tisdag 9 januari 2024

Snabba tisdagsryck

Den söta bordsdekorationen i form av en minijulstjärna hos Starfish & Coffee.


Den gulliga fastighetsskötaren röjer även på de individuella parkeringsplatserna. Så omtänksamt av honom:-)


2,2 minusgrader idag var definitivt bättre än 15 dito. Åtminstone i appen. Den gulliga grannen hade föreslagit en fika igår. Den tackade jag nej till och kände mig som en bitch. Jag borde ju vara glad om någon föreslår att fika, eller hur!? Men sibirienkylan tar liksom musten ur mig. Han sms:ade och undrade om han fick fråga mig igen idag. Och då fick jag världens sämsta samvete… Så idag låtsades vi sitta i en skidbacke, vilket vi inte gjorde, men det kändes onekligen så. Synd bara att det inte serverades glühwein;-) 

Häcken ur vagnen
Äntligen fick jag också häcken ur vagnen. Förvarnade ju igår om att jag troligen skulle vara tvungen att satsa snabbt, väldigt snabbt på att ersätta min bil Tintin. För självklart var han stendöd när jag försökte få igång honom idag. Det hade jag full förståelse för. Stackarn! Så det tog ungefär 20 minuter att bli med ny bil. Den levereras klockan 13 på fredag. Det blev en röd hane som kommer att heta Daniel eller Frans. Bästisen Yvonne föreslog Frans D. Roligt, va’!?

14 kommentarer:

LillaSyster sa...

Du är rolig =) Ett nytt batteri 1500-2000kr eller en ny bil.....
Bra jobbat! Ska bli spännande att se vad du köpt. Mycket snabb leverans, vi fick vänta över ett år på vår Mercedes.Schysst kille som skottar.

Anki sa...

Det var snabba ryck ... och bra med snabb leverans. Namnet måste väl vara inspirerat av Paulas Daniel. Blir spännande att få se honom :)

Hannas krypin sa...

Daniel är ett bra namn. Min lilla vita Ford heter Agda. :-D

Ditte sa...

Oj! Här händer det saker! Stort grattis till "Daniel". Och en röd "prins". Härligt. Och snabb leverans Glad för din skull-
Himla rar och omtänksam granne. Och visst var det skönare när det var lite varmare idag. Nästa gång får du ta med glühwein så känns det mer likt att sitta i en backa.

Paula sa...

Grattis till Tintins efterträdare. Samma märke och modell? Det känns väl tryggt i så fall, eller så vill du vara lite äventyrlig och ta dig an en helt annan bilmodell? Daniel? Så kan den ju inte heta, haha, den har ju våra prinsar paxat. Nädå, det går så bra så, men vem är Frans D? Röda faran kanske vore nåt?

Susjos sa...

Oj, här går det undan, fantastiskt! Ska bli spännande att se den nya bilen!
Stort Grattis!
Kram

femfemman sa...

Grattis till nya bilen!
Förstår ju bara inte varför den ska namn. Dotter och svärson i Värnamo har namn på sina båda bilar. Tage heter den nyaste. Den andra kommer jag inte ihåg. Jesper dog iaf i våras. Lät hemskt när KP ringde och sa att Jesper dött!
Och du; jag har svårt för drm som har mjölk I kaffet också. Vedervärdigt, tycker jag!
Schysst granne!

Klimakteriehäxan sa...

Men wow, det kallar jag snabb affär! Påminner mig om när jag klev in i Toyotas showroom, pekade på en bil och frågade om den fanns i blått. Jo, det gjorde den. Bra, då ska jag be att få en sån, sa jag. Bilförsäljaren såg ut som om han ville ropa på mamma.
Fnissar åt det du kallar "gullig bordsdekoration", jag såg något HELT annat ... totalt ogulligt ...

Guldkryckan sa...

Riktigt fint när de tar skottningen på allvar, en eloge till honom.
Det var ju snabbt sprunget angående bilen, 😲

Önskar lycka till med nya bilen, ha en fin dag nu. ✌️

christian sa...

Oooops, det var inte dåligt att kunna bestämma sig för en sådan stor investering så snabbt....har hon kanske haft sina känselsprön ute så hon visste vad det skulle bli?
Å jag som var säker på att din Peugeot skulle hoppa igång.... :(
Ser fram emot foto framöver.....

Annika sa...

Snabba ryck med ny bil där. Wawawooom.
Bra, ska bli kul att se den nya, om vi nu får det :-D
Nej, jag vill fika inomhus på vintern ju, även om jag gillar rådande årstid mkt.
härligt md ngn som verkligen kan det där med snöröjning.
en bra onsdag till dig!!

Tony sa...

Jag trodde frugan var snabbast med att välja vår senaste bil. Men du tar hem priset :-)

Äventyret framtiden sa...

Så där är jag också. När det händer så händer det genast.
Grattis till Daniel...den röda!
Ska bli roligt att se "Honom".

Lycka till, du kan ju köpa nytt batteri till TinTin och sälja den för en bra slant ...ett tips bara.

Carita Liljendahl sa...

Du är ingen bitch som tackar nej, vi måste tänka på vad som GER oss energi och undgå sånt som TAR energi. Nu säger jag inte att din granne TAR energi, men du vet själv vad du orkar och vill.