byggnaden…

Chilla
Min gulliga städhjälp fick mig också att skratta idag. Det första han frågade var:

- Vill du chilla på balkongen i det fina vädret? Då städer jag balkongen först kompis:-)

PS. Bilderna är dagsfärska. Den första visar A:s ryggtavla när han byter dammsugarpåsen i dammsugaren. Bild #2 visar en möbelleverans av företaget EM (Europamöbler), foto #3  visar den lyckliga ägaren av en ny skinnsoffa. DS.

onsdag 27 maj 2026

ABC+ börjar med A+


Klimakteriehäxan vill fortsätta med sin "Veckans kärleksförklaring"-inledda onsdagskampanj för att fokusera på livets trevligheter. Hon lanserar satsningen ABC+, ett alfabet som tar upp tre positiva företeelser eller saker per bokstav. Bokstaven A är först ut och jag hänger på. Om ni också känner är sugna är det bara att lägga upp en länk med ert bidrag i Klimakteriehäxans kommentarsfält här.

Avspark
Den 11 juni klockan 21:00 är det avspark för öppningsmatchen i fotbolls-VM 2026 mellan Mexiko och Sydafrika på Mexico City Stadium. Avspark för Sveriges första match i detta VM är mot Tunisien på Monterrey Stadion klockan 04:00 den 15 juni. Har börjat ”träna upp mig” att vara vaken (ännu) längre än vanligt. Och det går alldeles utmärkt:-)

Artighet
Nu tillhör jag ju den äldre generationen, men att vara artig är förhoppningsvis tidlöst;-) I grunden handlar artighet om att visa andra människor respekt.

Awesome (grymt bra)
Med tanke på ”awesome's” ursprungliga betydelse – skräckinjagande - har ordet genomgått en förvånansvärt positiv utveckling. Som ni ser så har till och med Brämhults hängt på trenden. Se rubrikbild.

tisdag 26 maj 2026

Tisdagsskratt

Den före detta grannen och jag fikade idag – igen. Vi bytte dock café och drog till Döda Torget vid Täby Centrum, där Café Manufactura hade öppnat sin uteservering. Trots att det blåste som bara den var det helt okej att sitta där med höst-/vårjackan... tills det började regna några droppar. Då gick vi in. Stället var i stort sett fullsatt och rekommenderas varmt:-)

Jättesnopp i granit
En 765 kilo tung och 150 centimeter hög granitskulptur i form av en fallos ställdes ut på Galleri Tegnérlunden i oktober 2025. Galleristen och entreprenören Marcus Skinnar har haft den i 20 år, men aldrig tidigare hittat ett tillfälle att ställa ut den. Om jag hade 700 000 kronor bara sådär skulle jag absolut fundera på att köpa den japanska skulpturen. Läs mer här. Tack Yvonne för artikeln:-) 
Foto: Maja Johansson, Mitti.

Lite hotfullt såg det allt ut.

Hunden var söt, men blev förbannad när jag tog ett kort på den. Jag borde nog ha bett om lov, vilket jag borde ha gjort innan jag tog bilden och inte efteråt...

Liten sötchock hos Manifactura.

måndag 25 maj 2026

Glad måndag

Vädermässigt var det ingen glad måndag, men majoriteten i nollåttaland anser nog att mulet och 16 grader absolut kräver sommarkläder. Allt är ju relativt, eller hur!? Har valt ut några av dagens godbitar åt er. Enjoy!

Börjar med mitt senaste ”var-omtänksam-mot-dig-själv present” ytterligare en tavla av favo konstnären Ulla-Britt Hede. Det går liksom inte att låta bli. Det står helt klart BP i versaler på tavlan med den orange-lysande akrylramen - en nyhet. Senaste presenten till mig själv är 14(b)x19(h)x4(d) centimeter stor. Vad jag beundrar med Ulla-Britt är att hon alltid kommer upp med nya idéer och material, samt att hennes tavlor finns i olika storlekar och prisklasser. Där finns med andra ord något för alla, speciellt för mig;-)

Det spelades som vanligt boule idag. Tycker den japanska lönnen till vänster i bildär sååå fin.

