måndag 1 januari 2024

Glad måndag med ”Selfie #1"







Önskar er alla ett riktigt Gott Nytt (Blogg-)år:-)

Det är 1 januari och ett nytt år har börjat, vilket det gör ju var 365:e dag. Egentligen. Och i år blev det en glad måndag och en extra glad början på nya året då Klimakteriehäxan förslog att återuppta sitt framgångsrika tema från 2022 – SELFIE. Jag var en av deltagarna då, och jag kommer med glädje vara med även nu. Häng på ni också! Här är länken. Kommentera bara hos Klimakteriehäxan att ni vill vara med!

1. Plagget som klär mig bäst? Om jag det visste. Men jag trivs bäst i jeans. 

2. Plagget som jag tar på mig oftast? Sommar: jeans och t-shirt; vinter: jeans, t-shirt och hoodie. 

3. Kravet jag ställer på mina skor? Sommar: att de är lätta, sköna att gå i och färgglada; vinter: att de har dobbar (Icebugs). 

4. Vem behöver en regnjacka? Alla som jobbar och har långt att gå mellan hem, buss/tåg och arbetsplatsen. Som pensionär stannar jag inne när det regnar;-) 

5. Färgen som jag har på flest plagg? Orange.

6. Plagg jag kan lova att ni aldrig får se mig i? Kjol, klänning, blus och trasiga jeans. 

Det är Klimakteriehäxan som vill se våra selfies.

Det är sen gammalt
Det är sen gammalt att dokumentera fyrverkerierna här i Täby, som förresten har tagits över av Täby Kommun sedan några år tillbaka. I år har jag på nåt konstigt sätt lyckats bättre än tidigare år, dock långt ifrån bra (se ovan). Fråga mig inte varför. Kan bero på att jag fotade medan jag pratade i telefon med min bästis Yvonne och hade koll på några sms som ploppade in samtidigt. Med andra ord - multitasking. Det bådar gott inför skottåret 2024, eller hur:-)

Det är Carita som har uppfunnit ”Glad måndag”.

13 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Såg fyrverkerier i går kväll, visst, men de verkade inte ta sig så högt upp så mycket skymdes.
Kul att du vill satsa på en ny omgång av Selfie, så får vi ser hur det biter ...
Tänk att du aldrig kan tänka dig vare sig kjol eller klänning! Har du aldrig haft det???

LillaSyster sa...

Nu har jag uppdaterat mitt inlägg och hakat på Selfie. Men varför vill du inte ha klänning eller kjol? Jag har klänning varje dag här nere =) God fortsättning på 2024!

femfemman sa...

Gillar temat... jag som normalt inte är tema-diggare. Men det är kul att lära känna sina bloggkompisar via "Selfies". Och fundera på sig själv... Ska gå in till Klimateriehäxan och kolla...God kväll!

Monica sa...

Sov över 12 slaget här i bushen är det
inte många som skjuter raketer, riktigt skönt.
Tv utbudet är i en klass för sej bara repriser
man måste tro att hela svenska folket är gaggigt.
Det enda jag följer just nu är Babylon Berlin en
serie i min smak.
Gott Nytt År

Ditte sa...

God fortsättning på det nya året. Och du gör en stark inledning här på bloggen-
Jättefina bilder på fyrverkerierna i Täby- Även här var det häftiga fyrverkerier och speglingarna i vattnet gjorde sig extra bra.
Så roligt att Klimakteriehäxan är tillbaka med "Selfies". Kände för en liten stund lusten att blogga och vara med komma tillbaka.
Jättekul att läsa både frågorna och dina svar.
Ska passa på att titta in hos några andra av de jag föjer så jag kan hänga med på temat på mitt sätt-
Kul med orange och jag vet ju att det är en av dina favoritfärger. För egen del är jag ju tämligen blå- Blå i olika nyanser.
Ha dé !

Guldkryckan sa...

Bra fotat Bp, något hände i min telefon så fotografierna blev inget vidare, hade väl ställt in den fel i vanlig ordning.
Filmade dock lite, blev bra iallafall.
Kul att läsa dina svar, nån gång ska jag väl göra en ”lista” jag med. 😉

Ha det bäst nu.

Susjos sa...

Vilka snygga bilder på fyrverkerierna, wow!
Va kul att Klimakteriehäxan börjat med ”selfies” igen, såklart vill jag vara med!
God fortsättning på det nya året!

Jossu sa...

Orange borde jag ha mer av i min garderob. En ljuvlig färg som piggar upp.

Anki sa...

Mer fyrverkerier hos dig än hos mig ... och dina bilder är helt okej!
Kul att läsa dina svar på Klimarkteriehäxans frågor. Jag var med förra gången och ska fundera lite till ...

christian sa...

Mycket fina nyårsraketbilder...man tackar!

Paula sa...

Jättefina foton på fyrverkeriet. Jag lyckades inte alls lika bra, men det kan bero på att jag hade så himla bråttom ute på balkongen då hunden stod och vibrerade av rädsla inne i lägenheten. Om jag tolkar dig rätt så äger du alltså ingen kjol eller klänning? Jag köpte en långklänning i somras, den använder numera barnbarnet, den var ett riktigt felköp. På sommaren har jag hittat det ultimata plagget, shortskjol!

byblixtra sa...

God fortsättning!
Fyrverkeribilderna blev läckra.

Kina sa...

God fortsättning på det alldeles nya året! Fina bilder på fyrverkeriet. Orkade inte gå ut och titta, men hörde smällandet!
Jeans och tröjor är praktiska plagg. Precis som du blir det sällan klänning. Jag har flera stycken, men ett par av dem är inte ens använda. De såg bara snygga ut i affären. Jo, jag har faktiskt en klänning som jag använder! Den har jag på mig enbart på julafton, och den har säkert hängt med i 15 år. Jag har ju inte direkt nött ut den.
Orange är en av mina favoritfärger också. Den gör mig glad!
Ha det gott!