torsdag 28 november 2019

Tråktorsdag



Minns ni det här inlägget? Det handlade om IQOS ”som värmer äkta tobak (finns det oäkta tobak också?) och ger en cigarettliknande upplevelse utan eld, aska och röklukt". IQOS är alltså ett rökfritt alternativ till cigaretter. Ironiskt nog ägs IQOS av Philip Morris som även äger Marlboro, L&M och Chesterfield samt gör rulltobak. Suck:-(

Ny butik i Täby Centrum
Lagom till julhandeln har IQOS öppnat en butik i Täby Centrum. Har gått förbi affären ett antal gånger, men hittills har jag inte sett en enda människa i den. Ger IQOS max. tre månader innan den stänger. Visst kan man tycka att inredningen är stilren, men jag tycker att den är skittråkig, ungefär lika upphetsande som produkten alltså;-)

Thanksgiving
Ska avsluta med något som inte alls är tråkigt. Det är nämligen Thanksgiving idag och det firas stort i USA och Kanada. Dessutom råkar jag veta att vår underbara Ruth i Virginia brukar fira Thanksgiving med kalkon och ”trimmings”. Visst är bilden härlig:-) Tusen tack för fotot Ruth!

Sätt igång då! Bara att följa Ruth's uppmaning:-)

Det är KajsaLisa som har uppfunnit Tråktorsdag. Idag har även Åsa hängt på, jättetråkigt - jag menar himla kul såklart;-)

Det är Orsakullan som håller i ”November 30 dagar”. Idag ville hon veta om jag firar Thanksgiving, men det gör jag inte.

11 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Vasaorden vännerna firar Thanksgiving. Skulle väl jag ha gjort också. Men jag tog med mig Sarah på fint hotell, så vi firar på andra sidan Vättern. Go'kväll

Ditte sa...

Bilden på Ruth är helt underbar! Och jag önskar Ruth den allra bästa Thanksgiving tillsammans med med de "sina". Inte ett dugg tråkigt alltså.
Men visst ser detta IQOS tråkigt ut. Heltrist! Så det i sig gör det ju tråkigt. Och för att inte tala om produkten. (Följde din länk...)

Paula sa...

Det ser ut som ett sterilt kontor. oj så konstigt. Kanske bara är ett representationsutrymme?? O lilla Ruth som jag inte själv känner, men ser för gullig ut!

nalta norrland sa...

Oäkta tobak låter som ett konstgjort alternativ så det ska Du absolut inte testa ;-) IQOS kanske ser tråkigt ut på ytan men blir en häftig upplevelse om Du gör en djupdykning ;-)

Har bloggat ännu ett tråkigt torsdagsinlägg och svarar lite på kommentarer... å Du jag vet att jag gjorde dumt men jag tog beslutet ;-) hade väl dock inte tänkt jag skulle få skavsår på tungan :D

Susjos sa...

IQOS förstår jag inte alls? Håller nog med dig om att den butiken inte blir långlivad!

Men vilken underbar bild på Ruth och den fina skylten!

Ja, nog känns det som en tråkig torsdag, en gråare dag får man leta efter, vilken skillnad mot ljuset på Gran Canaria, ljuset bländade oss faktiskt när vi landade där, snacka om att det kändes som man lämnat gruvan för ljuset, haha!
Inte dumt alls att spendera en stor del av november där.
Nu hoppas jag att få sova i natt mellan blodtryckstagningarna!
Kram!

nalta norrland sa...

Hörde på nyheterna att november varit ovanligt mörk med få soltimmar vilket säkert påverkar både trötthet och mående inte bara för sånna som jag med en trötthetsdiagnos utan rent allmänt.
När det gäller vår nye flockmedlem har jag väl inget val än gilla läget ;-) å göra det som måste göras... går ju inte att stänga dörren.
Blir ny orosanmälan idag.
J följer med pojken å försöker få tag i klädombyte, jag törs faktiskt inte då mammans kärlek inte verkar helt hundra :( å han är typ en halvmeter längre än mig.
Fortsättning följer typ ;-)

Ama de casa sa...

Inte ens nån personal i den där ingen-rök-affären. Eller jo, jag skymtar en del av en gubbe (gumma?) bak skranket där. Den personen jobbar kanske deltid? ;-)

Bilden på Ruth är verkligen jättefin! Jag fick också den - tillsammans med en efterlysning av Bruce. Han verkar ha en fanclub som fortfarande saknar honom :-D

Guldkryckan sa...

Fin bild av Ruth...alltid undrat då hon inte har nån blogg. :)

Ja du...visst förstår jag tanken på att inte störa sin omgivning med rök...men vi är ju förvisade till rökrutor numera så det är ganska onödigt...om man inte vill kunna röka inomhus på kneget förstås...hade jag ändå inte fått ju ;)

Thanksgiving-kalkon har vi ju inköpt en av två här...fast de ska vi ha på nyår ju...alla länder har väl sina begivenheter...så måste det nog vara.

Ha det bäst nu.

Gunnel sa...

Jag har firat Thanksgiving ettt år när jag besökte min son i Dallas och det är en helg som jag gärna hade importerat hit. Vi kunde byta den mot Halloween. Vilket idiotiskt påhitt med den där tobaken, och vilket ben står ägarna på egentligen? Verkar väldigt underligt. Ha en skön adventshelg.

Klimakteriehäxan sa...

Ingen inbjudande butik den där med fake-cigg. Då tar jag hellre en äkta någon väldigt enstaka gång. Den där "hug-a-Swede" skylten kan du väl återanvända nån söndag framöver? Trevlig!

Anni sa...

Kan bara gissa att det är du som skickat skylten till Ruth? Underbart foto!
Ser fram emot fortsättningen på berättelsen om den folktomma butiken.