onsdag 3 oktober 2018

Absolut gräsigt





Ni läste helt rätt. Det här inlägget kommer att handla om gräs. Inte det ni kanske tänker på, inte gräset på innergården som är grönare än någon gång tidigare i år heller, utan gräsbollen jag fick av bästisen Yvonne idag.

- Den nördigaste presenten jag någonsin köpt till dig.

De kan jag inte riktigt hålla med om. Jag menar det kan inte vara många som äger en bit gräs från anrika och världsberömda Camp Nou, Barcelonas fotbollsanläggning. Har en bestämd känsla av att jag troligen är ensam om gräset här i Sverige:-)

Intyg
Serious business är det också. För att man inte ska tro att grästussen kommer från försäljarens bakgård medföljer ett intyg utfärdat och stämplat av en jurist den 5 oktober 2012 som säger att gräset verkligen kommer från Camp Nou, och att det är en ”officiell” souvenir av FC Barcelona. Certifikatet förnyas vart fjärde år.

Nördigt – nej, inte riktigt. Roligt – absolut:-) Bästa återvinningen av en gammal gräsmatta – ingen tvekan.

Tusen tack tjejen!

18 kommentarer:

Ama de casa sa...

HAHA!!! Det var ju den perfekta presenten till dig! Se nu till att hålla gräset vid liv också :-D
Vilken himla kulig kompis du har där i Yvonne :-D

nalta norrland sa...

Himla skojjsig å passande present till Dig :)
Man kan ju nästan tro att Yvonne känner Dig ;-)

Ditte sa...

Helt ljuvligt! Vilken tanke! Att komma på denna present. Otroligt! När jag läste gräs så tänkte jag nog mer på något "rökigare". Men visst kan det vara rökigt värre här på Camp Nou. Och en perfekt återvinning att sälja detta. Härligt inlägg!

Geddfish ♥ sa...

Gjorde det dig glad, så yes, varsågod och njut, tycker jag!
Jag tycker det var både härligt och vänskapligt underbart. Njut.
Tack för glädjen!

Steve sa...

Vilken underbar present och vilken underbar kompis som verkligen vet vad du gillar.
Annars tänkte jag på nåt annat när jag såg rubriken, Tottenhammålvakten Lloris bjudning när Barcelona gjorde 0-1, nu 0-2 i kvällens CL-match. Varför gör mig Spurs så ofta besviken?
Nu fortsätter jag zappa mellan matcherna.

Marita sa...

Haha… det var ju en kul grej och med intyg också. Inte för att jag är fotbollsnörd men nog satt jag som klistrat framför tv´n när det var VM.

Klimakteriehäxan sa...

Superoriginell present, som uppenbarligen passar dig perfekt! Men hur ska du göra nu - försöka hålla gräset vid liv i en kruka? Ympa in det i svensk gräsmatta? lägga det i press och ha det som bokmärke???
:-D

nalta norrland sa...

svar Klart min mor vet vilken färg å sorts bil jag kör omkring med
hon åker ju bil med mig minst en gång i veckan
å hon hittar ju till bilen då den står parkerad

Steve sa...

Som du kanske förstår läste jag rubriken lite för flyktigt. Jag hade ju så många matcher att bevaka samtidigt. Jag läste "Absolut gräsligt" vilket Lloris agerande vid 0-1-målet var

Anki sa...

Vilken helt suverän present från din bästis! Hon vet vad som gör dig glad på riktigt :) Häftigt!
Svar: Nu är ju inte Olle min och sover alltså inte i min säng - det skulle inte Sixten gilla :) Vi har alltid haft hund och ingen av dem har fått sova i sängen, ingen av de andra katterna har gjort det ... bara Sixten. Ska titta in till Steve igen - var där för länge sen, men fick ingen respons ... provar igen :) Tack!

nalta norrland sa...

svar Jag/vi brukar tömma bilen varannan vecka, det är typ den tid det tar att få ihop papper/kartongförpackningar och reklam, då vi vanligtvis inte äter halv/helfabrikat blir det inte så mycket att slänga.
Så Volvon fungerar utmärkt som "sopbil" :)

Biggeros sa...

Det var en ovanlig present men väldigt passande för dig=)😂😁😂

Christian Lehmann Gisler sa...

Ljuvligt! Undrar hur man skulle lösa det inom hockeyn... :)

Paula sa...

Haha, men nog var det väl nördigt, inte alla skulle uppskatta just den bollen! Men, jag har istället ibland fått mig tillsänt torkad svamp av arter jag inte själv lyckats hitta, t.ex blomkålssvamp och blodsopp. Då hoppar jag jämfota av glädje, för att inte tala om mandelriska. Ja du ser, nördiga är vi allihopa!

Anni sa...

Roligaste och knasigaste presenten någonsin! Nu har du ju en växt att pyssla om. Har du en bit från gamla Söderstadion också?

Susanne sa...

Hihihi och jag har gräs från Stadion ;)

Mias Mix sa...

Helt perfekt present till en fotbollstokig tjej som du :) Underbart :)
När Gnestas fotbollsplan byttes ut till konstgräs så tog vi hem många tuvor och lagade gräsmattan med. Blev jättebra :)

Eva Trillian sa...

:) Perfekt gåva till dig?!
"Allting går att sälja med mördande reklam ..." en gammal slagdänga som verkligen bär en sanning ;)