tisdag 10 februari 2009

En grymt lyxig tisdag


Dagen började bra, aningen lyxigt till och med: Det blev nämligen en taxifärd från Östra Station i Stockholm till Haga Forum (workshop, läs mera längre ner), som ligger sju minuter därifrån. Anledningen är att 73:ans busschaffis hade stängt dörren för påstigning och vägrade att röra sin lata, feta tumme till öppningsknappen igen.

Småland - Israel - Täby
Den mycket unga, inte speciellt "brighta" men mycket trevliga taxichauffören från Somalia (som blev 217 kronor + dricks rikare på sju minuter) undrade om jag kom från Småland.

- Nej.

- Men då kommer du från Israel, inte sant?!!!!!!!!!!!!


- Nej.

Vid det här laget undrade jag vad det är för konstigt med "min Täbydialekt".

Lyxfrukost
Dagens övningar började med en lyxfrukost som innehöll allt som jag själv aldrig äter till frukost. Jag dricker nämligen bara frukost i form av en kopp starkt kaffe.

Lyxlunch
Det gäller att tajma deltagandet i en workshop rätt. I dagens grupp fanns kollegan Caroline med och hennes man är hovmästare på Haga Forum. Bingo! Vi fick en förrätt "off the record" och en suverän huvudrätt. Dessutom lyckades jag få receptet på Pestocrèmen, en sagolik god "dip" till fjordlaxen och den italienska pajen. Vilken suverän service!

Lyxfika
Fikan klockan tre bestod av crème brulée med stjärnanis. Behöver jag säga mer!!!????

PS. Jo då, vi hade en workshop också. Suverän den med. Som vanligt på mitt jobb så skrattade vi mycket ...och ofta. "My kind of place" helt enkelt.
Bilderna visar Haga Forum, en skitsnygg LED-lampa i konferenslokalerna (tillägnad Totte) och en rolig Windows-variant på Sushi (som Totte mejlade till mig som invit till rökpausen, men jag var ju inte på jobbet). Ja, vi är nog synkade. DS

4 kommentarer:

Mrs Bettan sa...

Det är vid sådana tillfällen som du hade idag som man saknar jobbet faktiskt. Det var alltid trevligt att åka iväg och få, som du säger, en lyxig frulla och sen lunchen och fikat. Whau. Det jag minns är att man alltid kände sej som en stoppad korv när man kom hem. Men med ett leende på läpparna att man haft det bra.
Kram MrsBettan

Anonym sa...

Min frukost består också bara av en kopp kaffe, det är allt jag klarar av så tidigt på dagen. Ibland kan jag även stoppa i mig en fralla.

Anonym sa...

En del kan då konsten att lyxa till det. ;)

Anonym sa...

Ja, det var ju en variant på sushi det där också...Du har hållit dig sysselsatt även om du inte varit på jobbet idag.