söndag 22 februari 2009

Expedition Snö...

Snömannen
När jag vaknade för 2 1/2 timme (mmhhhhhh) sedan stod han där på innergården - snögubben. Har inte sett en sådan på länge, bara läst om en i Jo Nesboes "Snömannen" (som jag förresten kan varmt rekommendera).
Åsynen av grannens snöman var litet läskig med tanke på att jag precis läst klart deckaren. Nej, den fick bli en "she devil" i stället. Laddar upp originalet och min modifierade version.
Snöinsamling
Medan jag trampade snö därute passade jag på att samla in lite mat åt mina telningar Yin och Yang, som ni kanske har läst om. De dricker ju inget kranvatten och har under en vecka matats med en hel flaska batterivatten. Jo då, Yin och Yang frodas! Men inget går väl upp mot den äkta varan, eller hur!!!? Letade fram en hink och skopade upp det vita pulvret - rent snö!!! Hinken står på hallmattan och innehållet lär väl smälta så småningom... antar jag.

12 kommentarer:

Anonym sa...

*VIll DU HA FLER BESÖKARE TILL DIN BLOGG?

Bli medlem här: http://www.viraltrafik.se/?Jenniesplace

Det funkar verkligen!
*

Anonym sa...

På min gård är det någon som brukar bygga en snölykta då det kommer tillräckligt med snö hit. Nu är det bara någon som har roat sig med att skotta ihop en massa snö till en vanlig hög. Får se senare om det är något som lyser där ute i kväll.

Anonym sa...

Hej igen! Allt väl? Vad tror du om detta :http://ronnysinternetshop.blogspot.com/

Anonym sa...

Har du kollat längst ner bland mina kolummer?

Anonym sa...

Fin snögubbe och gumma!

Hahahaaa! Katten ÄR en kattunge! Det är dottern som lekt med foto och en bild av en säng! Katten hade ju varit stor som en ponny om bilden stämde!

Anonym sa...

Jag gillar priusen...Den är så cool att köra...mmmmmm....

Anonym sa...

Eftersom jag inte läst några skräckisar så gillar jag snögubbar skarpt! =) Fast det är länge sedan jag var med och producerade någon. Jag har dock kastade mig dock utför pulkabacken i går. Det är så trevligt när det kommer småfolk på besök.

Anonym sa...

mysigt med en snögubbe :)

ha en go kväll!

Anonym sa...

Om du dööör av stanken i ett häststall, då har du aldrig varit i ett svinstall! ;)
Här "stinker" hela hallen stall ibland för att inte tala om bilen... Herr Bayard är inte så himla förtjust om sanningen ska fram.
Jag erkänner, detta var första gången jag såg löshoppning jag också. =)Men om två veckor ska det bli repris, då är ju jag riktigt rutinerad. ;)

Mrs Bettan sa...

Vad skulle denna snö som kom idag vra bra för kan man undra.
Kramis MrBettan

Anonym sa...

Haha, diggar din modifikation- du får bygga snögubbar hos oss anytime:-)

Anonym sa...

Så ä´dä´- Malin kan en lite på! ;)
Det hade de uppe på en jubileumsfest på mitt förra jobb. =) Då hade de bjudit in några VIP-gäster, du må tro att jag var hedrad av sådana som´jobbat i företaget under årens lopp. Så var vi "specialare" med i ett bildspel med "hyllningskommentarer".
Wow! Typiskt nog var jag så hes den där kvällen så jag kunde knappt få fram ett ljud. Så är det alltid för oss snälla, vi har ingenting för det. ;) Men vi kämpar på och gör rätt för oss år ut och år in ändå.