måndag 23 februari 2009

Vintrigt vatten - fotouppdrag 2


Tappat Latte
Latte innehåller vatten, kaffe och mjölk. Och om man tappar sin latte på trottoaren utanför S:t Eriksgaten 117 i Stockholm, ja då fryser den och blir ett träd som "Konst eller konstigt"-bloggen inte kunde låta bli att fotografera.

Vintrigt vatten
Eftersom jag är en tävlingsmänniska (inte att förväxla med en utmaningsditto), har jag bestämt mig för att ladda upp mitt "frysta Latte-träd" som bidrag till fotouppdraget. Klicka gärna på länken. Tycker nämligen att dessa två killar har kommit på en suverän idé med sina bilduppdrag (ja, annars skulle jag ju inte delta). Känner ni er utmanade... nej jag menar tävlingssugna... såklart!!!?

PS. I Stockholm betyder kombon 30 cm snö och sportlov att
- de flesta gator/trottoarer är oplogade
- om gatan nu är plogad så ligger snöhögarna lämpligt placerade vid busshållplatserna. Är jag Stefan Holm eller?!
- de få cyklister som är dumma nog att använda sig av sin tvåhjuling antingen krockar - vinglades mot varandra - eller inser att de är smartare att leda cykeln även om det är nedförsbacke. DS

17 kommentarer:

Anonym sa...

Tackar för de fina orden. Trevligt att du ville vara med :-)

S o F sa...

Håller med. Låter som ett självklart motiv för en blogg som heter "Konst eller konstigt".

Kul med nån som tänker i nya/annorlunda banor. De flesta andra väljer ju mer traditionella motiv, inklusive jag själv.

Ha det!

Ulrica sa...

Ett fruset konstverk... Läckert.

S o F sa...

Självklart är jag med nästa vecka också - du också hoppas jag! :)

Tror inte du ser din egen originalitet i din bild. Den är toppen - verkligen!!

Vi "syns".

Anonym sa...

Ingetdera... Jag bor i de småländska urskogarna. ;)
Men gillar dialekter! =)
Fast här prater vi inte så grant...
När jag skulle få besök av min goda brevvän sedan snart 20 år tillbaka hade hon varit livrädd innan hon skulle komma; "Tänk om jag inte förstår vad Malin säger!"
Hon var smart, ringde först. När jag svarade bara skrattade hon:
"Gud, jag som var så säker på att du skulle låta som LenaPh!"

På tal om snö är snö som värst när det uppträder i fryst form. Halka är en av mina få mardrömmar! Hujedamej.

Daniel sa...

Bra att nån tar nytta av utspilld latte!

Baronessan sa...

Verkligen snyggt foto! Och originellt vilket gör det ännu bättre.

Anonym sa...

Kanske någon som vill att du ska bli Holm!?!

Fotot är läckert, tänk- du har kommit på ett nytt användningsområde för latten! :)

Anonym sa...

Häftig bild på latten !

Mrs Bettan sa...

Häftig bild fotograbbarna satt in, och din också förstås.
Har inte varit ute och fotat i snön tråkigt nog. Får se om dt blir i morron.
Kram MrsBettan

Anonym sa...

Latteträd

hahahah....

Anonym sa...

Bits?

Hmmm....
Nu känner jag spontant att mitt skohorn är alldeles för vardagligt.

=)

Hur sjutton skall jag slå detta nu då?

Anonym sa...

Snyggt! Det gäller att se det positiva, även i sina misstag!

Anonym sa...

ett latteträd, ja det var bra.

anemonen sa...

Grattis till utmärkelsen. Riktigt konstnärlig bild

Anonym sa...

Grattis till utnämningen! Din lattebild gilar jag!

S o F sa...

Grattis!

Ser att de som driver fotouppdragsbloggen också fastnade för din bild - precis som jag gjorde.

Idag har jag varit igång och försökt att få till lite bilder till nästa uppdrag: Dubbel kommunikation.

Vi "syns"!