måndag 8 oktober 2018

Glad måndag

Carita som uppfunnit ”Glad måndag” är ju på läsarresa i Andalusien, så jag utgår ifrån att hon är extremt glad idag. Jag menar poolhäng, bad i Atlanten och utflykter till bland annat Sevilla låter ju inte så dumt eller hur!?

Balkonghäng
Det blev visserligen inget poolhäng för mig varken igår eller idag, men väl ett fantastiskt balkonghäng med en utsikt som inte alls är så dum, speciellt inte om man som jag älskar höghus;-)



Tappad tandkrona
Gladast blev nog maken idag. Han tappade nämligen en tandkrona igår, tyvärr på en framtand. Så han såg ut som en – ja ni förstår vad jag menar. Ett telefonsamtal till hans ordinarie tandläkare resulterade i en tid först den 31 oktober. Alltså ringde jag min tandläkare Jenny som erbjöd en återbudstid idag klockan 15:20. Det kallar jag för fantastisk service. 30 minuter och
1 244 kronor senare kunde maken le igen och såg återigen helt normal ut. Japp, han bestämde sig på stående fot att byta till Jenny. Så hon blev nog också glad:-)


Det är Carita som har uppfunnit ”Glad måndag”.


12 kommentarer:

Ama de casa sa...

"Glad" och "tandläkarbesök" hänger normalt inte ihop i min värld, men just i detta fall kan jag faktiskt förstå det. Skönt att han fick tid så snabbt :-)

Fantastiskt vackra höstbilder!

nalta norrland sa...

Säger som Ama, glad och tandläkare är två ord som icke passar ihop... jag ryser och får nästan ångest av att läsa om tandläkarbesök.
Nu förstår jag dock att maken blev glad när han var färdigbehandlad.

Idag har Elin varit på första besöket hos kurator och det gick bra, Elin har bestämt sig för att i alla fall gå till henne å prata två gånger till.
Dessutom har Elin fått läkartid för astma och det känns bra.
Så YES Glad måndag även hos oss :)

Geddfish ♥ sa...

Jag är aldrig ledsen hos tandläkaren så det är alltid glad dag för mig, jag blir så ren och fin i munnen!

Jättefina höstbilder hos dig, som man blir glad av!

Själv är jag inte så glad, förkyld och surrig, och en allvarligt sjuk i familjen (inte något av mina barn) men ändå. Hoppas få en glad tisdag.

Ditte sa...

Tycker nog att ditt balkonghäng är minst lika glatt som poolhäng. Nåja, lite svalare då. Perfekt att maken fick en tid hos din tandläkare och jag förstår helt att han bytte tandis på stående fot. Glatt det också.
Härligt glada bilder dessutom.

Susjos sa...

Grattis till maken! Såklart blev han glad denna måndag , och han kan skratta och visa alla sina tänder !
Hm, påminner mej om att jag borde hitta en tandläkare att gå till, det var alltför länge sedan nu!

Susjos sa...

PS. Glömde säga att bilderna var så tjusiga från dina hoods! Å vilket väder, har det varit soligt denna måndag, det var så grått när jag åkte hem i morse!

"LillaSyster" sa...

Visst är det underbart när folk är serviceinriktade. Tack för dina fina ord hos mig. Ha en nu en glad tisdag =) Kram

Anki sa...

En härlig dag i Täby med andra ord! Snygga bilder från din balkong - för trots att jag är skogsmulle så gillar jag också hus - både höga och låga ... det trodde du inte :)
Suverän service av din tandläkare!
Ang. min nya header ... tack! Du blir kanske förvånad när du tittar in nästa gång, för då är det kanske en annan - just nu är headern inställd så den växlar mellan fyra olika bilder :) Vilken bild var det du fick se?

KajsaLisa sa...

Bra service, kan inte vara kul att gå runt och se ut som en bonde från Moldavien :). Ditt hus är ju som gjort för häftiga fotovinklar. Testa någon gång när det är ett åskväder på gång som drar in från andra sidan, spring ut på gården och fånga husbågen symetriskt med hotande moln som drar in över taket. Jag tror det blir skitgrymt.

Steve sa...

Balkonghäng med utsikt är inte helt fel. Själv har jag ju bara fönsterhäng med utsikt. Men, jag slipper ju höghusen.
Jenny, en sån tandläkare borde alla ha.

Christian Lehmann Gisler sa...

Alltså, jag gillar ju inte sånna dära höghusområden, men du lyckas ta häftiga kort ur diverse vinklar, så man blir nästan sugen att besöka platsen :)

Anni sa...

Otroligt, vilken tur att det fanns en tid att få. Annars hade han nog inte fått många pussar av dig på ett tag?