Siktade inte på de fina blomsterdekorationerna på balkongen. De fick jag som bonus. Eloge att det inte är rosa pelargoner utan olika blå blommor. Snyggt. Den jag zoomade in på är HSB-Johan som ser till att vår innergård är i perfekt skick. Gummistövlar behövdes dock inte idag…

Här ser ni fyra personer som satt i 16 grader i fler timmar. Två var klädda för rådande väderläge, de andra två var det inte. Inte enligt mig alltså.

Den här lilla söta bollen är en valp tror jag. Då den har en rosa sele utgår jag ifrån att det blir en tik när den är stor;-)

Det är Carita som har uppfunnit ”Glad måndag”.

söndag 24 maj 2026

Veckans foto #65 med skylt






Som ni märker är jag aningen sent ute med mitt inlägg idag. Detta beror helt och hållet på finvädret i kombination med sista omgången av Premier League. Till min  största glädje klarade sig Tottenham kvar i PL. Visserligen med ett nödrop, men nu kan man i alla fall börja om på en ny kula. Gissar att Stefans fru som är ett Tottenham fan är strålande glad ikväll:-)

Bilderna jag lägger upp är alla tagna igår, i strålande solsken även då. Alla tre foton är tagna på favo stället Startboxen som har anslutit sig till en ny (stark-)öl Zeunerts, ett märke jag aldrig hört talats om – ooooops. Logotypen på skylten är riktigt, riktigt läcker. Se rubrikbild.

Det behöver alltså inte bara vara pelargoner som planteras i blomsterlådor. Det går visst lika bra med violer också, åtminstone hos Startboxen. Nu är dessa blommor inte direkt upphetsande dom heller, men…

Det här rostfärgade sakerna däremot gillar jag skarpt. Ingen aning vad det är för sort, gissar på någon slags ormbunke. Plastblommor är ett ”big NO NO” hos Startboxen, så jag kunde inte låta bli att känna på plantan. Mycket riktigt, bladen kändes levande.

Det är Åke som håller i Veckans foto.

Christian har uppfunnit ”Skyltsöndag – trots allt”.

lördag 23 maj 2026

Hoppa på tåget – ”Sköna pingst”

Det må ha varit pingst idag, men det var också ”Parkdagen” som varje år infaller i maj. HSBs personal jobbar mellan klockan 10 och 14 en lördag och försöker motivera/muta de boenden med lunch för att hjälpa till med skötsel av planteringarna på innergården.

Bra tajming
Tajmingen var det absolut inget fel på. Det var för första gången i år varmt både inne och ute. Vet inte om bildbevisen av Parkdagen föreställer en "skön pingst" direkt, men besöket på Startboxen med gofika hade varit ännu mindre lämpat till temat;-) Enjoy!

22,6 grader ute, 23,5 grader inne och sol – jo, vi närmar oss sommaren.

Johan från fastighetskontoret samlade in en massa grenar.

Blomsterlådan visade jag i onsdags. Då såg den ut så här. Är så trött på dessa fantasilösa planteringar med röda och vita pelargoner år efter år. Det finns faktiskt snyggare blommor/ plantor. Då blomsterlådan står under min balkong funderar jag på att "sponsra" utsmyckningen nästa år med blommor som jag gillar;-)

Inget regn efter planteringen. Då skötte en av de trädgårdsintresserade grannar bevattningen manuellt.

Hos Åke hittar ni länkar till alla som hoppat på tåget. Om ni också hoppar på är det bara att lämna ett meddelande i hans kommentarsfält här.

Karin har uppfunnit temat.

fredag 22 maj 2026

Fem en fredag: Vecka 21 – ”Om bara det vore så”


1. Vad borde det finnas en knapp för i vardagen?
En regnknapp, som reglerar den optimala regnmängden och som ordnar att det endast regnade under kväller och nätter.

