onsdag 25 februari 2009

Vilken dag... säger bara "Inspiration och Kreativitet"


Nu har jag totalt kommit av mig. Hade nämligen tänkt att berätta om Styrbjörn och mitt presentkort för 400 kronor jag fick idag. Men under en snabb bloggpromenad hamnade jag på Inspiration och Kreativitet-sajten - ni vet mitt bidrag till fotouppdrag 2. Kolla in länken!! Så himla coolt alltså!!! För att undvika att bli mallig så slutar jag skryta om mitt "Latte-träd" nu.

Uppmaning till mina hovfotografer
Vill dock gärna uppmana mina "hovfotografer" Anders, Thord och Olle samt många (blogg-)kompisar att kolla in fotosajten och ladda upp era bilder. Ni är ju så mycket duktigare än jag.

Styrbjörn
Nu fick Styrbjörn inte figurera som huvudnyhet i inlägget men några rader är han väl värd. Han representerar ett statligt verk och använde mig som "försökskanin" för att testa verkets nya webbplats som ska lanseras under våren. Under 45 minuter plöjde jag ivrigt igenom sajten, testade menyerna, kommenterade navigeringen, upplägget, färg- och typsnittval... ja ni vet rubbet.
Allt skedde på arbetstid så klart, då mitt företag samarbetar med verket. Som tack för nöjet (det var faktiskt inget besvär utan hur roligt som helst) fick jag ett presentkort värt 400 kronor på Åhlens.
Säger bara: vilken dag - yesssssssssssssssssssssssssssssss!

PS. Då jag inte ville tråka ut er med mitt "Latte-träd" en gång till, väljer jag att ladda upp "Tummen-upp"-utmärkelsen och en styrbjörn som jag hittade på "flickr". Denna har dock inga som helst likheter med den äkta varan. Men om jag vore den äkta varan skulle jag byta förnamn. Associationerna är alldeles för många, hmmmmmm. DS

9 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till priset för din snygga Caffelatte träd :D Mycket vackert...hahaha kul att det går att skapa konst med tappade saker!

Får kolla in den där sajten...inte nu..men en annan dag.

sv. ja nästa vecka blir att återhämta sig fast då har jag minst ett par möten inplanerade...ja,ja tur det finns "piggdricka" ..hahaha

Kram

Anonym sa...

Tummen upp alltså.
grejjt!!!

På tal om tummar.
Min tumme skall få åka sig en repa i min Ferrari i helgen. Då blir det åka av för tummen. Han längtar.

Har någon utav era fingrar åkt Messerschmitt ännu?

Anonym sa...

Men du, vad häftigt!! Kan inte du komma hem till mig och spilla lite drycker av olika färg och konsistens;-)

Grattis, du kreativa männska!

Anonym sa...

Grattis till att vara både kreativ och inspirerande! Det var du värd allt!!!:)

Mrs Bettan sa...

Jag läste på Google att Styrbjörn är en tyskimporterad skottkärra med inbyggd elmotor. Ha, ha, ha.
Vilket flyt att kamma hem 400 kronor. Bara att gratta. Vilket flyt du har, tummen upp och pengar som bara kommer.
Kramis MrsBettan

MaMalena sa...

Grattis från mej med! Jag vet ju att du är kreativ och inspirerande, så det är på tiden att du får en utmärkelse! Vi får fira på lunchen!!!

Anonym sa...

Näää du! Ingen tjänsteresa, helt privat faktiskt till MIUN.

Men trevligt hade vi det allt igår kväll! :)

Anonym sa...

Kotteby har jag haft koll på ett bra tag och jag har väntat på boken några veckor redan!

Vi är hemma nu och är nöjda med Östersundsturen, miljöombyte, om aldrig så enkel, förnöjer! :)

Ulrica sa...

Caffelatteträdet är numera en klassiker... Snyggt jobbat!