söndag 8 februari 2009

På köpet: underhållning hos ICA

Tänkte bara köpa några frimärken hos ICAs postutlämning idag, men vilken underhållning jag fick på köpet! Läs vidare så tror jag att ni skrattar lika högt som jag gjorde för några timmar sedan.

En fullastad rullator
Den äldre gubben hade dragit sin rullator till ICAs returautomat. Farkosten var lastad med två stora svarta soppåsar innehållandes en månads (minst) samling av burkar. Tyckte han var riktigt smart och hänsynsfull att panta 100-tals burkar en söndag eftermiddag. Tanterna bakom honom höll inte med.

- Ja nu tycker jag att du ska trycka på stopp-knappen så att vi kan panta också. Vi har bara tre burkar.

Gubben resonerade lugnt och logiskt:

- Varför det? Jag var ju här förre er.

Rassel, rassel, smack, smack. Maskinen mumsade förtjust i sig burk efter burk.

- Nej du, nu får du faktiskt flytta på dig. Vi har inte tid att vänta här längre. Vi ska minsann köpa nå't också. Du ska ju bara panta och få pengar sedan.

Den mycket kvinnliga logiken bet inte på gubben men väl på maskinen:

Tjut, tjut. Blink, blink. Tjut, tjut. Blink, blink....


- Gubbe vs. kärringar 1:0
- Maskin vs. människa 1:0
- Gubbe vs. undertecknad: 1:1
- Undertecknad vs. kärringar 3:0 (med tre snabba steg försvann jag gapskrattandes därifrån. Hade troligen inte kunnat skriva inlägget om jag hade stannat. Tanterna hade visst mord i sinnet.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaaa, det där har man varit med om, men har aldrig haft så mycket mod som tanterna:-)

vivan sa...

ha,ha,ha..den var bra...
tack för go kommentar hos mig!
Kramen!

Anonym sa...

Härlig underhållning på en söndag.

Anonym sa...

Tack för rösten, tävlingen är avgjord nu :-)

Anonym sa...

hahaha....jag brukar vara gubben dvs spara på mig en massa att panta fast, jag släpper före :D Hade jag haft tre burkar hade jag aldrig gått för att panta....lite mera iaf en påse får det bli innan det är dags.

Ja det var skoj att få vinna! Tack för ditt stöd :D Du vet min ära stod på spel...hahahaha

kram

Anonym sa...

"Gud straffar!" brukar ju jag säga ibland. ;)
Jag älskar att betrakta underhållning i denna klass.

Anonym sa...

Hahahaa! Stackars tanter!!!