onsdag 10 oktober 2018

Onsdagstriss

Idag tänker jag visa er en triss i bilder som jag hoppas kommer få er att le stort. Enjoy!

Är det 16,7 grader varmt och solen skiner är det ju bara att passa på och spela boule på innergården. Bara att titta på gänget från vår balkong där termometern återigen visade över 30 grader får åtminstone mig att le stort.


Fiskleverans idag hos den lokala ICA. Inte bara att den här havskatten skelade så såg den ut som en dalmatiner ”in disguise”. Påpekade detta för min kompis Andreas i den angränsande köttdisken, å visst brast han ut i skratt.


Dagens höjdare, om den hade varit mindre oskarp är det här fotot.


Maken: Is that a bum I’m staring at?

BP: Jag är rädd för det.

Maken: Perfect ventilation in the right place.

Att fokusera och zooma in ett par som spurtar för att hinna med Roslagsbanan, är inte det lättaste. Men jag tyckte att ”åsynen” var så unik att jag väljer att lägga upp bilden ändå. Kanske lika bra att den är oskarp;-)

12 kommentarer:

nalta norrland sa...

Hej å hå... typ ;-) sista bilden var ju en 10poängare ;-)

Brittsommar med värme... 08a land verkar ligga i rätt zon.

Fiskkatten som dalmatiner... ja huvudsaken jag slipper äta :D

Även idag två inlägg hos mig... ibland blir det så.

Johanna sa...

Asså fisken, jag dör.... måste vara tufft och skela så :)

Jag gillar ha middagsbjudningar, så lika bar ta ett stort bord direkt, ha kök och vardagsrum öppet så det kommer fungera som ett köksbord för oss också :)

Ja skyltsöndagen kan man ikke missa :)

Steve sa...

Den trissen satte du snyggt. Mångfasetterad så det förslår.

Geddfish ♥ sa...

En höjdartriss! Två bilder på bakdelar, varav den sista mitt i fokus, helläckert ;)
Den där havskatten ser inte nådig ut, ful som stryk, men himla rolig!

Ditte sa...

Härliga bilder från denna dag. Fisken är en höjdare. Kanske hade glasögon kunnat hjälpa till. Men det var nog alltför sent påtänkt.
Och dessa jeans! Ja, man kanske skulle...Näpp! Skulle inte tro det. Kan inte begripa detta mode där man betalar dyrt för trasiga kläder. Och här bar rumpa, höga stövlar och täckjacka...

KajsaLisa sa...

Säger bara äntligen har det blivit inne med jeans som spruckit i arslet, det är ju mycket enklare än att dom går sönder på knäna. Havskatten ser sur ut, men snygg täckning. Sen visst var det varmt idag för att vara Oktober, även klockn 11 ikväll när jag åkte hem. Glöm inte vilken dag det är i morgon :)

Anki sa...

Haha! En helt fantastisk triss! Den som inga byxor har, den får gå med rumpan bar! Det gamla ordspråket är inte sant! Fattar bara inte hur man kan visa sig bland folk med såna byxor ... jag är nog för gammalmodig frö det modet.
havskatten har snygg teckning och klart han inte ser så glad ut när han måste ligga där i fiskdisken! Tack för ett gott morgonskratt!

Ama de casa sa...

Åh! Petanca är himla kul - i alla fall om man vinner ;-)

Firren ser ju helt sanslöst rolig ut! Eller om det nu är en dalmatiner...

Jösses... Nu förstår jag mig ännu mindre på det där modet med trasiga brallor. Men det där sabbar faktiskt det gamla talesättet "Den som inga byxor har, den får gå med rumpan bar". Man kan ju faktiskt gå med rumpan bar även om man nu HAR byxor :-D

Härlig triss!

nalta norrland sa...

Locus of control är ju ingen diet, det är ju bara jag som döpt "mitt hälsosamma liv" så ;-)

Locus of control, är ett begrepp inom psykologin.
Begreppet syftar till att beskriva huruvida man upplever att kontrollen över sitt liv ligger inom eller utanför sig själv.

Jag tänker typ en hemsnickrad variant på "ta ansvar för Dig själv och Ditt liv", att skylla på andra eller omständigheter är ganska fruktlöst.

Mitt liv . mitt val, helt enkelt.


Däremot kostråden, dem är ju allmänt kända och vissa har lyckats leva rätt från början, jag har ingen aning om engelsmän är bättre på hälsosam mat? Har typ mest bara hört Medelhavsmat...

Christian Lehmann Gisler sa...

Och han bredvid pekar ju på bakdelen också...
...och snacka om fula fiskar....jag gillar dem bäst när de är i ätbart skick!

Anni sa...

Tack för att den var oskarp och tack för att det var hennes och inte hans byxhål.

byblixtra sa...

Hahaha... Sista bilden och kommentarerna är ju bara bäst! 🙂