2. Vad borde vara gratis för alla? All sjukvård, inklusive tandläkarvård.

3. Vad borde det finnas mer av i livet? Sol och skratt.

4. Vad borde få en egen högtid? Thanksgiving, för det vore faktiskt en vettig import från USA.

5. Vad borde komma med tydligare instruktioner? Alla ”nymodig” elektronik i dagens bilar. Där finns inga instruktioner alls och efter 1 ½ år har jag fortfarande inte ställt in rätt tid, datum och alla symboler när man startar bilen har jag ingen aning vad de betyder…

Det är Elisa som har uppfunnit ”Fem en fredag”.

PS. Bilden har ingenting med inlägget att göra, men den visar rätt rolig och ”somrig” farfalle pasta. DS.

torsdag 21 maj 2026

Torsdagsmix

Det var inte många timmar som jag spenderade hemma idag, men jag hade faktiskt tur att det som hände denna torsdag var just på min innergård efter klockan 15:30. 

Men jag börjar väl med två solbollar som ”vaktar” Frans på hans parkeringsplats. De är såååå vackra.

Efter lite manikyr utan nagelförstärkning den här gången besökte jag ”lill-ICA” i Näsbydal. Deras eget kök gör nämligen världens godaste potatissallad med purjolök och kapris. Den tomma papperskorgen utanför butiken eller rättare sagt skräpet på marken och muren får mig dock att undra hur människor (tonåringar från två gymnasier i närheten) är funtade...

Väl hemma igen hörde jag en hög kvinnoröst som ropade ett antal gånger ”Vad gör vi på tisdagar”? Förskolan har tipsorientering tänkte jag. Och så var fallet, men till synes var ett antal vuxna också involverade. Lappen på marken bjöd på tre alternativ vad förskolan gjorde på tisdagar:

1. Går till skolan
2. Fredagsdans
3. Musik.

Förskolläraren bar en vit hoodie med texten Acne Studios Stockholm 1996. Företaget grundades 1996 och jag minns att jag var väldigt förtjust i deras jeans. Tyvärr var jeansen inte lika förtjusta i min kropp.

PS. Stort GRATTIS till Aston Villa med Victor Nilsson Lindelöf som vann Europa League över Freiburg med 3-0. Det är första Europatiteln för Birmingham-klubben på 44 år. Min svåger som - minst lika länge - försökt "konvertera mig" från Liverpool till Aston Villa (utan framgång) svävar nog på moln idag. DS.

onsdag 20 maj 2026

Leva för alltid

Inspektion av en tårtbit som innehåller kryddor/örter.

"Gentleman i blue". Vet inte varför, men här tänkte jag osökt på fotbollsdomaren Jonas Eriksson.

Google Photo talar om för mig att den grönsaken är en Funkia. Den verkar vara odödlig, då den överlevt flera vintrar. Resten av blomsterlådan ska fyllas med sommarväxter under "Parkdagen" den 23 maj.

Är det lill-lördag så är det. Efter klockan fem samlades det här gänget men en BiB med rosé.

"Leva för alltid” är en rätt så catchy huvudrubrik, eller hur!? Det är också titeln på Sveriges officiella VM-låt 2026 som Thomas Stenström sjunger. Tyvärr är den låten så långt ifrån catchy man kan komma. Den är urtråkig. Ge mig Brandsta City Släckers inofficiella låt  "All in för Sverige" anytime. Har bara hört bandets låt två gånger och kan redan nynna den, och då är jag ändå tondöv.  Bara en sån sak;-)

Mästare i kavaj
Å medan vi (läs jag) är inne på temat fotboll så vill jag passa på att gratulera Arsenal till Premier League titeln 25/26 i kavaj igår. Arsenal fansen har fått vänta på den triumfen i hela 22 år. Senaste gången Arsenal vann Premier League var 2004. Då gick man en hel säsong utan att förlora en enda ligamatch. Det gjorde man inte i år.

Ännu en titel?
Med lite (läs mycket) tur kan Arsenal ta hem ännu en titel i år. Den 30 maj är det nämligen dags för Champions League-finalen mot Paris Saint Germain på Puskás Aréna i Budapest.

Dagens
Dagens bildskörd har inte det minsta med inlägget att göra. Men under årets varmaste dag hittills (18,4 grader) och en klarblå himmel efter klockan 15 var det full fart på min innergård. Hoppas ni gillade bilderna.