torsdag 19 februari 2009

Hjälp! Min mobil var kapad


Fortsättning av gårdagens inlägg:
Lydde ett smart råd av IT-kompisen Thomas och ringde upp kontantkortsföretaget, ja det finns väl bara ett i Sverige... eller?! Snabb och professionell service av den tjejen:

- Din mobil har blivit kapat av företaget Celldorado.
- Què????????????????????????????


- De erbjuder kostnadsfria ringsignaler. I gengäld drar dom 15 kronor från ditt kontantkort varje gång du messar. Och om du inte messar tillräckligt ofta, då drar dom 15 kronor för vanliga samtal också. Du kan få numret om du vill.
- Ville jag @#%$¤.......................... .


Ringsignal
Skulle inte ha något emot att ha TV-serien 24:ans ringsignal - kostnadsfritt -. Jo, det medger jag. Annars skulle jag inte ens drömma om att byta än mindre köpa en ringsignal.

Kundservice
Ringde Celldorados kundservice, där en automatröst bad mig att trycka "1" om jag ville avregistrera mitt abonnemang.

- Du har nu avregistrerats. Inom två timmar upphör ditt abonnemang.

Snabb service, det brukar annars ta minst en månad @#%$¤ att säga upp tjänster som man har valt själv.

Hela proceduren tog mindre än fem minuter så jag kostade på mig ytterligare några ditton för att anmäla Celldorado till olika välvalda ställen.

Deras kapning har kostat mig 500 kronor. Okay, det drabbar ju ingen fattig, ha, ha, men tänk hur mycket roligare jag kunde ha haft för pengarna. Hatar mobiler, hatar mobiler, hatar mobiler!!!

Iskaffe
Laddar upp en bild som jag tog utanför entrén till fastigheten där jag jobbar. Associationen till mobilkapningen hade varit glasklar om bilden visade det ni tror den visar. Så är dock inte fallet. En tjej tappade nämligen sin latte utanför dörren igår. Vid temperaturer som ligger konstant långt under nollstrecket hade latten förvandlats till iskaffe över en natt. Dessutom tycker jag att "mönstret" liknar ett trä. Nästan street art,eller vad tycker ni?

PS. Åtta stelfrusna arbetskamrater testade den vietnamesiska restaurangen Hanoi idag. Vi som åt olika varmrätter var saliga. Stackars Malena och Helena som åt kalla färska vårrullar var inte så förtjusta. Dessutom hann de inte tina upp under lunchen (tjejerna alltså). DS

8 kommentarer:

Joakim sa...

Sv: Jag påstod aldrig att det var ett splitternytt intro. Men som du säger så är det i grund och botten orginal introt men det är till det en hel del nytt.

jayne sa...

men usch..... sanslöst...tur du kom på det..hoppas nu abonemanget slutar....

Malin B sa...

Hu så irriterande!!!
Här har jag suttit i telefonkö en gång när min lilla arvinge hade fixat hem något abonnemang på "låtar"... Hm!
Men de var så snälla och förstående i kundtjänst när jag propsade på att icke myndiga personer minsann inte fick beställa hur som helst.
Den lilla personen på hemmaplan har blivit duktig och förståndig med åren. =)

anne sa...

Nääää....Jag önskar jag vore anestesiläkare...

Mrs Bettan sa...

Skaffa ett fast abbonemang i stället det är mycket bättre. Det kostar inte så mycket heller eftersom du inte utnyttjar tfn så¨mycket. Hr P:s tfn är nästan gratis eftersom han nästan aldrig har den på. Glocalnet har vi.
Kramis MrsBettan

Nettan sa...

Ha ha ha !
Jag höll på att garva på mig.
Inte av elakhet utan att du har fått det där skiten.

Tur att det fixade sig !

ha en bra kväll

Kotteby sa...

Hahahah....
Nä, jag har lärt mig nu de senaste 12 åren att tjat inte leder någon vart. Inte humor heller. Det sistnämnda glömmer jag alltid av, av någon märklig anledning.

=)

anne sa...

Nu läste jag ditt inlägg! Vilket skit! Tom värre än alla skitabonnemang dottern under tidiga år av mobilabonnemang oanandes åkte på då hon trodde att hon bara köpte en ringsignal. Du får gärna rapportera vidare om ev anmälningar mot bolaget, om du får höra hur det går.