lördag 14 februari 2009


Grattis på 1-årsdagen
Den 12 februari 2008, klockan 16:03 föddes "Konst eller konstigt"-bloggen. En helt vanlig födsel utan komplikationer. Den skulle handla om min datorkonst och vara "läromedel" för att skriva "min egen bok".

12 månader, två dagar, 386 inlägg och 800 bilder som gått- Efter tre inlägg var avhandlingen om min datorkonst klar. Betyg: G

- Delvis ändrad målsättning: Bloggen innehåller många konstnärliga inslag och själv är jag en sådär glad, konstig människa, så orden "konst" eller "konstigt" skulle förekomma åtminstone en gång per inlägg. Betyg: G+

- Bloggens ursprungliga namn "Computerart" byttes ut mot "Konst eller konstigt". Även headern förnyades två gånger under perioden. Med tanke på mina (begränsade) kunskaper i Photoshop ger jag mig själv betyget: VG.

- Bloggen har fått veta att den lever! Den har fått följa med på resor, varit på fotbollsmatcher, är närvarande på jobbet, på stan, i butiker, på mässor och den har tittat på TV. Den har berättat om blommor, korvar, Zlatan, konstutställningar, bilar, TV-program, Euro 2008, konstiga djur och skulpturer, LEDar, cappuccino och mat, Google loggor, stegtävlingar och mycket annat.
Bloggen har inte tröttnat under året. Den är lika pigg nu som den var i början förutsatt att den får minst sju timmars sömn per natt. Betyg: MVG

- "Konst eller konstigt" har varit ett perfekt medium för min "verbala diarré". Bloggen har inte klagat utan svalt och ätit upp allt jag har matat den med (stackare!). Den har varit en perfekt "bollplank" för skrivandet av "min egen bok", som jag förresten fortfarande inte har sett. Ni vet varför. Betyg VG

– Medan vanliga (mänskliga) ettåringar kräver föräldrarnas närvaro i stort sett dygnet runt, har bloggen inte pockat på min uppmärksamhet mera än 20 minuter per kväll, vilket var målsättningen när den startades. Betyg: MVG

- Bloggen har fått många härliga läsare under året som den lärt sig att stå stadigt och gå hjälpligt. Den har anammat mycket av sina brödar- och systerbloggar. Jag medger utan omsvep att jag är en smula avundsjuk på andra bloggare som är mycket rappare i pennan än jag själv. Betyg: G

- "Konst eller konstigt" vill att läsarna skrattar (ganska ofta) åt mina tankar, idéer och upptäckter. Även om inläggen inte kommenteras av så många, vilket är synd hoppas bloggen och jag att ni gillar vad ni läser. Det vore väl konstigt annars, eller hur!!??

Ett STORT tack
Bloggen och jag är beroende, vi medger det. Vi lider av abstinensbesvär om vi inte kan ägna oss 20 minuter åt skrivandet och lika länge (drygt…) åt att läsa andra bloggar. Och visst, vi är också beroende av killar som Anders, Thord, Totte, Radde och Rikard som förstår att en blogg utan foton och inspiration är en döing. Tack grabbar, snyggt jobbat!!! Betyg: MVG+++++++++++++++++++++++

6 kommentarer:

Anonym sa...

Visst blir man beroende !
Ha ha !

Men det är jäkligt kul också !

Ha en trevlig lördag !

kramiz

Anonym sa...

Men grattis lilla bloggen....
Tiden går fort när man har roligt.

=)

Jag väntar ivrigt på Fru Kottes revansch.

Anonym sa...

Klart jag läser och skrattar åt din blogg! Flera gånger om dagen! :)

Anonym sa...

Grattis på 1 årsdagen till din blogg :D

Av mig får din blogg MVG

Ha en fin denna alla hjärtans dag, kram!

Anonym sa...

Detta goda betyg räcker gott för att bli antagen till årskurs två i bloggvärlden! ;)
Grattis bloggen till första året!

Mrs Bettan sa...

Tiden går fort, och roligt har det varit. Fortsätt som du har börjat.

Kramis MrsBettan