onsdag 24 oktober 2018

En helt vanlig onsdag

På väg till frisören I Täby Centrum passerade jag H&M butiken, centrumets största räknat i kvadratmeter på två våningar. Sedan förra måndagen har klädbutiken stängt. Måste säga att texten som täcker hela skyltfönstret är en sanning med stor modifikation. Men det är klart, det låter ju bättre än att skriva vad som verkligen hänt, nämligen att delar av innertaket hade rasat ner inne i butiken. Tack Täby Nyheter som informerade om den saken.



Betydligt roligare var den här godbiten högt upp på väggen hos frisören. En av Zlatan signerad tröja från matchen Paris Saint Germain-Chelsea i Champions League 2016. Vilken dyrgrip! Jag väljer uppenbarligen helt rätt frisör;-)


En liten fadäs här. När tjejen hos The Public skulle plocka ned salladsbuffén tappade hon containern med tomater. Oooooops! Inte ett ont ord mot olycksfågeln. Bara glada skratt och lyfta mobiler för att dokumentera vad som hänt. Bra där!


Till sist dagens höjdare. Sådant gillar jag skarpt. Kolla dekorationerna på hennes dator. Skulle gissa att den coola tjejen går på Täby Enskilda Gymnasium, som har en medialinje.


Det var allt för idag som även den tillät en frukost på en solig balkong:-)

14 kommentarer:

Carita Liljendahl sa...

Oj oj oj!
Tak som rasat in? Varför inte berätta sanningen? Informera om det? Bygger om?
Nåja, jag älskar ändå ALLA dina bilder och rapporteringen från Täby som var min hemstad 1998 och som jag besökt varje år efter det.

Ditte sa...

Tack för dessa onsdagsbilder! En helt vanlig onsdag. Och varför inte skriva som det är hos H&M. Dålig PR kanske. Men de som läser tidningen vet ju ändå-
Zlatans tröja med autograf är en klar dyrgrip. Och visst väljer du "rätt frisör."
Att tappa tomaterna kan ju hända vem som...Otur förstås.
Sista bilden är häftig. Kanske en idé att ta efter.

Johanna sa...

haha ja det var verkligen sanningen med modifikation att vi bygger om :P

Du går verkligen till rätt frissa :P

Och tur det var tomater och inte bananer.... :)

Ja det tar hårt. Så är hemma resten av veckan med, ingen tackar mig sen för jag måste vara hemma längre för återhämta mig :) Hugo sover i eget rum. Men i ett tyst hus och ens tor leksak dimper ner så behövs det inte så mycket för väcka mig och ja sen vart det kört haha..

Ja det kommer ta lite tid och landa i det nya, men gäller hitta nya rutiner! :)

Geddfish ♥ sa...

Coola bilder, igen!
Du är verkligen på plats och snappar upp. Så ska en bloggare vara.
Jag måste beundra dina mamarazzi bild, den blåhåriga tjejen, där. Hon var så upp i sin påklistrade laptop så hon märkte nog inte att du plåtade henne.

Husbilen-Ellen sa...

Sista bilden är verkligen fin!! Allt från bilderna på datan till håret som matchar soffa och datan!

nalta norrland sa...

Ooups Skyltsöndag en onsdag :)
Hur kunde taket ramla in?
Gillar sista bilden.

svar Ja Du detta med Bullen är icke lätt,
han är familjemedlem å det känns bara så jobbigt... visst det är som veterinären sa att hon redan för drygt 1år sedan trodde vi skulle få låta honom avsluta livet då hans inre organ började "stänga av", men medicinen hjälpte och vi har fått ha honom kvar i livet på övertid.
Att han reagerar negativt och inte är 100% säker då det gäller Elin beror på sjukdom och precis som vi människor blir Bullen på dåligt humör då han mår sämre.
Du vet om Du har riktigt ont i Din rygg är det lätt att bli irriterad.

Emma, Sol som sol? sa...

Undrar om byggföretaget heter Vi?

Jag menar, varför har de annars stor bokstav efter komma? Fast när man läser resten av texten så blir man ju lite mörkrädd: mellanrum före komma men inte efter, samma sak med punkten. Ingen som korrekturläser?!

Ama de casa sa...

Jösses... Jag trodde ett tag att det var söndag och att jag hade missat nåt. Men sen förstod jag att det inte bara jag som måste lufta skyltarkivet även på andra dagar så att det inte ska explodera ;-)

Jösses vad läskigt att taket rasade in! Tur att ingen var där just då. Men det är ju inte HM-s fel ändå, så dom behövde väl inte mörka? Fast å andra sidan bygger dom faktiskt om också, på sätt och vis.

Stackars tjej som klantade sig med tomaterna sådär offentligt... Illa nog att göra det i sin ensamhet ;-)

Hmm... Jag undrar om det kanske är dags att uppfylla min barndomsdröm? Ja, att färga håret blått alltså. Himla chict :-D

KulTur i Natur - Tony sa...

Sista bilden är helt i min smak, ett tidsdokument. Kul att du fotar sådant här.

Steve sa...

"Ursäkta röran, taket har rasat in!" hade förstås inte lockat så många kunder.
Jag ser att Emma reagerat som jag inför texten.

Nu vet jag hur dom gör krossade tomater.

Den sista bilden är bara så härlig. Säger så mycket om så mycket.

KajsaLisa sa...

Hade det stått ursäkta rean vi bygger om så hade jag gått in. Sen tjejen ser verkligen media ut alla stickers på datorn blått hår och runda glasögon. Nej jag håller med dig du behöver ingen kamera med avancerade inställningar, du fångar dina fantastiska diskreta porträtt med din Sonny.

Christian Lehmann Gisler sa...

Ja, härlig bild! Tänk när man själv var i den åldern och hade stickers/klistermärken överallt, den tid man ville förändra världen..... :)

Anni sa...

Zlatan-tavlan. Wow!

Eva Trillian sa...

Fler coola klistermärken till alla! :) Gillar även hårfärgen på tjejen i sista bilden, Önskar jag var modigare än jag är ;)