lördag 30 november 2019

Bokmärken och julpynt





Trots att temat ”Bokmärken” officiellt har lagts ner av uppfinnaren Boklysten så kan jag inte låta bli att leta efter märken hos Akademibokhandeln. Är man fast så är man;-)

"Mitt tänk"
Skulle verkligen önska mig att Akademibokhandeln hade en inköpare med ”mitt tänk”, alltså en person som skulle ta hem färgglada, roliga bokmärken som kändes moderna och inte så töntiga som dom i bild 1 och 2.

Konkurrens?
Men tyvärr har dom inte det, vilket är synd. Har en känsla av att de inte vill ha konkurrens för sitt eget märke (bild 3) som jag tycker är otroligt läckert och just det - modernt.

Julpynt
Orsakullan vill veta om jag har julpyntat idag. Nej, det har jag inte. Men jag hade för avsikt att köpa en julstjärna. Den är ju tradition hos oss och därmed obligatorisk;-) Den planen sprack dock, då bildörrarna hade frusit fast och inte gick att öppna. Å att gå till Täby Centrum, förvisso i strålande solsken men i två minusgrader som enligt väderappen kändes som -8 – nej, så ”ambitiös” är jag inte;-)

Jag har hittat temat hos Klimakteriehäxan.

Det är Boklysten som har uppfunnit temat Bokmärken.

Hannele, Gerd, Emma och Agge visar också bokmärken ibland.

Det är Orsakullan som håller i ”November 30 dagar”.

12 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

helt godkänt, lite av varje, jag är sportig:
http://hannelesbibliotek.blogspot.com/2019/11/kopt-en-ny-sportjacka.html

nalta norrland sa...

Minus 10 idag och det kändes skönt, solen sken å jo yes jag njöt till 100% under min Teddypromenad.
Såg biblioteket hade bokmärken till salu när jag var där... det blir biblioteksskyltning i morgon :)
Någon julstjärna har jag inte... däremot en amaryllis :) fick en av min mor för nån vecka sen.

Geddfish ♥ sa...

En härlig blandning, BP!
Har läst både fem frågor och dina bokmärken. Jag slog två flugor på smällen just nu och gjorde mina. Bara för att.
Ha det gott!

"LillaSyster" sa...

Ajdå, jag som tog en 12km runda i -5 Men till ditt försvar kan jag säga att julstjärnan vill inte gå med dig på promenad, för kallt säger den. Ja jag var ensam om presenten=) Ha en bra kväll!

Freedomtravel sa...

Det är ju skönt att inte alla är så ambitiösa med julpynt. Julstjärnor och ljusslingor är iofs fint, det gillar jag! Men för egen del är vi urusla på julpynt ... (Hänger säkert ihop med att vi ofta reser på julen, men i år blir vi nog hemma. Ska resa lite innan jul istället ;))

Klimakteriehäxan sa...

Även om du inte gillar alla motiven så gillar jag att Akademibokhandeln gillar bokmärken!

Emma, Sol som sol? sa...

Vissa av dem var ju lite söta men kanske inte vidare upphetsande. Det var ett tag sedan jag visade men jag har bett mamma fota ett som jag gjort till pappa så det kommer bokmärken, varå säker!

Julstjärnan tackar dig för att inte bli utdragen i kylan, det gillar den inte alls. Packa in den ordentligt, en kylväska håller även värme.

Fast nej, när jag tittar på bokmärkena en gång till så är det bara att konstatera att de är superskittråkiga.

Ditte sa...

Bokmärkena på de två första bilderna känns inte direkt uppiggande. Men precis som du fastnade jag för de på bild nr. 3.
Vad gäller julpynt så ligger v lågt. Adventsljusstakarna kom upp igår och en ljusslinga på balkongen likaså. Men i övrigt inget ännu. Några småsaker kanske kommer fram lite senare men eftersom vi inte ska vara hemma i jul så känns det onödigt. Men gott om levande ljus finns. Och en ett par amaryllisar.
Förstår att du väntade med inköp av julstjärna. De finns nog kvar.

Susjos sa...

Är det en blomma du tänker köpa, jag trodde att du skulle köpa en julstjärna och hänga upp i fönstret? Fast det heter kanske adventsstjärna?
Här hemma har ingenting hänt ännu, har ju just packat upp resväskan, och så blir man liggandes med magsjuka, ack ja! Men i morgon blir det ändå 1:a advent, och nånting ska jag väl hitta i källarförrådet?
HA det gott!

Ama de casa sa...

Här ska vi snart ner i garaget och hämta upp julkartongerna sen blir det all-in! Längtar efter mina juleljus :-)
En julstjärna ska nog jag också köpa, blir en kruka över på terrassen sen perrosarna har fått granar i sig.
Ha en fin första advent!

Anki sa...

En blandad kompott med bokmärken ... en del finare än andra.
Tur du inte köpte någon julstjärna och bar hem den i kylan - julstjärnor och du har det gemensamt - ni avskyr kyla!
Misstänker att du inte har någon adventsljusstake, men önskar dig ändå en fin adventssöndag!

Mia Halvarsson sa...

Jag tycker ni är duktiga som hittar alla dessa bokmärken :) Här är det färdigpyntat, det blir mindre och mindre för vart år :D Väntar på året då det inte blir nåt alls!!!! Ha en toppensöndag nu :)