måndag 29 oktober 2018

Glad måndag




Den här måndagen var det då verkligen inte lätt att hitta några glada nyheter, eller vad säger ni:

- Den första snön föll i natt och ligger kvar åtminstone en dag till. Hoppas SMHI:s prognos med 11 grader på onsdag håller.

- Fyra plusgrader och storm kändes som 10 minusgrader.

- Premiär för vinterkängorna. Vinterjackan "invigdes" redan förra måndagen.

Glada nyheter
Ja, som sagt, det var inte lätt.

- Jättemånga kommentarer till mitt bidrag till Skyltsöndag igår. Tusen tack:-)

- En klassiker från 1980-talet till lunch – skomakarlåda - som smakade utmärkt, men var inte speciellt fotogenisk.

- En snöfri och torr bil efter några timmar i parkeringsgaraget.

- Som ni vet avskyr jag plast- och textilblommor. Men blommorna på bilderna tyckte jag var otroligt somriga, roliga och glada som utsmyckning hos Hemtex. Så dessa skapelser får bli mitt bidrag till ”Glad måndag”.

That’s it.

Det är Carita som har uppfunnit ”Glad måndag”.

16 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Verkligen glada skyltar!
Färg. Oäkta må så vara, men blommorna lyser upp.

Ens dag är blandad med glatt och tråkigt. Just nu bävar jag för att ge mig ut och cykla i kyla och mörker. Men det finns inget val. Repar vi till Elviskonserten, så gör vi.
Ha en fin kväll!

Marina sa...

Här är det fortfarande snöfritt - men kallt!

Carita Liljendahl sa...

Härliga färger på blommorna - blir glad av dem!
Här har det slutat blåsa, men en centimeter snö fick vi.
Vi ska också få +10 snart, det gläder mig :-)

Ditte sa...

Blommorna satte färg på dagen. Men gårdagens Skyltsöndag kan ju även liva upp denna gråa måndag.
Och en snöfri, varm och torr bil kan man också bli glad över.
Ja, lunchen också.

nalta norrland sa...

Gillar blommorna, de ser glada ut :D

Vet Du om att Ni i södra delen av vårt avlånga land har mer snö än vi i Norrlands inland :)
Nu ska det tydligen bli ändring... det sägs komma omkring 30 cm under morgondagen.

Vi har kallt, väldans kallt... minus 17 i morse,
nu ikväll då jag hämtade Elin på Sporthallen då var det minus 10.

KajsaLisa sa...

Tycker dom var fina dessutom slipper man vattna. Klarat mig utan vinterkängor hitills.

Emma, Sol som sol? sa...

Avskyr också fuskblommor som ska se äkta ut men dessa var ju lite läckra för de var så gigantiska.

Skitväder här med! Varma filten har tagits fram, jag har burit in ved och sonen har dragit igång värmeelementet i sitt rum.

nalta norrland sa...

Ha ha jo Du det är kärlek det :D
Jag gillar ju att jag får något jag faktiskt vill ha... även om det är skoj med en blombukett ibland så nog är detta armband så mycket bättre.

Jo tills vidare, typ drygt en vecka till, tänkte köra övergångsblogg under två veckor.

Och visst är det skönt att Elin faktiskt mår bättre idag <3

Nu så ska jag fortsätta med mitt... :D

Bara jag som är vaken, men jag har sällskap av Frost.

Anki sa...

Jag gillar inte heller "fuskblommor", men de här verkar faktiskt riktigt uppiggande!
Den glada måndagen är nu en helt vanlig tisdag och jag önskar dig en bra dag!

Ama de casa sa...

Verkligen glada blommor! :-)
Skomakarlåda slår (slog) jag alltid till på när den finns (fanns) på menyn. Nu var det himla länge sen, men jag tror att jag har ätit det en gång på "Svensken på hörnet" här också :-)

Men fy för snö allaredan... Här slog vintern till med ett knytnävsslag i helgen och igår var det bara 10 grader på morgonen. Premiär för både långbrallor och långfillingar under klänningen (du får själv gissa vem som klädde sig i vad ;-) ).

Hoppas dom där 11 graderna kommer och jagar bort snön!

Johanna sa...

Jag har bara platsblommor hemma haha, slutat köpa riktiga för de dör bara :P Låter som en glad måndag trots det dåliga vädret :)

Den med låga priser, sitter utanför rinkabyrör, var där för ett tag sedan och köpa ny kran till tvättmaskinen :) Och den med brandkåren är från när vi åkte med gammal brandbil i sommras, de hade satt ut den :) Så inget får internet, skulle aldrig falla mig in, då skulle jag avstå och lägga ut något =)

Monica sa...

Vilken urläcker gärdesgård den skulle jag inte
tacka nej till.
Lussekatter är inget för mej tycker inte om
saffransbröd, snart firar vi jul året om ingenting
är heligt längre.
Annat var det när vi var små, då fick man vänta och
julen var något man såg fram emot.
Fan vet om man törs le mot någon nu för tiden kan ju
misstolkas.
Inte kul med ont i ryggen, mitt som gick ner i benet
har gått över som tur är, krya på dej
Ha det bra i ruskvädret:-)

Susanne sa...

Skomakarlåda som är sååå himla gott.

Steve sa...

Jag avskyr oxå plast- och textilblommor, men där har Hemtex lyckats väldigt bra. Kanske för att dom inte är i stället för riktiga blommor utan har en helt annan funktion.

Christian Lehmann Gisler sa...

Alltså plastblommor....bu....

Paula sa...

Vallmo är en favorit och dessa stoora exemplar som aldrig vissnar var verkligen ståtliga. Dock har jag platsbrist för större prylar...
Så du är redan på veckans tema. Jisses, vad ska jag hitta på, o inte tänkte jag på det idag då en herrans massa olika plogbilar var ute och luftade sig. Ojoj, nu får jag lägga pannan i djupa veck. Nä, jag går inte in närmare på mina krämpor i bloggen, halva byn läser o jag vill vara lite privat, iaf för stunden...