tisdag 19 november 2019

Weekly photo challenge: Vecka 47 ”Tråd”

Tänk så enkelt det hade varit att visa er en bildserie med en röd tråd. Men faktum är att jag inte ens hittade en enda röd (sy-)tråd här hemma. Rött är liksom inte överrepresenterat i vårt hushåll om man säger så. Med andra ord så får ni nöja er med en salig, men absolut inte trådig blandning;-)


Bilden är tagen idag. Kan ni gissa varför jag tog kortet? Ledtråd: en vecka sen sist.


Senast jag använde tandtråd slutade det med ett besök hos tandläkaren. Som ni ser på de skrynkliga etiketterna har dessa tandtrådar några år på nacken.


Inget trådigt kött här inte. Köttets marmorering garanterar att det smälter i munnen.


Som ni ser har jag sparat det bästa till sist. Denna vackra modell som poserade för en "riktig" proffsfotograf hade ingen tråd på kroppen. Hon var (nästan) trådsmal också.

Sanna är uppfinnaren av detta himla roliga fototema.

Flera bidrag till temat hittar ni här.

22 kommentarer:

Tomtan sa...

Riktigt härligt tolkning

Violen sa...

Trots avsaknaden av röd tråd gillar jag din tolkning!
Ha det gott!

Geddfish ♥ sa...

Jamen, det var ju både trådigt och trådlöst, perfekt!
Sån där tandtråd använder inte jag heller, det var förr. Däremot de små tandborstarna och gummistickorna och ibland de som en klyka med dubbel tråd i, inte så farliga.

Mia Halvarsson sa...

Åh ja, där fick du allt till'et ändå! :D Det blev ju som en röd tråd, trots allt. Muskeltrådarna i den ena köttbiten skulle jag gärna vilja smaka....om nån annan betalar!

Gunnel sa...

Lite annorlunda och kul trådar här...och även avsaknaden av tråd. Finurligt!

Ditte sa...

En toppentolkning! Och rolig dessutom! Ja, tandtråd är vanligtvis bra men kan också ställa till det. Och det gjorde den förvisso hos dig. Trådigt kött undviker jag helst. Ska jag äta kött , ska det vara bra och då är jag beredd att satsa en slant. Köper alltid kött manuellt. (Kanske inte kyckling) Sista bilden är läcker och det på många sätt.

Äventyret framtiden sa...

Så självklart egentligen med tandtråden. Den tänkte jag inte ens på fastän jag använder den varje kväll.
Du fick till ditt tråd-inlägg, trådlösa inlägg på ett väldigt bra sätt. Kvinnan är ju jättevacker utan en tråd på kroppen. Toppen BP, tack!

nalta norrland sa...

Bättre trådlös än rådlös och Du löste uppgiften galant utan att behöva tråckla ihop något :)

Paula sa...

Men nu har du överträffat dig själv bland alla trådarna! Fantastiskt påhittigt av dig. Vet inte vilka trådar du möjligen kunde ha missat, tror baske mig du fick med dem alla! Biffarna får jag låtsas att jag inte sett, jag tror jag skulle ställa mig bredvid köttdisken där, stå o vänta tills någon med tjock plånbok köpte ett par biffar och sen skulle jag förfölja människan ända hem och försöka tigga till mig en smakbit!
Jo nu kom jag på vad som fattades! Det var ju den röda tråden! Men det beror ju bara på att jag hade paxat den!

Klimakteriehäxan sa...

Ibland funkar mina associationsbanor lite originellt. Som nu t ex, när jag kom att tänka på barnboken "Historien om Någon". I den finns verkligen en röd tråd!

Susjos sa...

Snygg tolkning av ordet tråd, du fick verkligen med olika trådar! Köttet ser gudomligt gott ut, men priset, mamma Mia!,
Kram!
Just ja, har ju läst lite i husbilen- Ellens blogg, men tänkte inte på att hon är här!
Kram och sov gott!

KajsaLisa sa...

Kollade hos dig en vecka bakot, men hände inte med här. Även om jag hade råd skulle jag inte köpa en kobebiff, skulle vara livrädd för att bränna sönder den i stekpannan.
Visst känns det naturligt att klättra runt naken i berg, vad får dom alt ifrån egentligen? :)

Anki sa...

En himla bra tolkning av dig - kreativt och snyggt!

Ama de casa sa...

Hmm... Jag tror du tog den första bilden för att du för första gången på en vecka fick skymta den blå himlen? Sånt är värt att förevigas på bild :-)

Jösses vilket pris på det köttet. Kommer nog aldrig att få veta om det är så himla bra som det sägs...

Senast jag var hos tandis så frågade hon vad jag har för att göra rent mellan tänderna. Jag svarade (helt sanningsenligt):
- Jag har såna där "tandtrådsbågar".
Hon såg lite nöjd ut, tills jag efter en kort paus fortsatte:
- Därmed inte sagt att jag använder dom...
:-D

Snygg tolkning!

Karins ordöverflöd sa...

En vecka sedan du såg solen gissar jag.

Monica sa...

Vilket pris tur man inte är så förtjust
i nötkött, ser väldigt fett ut.
Det skulle du ha klagat på väntar man sej
en hunk ska det också vara en HIHI.
Skönt att du får hjälp i alla fall.
Hu vilka fula juldekorationer.
Klämmackan ser verkligen läcker ut mums.
Lagar mat varje dag, äter inte ute sedan
jag blev matförgiftad 2014 trodde jag skulle
stryka med var sjuk i tre veckor.
Tyvärr brukar ju inte jordgubbar smaka något på
vinterhalvåret, dom ska plockas direkt ur landet
på sommaren.
Campari är riktigt gott fortfarande.
Ha det bra :-)

Christian sa...

Fastnade på och för sista bilden..... ?!?

"LillaSyster" sa...

Svenskt kött duger precis lika bra om inte bättre och entrecoten på bilden var ju också fint marmorerad.
Tandtråd......jag har börjat med plackers istället så slipper man knö in halva handen i munnen.
Sista fotot är riktigt fint.
Ha det gott!

Helén sa...

Vilket varierande och kreativt inlägg på temat tråd! Det där köttet såg inte så dumt ut, jag skulle gärna få en väl tillagad köttbit utan sega trådar. Själv kan jag inte vara utan tandtråd och använder också plackers som LillaSyster.

Maries Photos sa...

Det var väldigt trevliga tolkningar på ordet tråd. Gjorde inte ett dugg att ingen röd sytråd fanns med i bilden.
TREVLIG HELG !

byblixtra sa...

Ledtråd, tandtråd och ingen tråd på kroppen, så nog fick du med "trådar" alltid. :-)

amo sin blogg sa...

Du har kreativ løsning som alltid.
Fint innlegg.