onsdag 27 november 2019

Onsdagsmix med bombnedslag

Frågan är om jag ska stegra spänningen i det här inlägget och avsluta med bombnedslaget, eller om jag ska göra tvärtom;-) Nja, jag börjar nog ändå med dagens nyhet nummer 1.

Zlatan till Hammarby
Nej, det gör han (tyvärr) inte, åtminstone inte som spelare. Men han har valt att bli delägare i Hammarby genom att köpa i 50 procent av AEG Swedens aktieinnehav i klubben. Provocerande och ett svek mot moderklubben Malmö FF kan jag tycka. Zlatans staty som avtäcktes så sent som i oktober i år utanför Malmö Stadion lär nog inte bli långlivad om man säger så.

Foto: svt.se.

På plats
Så kom den på plats idag, den obligatoriska julgranen på innergården. Den är inte sned, inte alls. Granen är bara ”fylligare” på vänstra sidan.


Black, black, black
Inte nog med att det är mörkt och svart ut, nej då. Man måste spä på med Black Friday respektive Black Week också. Räknade till totalt 18(!!!) annonser i den 48-sidor tjocka lokaltidningen idag (plus 63 andra annonser samt två annonsbilagor). Suck!


Månlandskap
Elektrikern stampade in och fixade ”lite småsaker” i lägenheten igår. Här ser ni ”månlandskapet” han lämnade efter sig på dörrmattan. Tur att han tog av sig skorna…


Ny belysning
Rakt framför näsan på Tintin kom den första av troligen tre nya belysningsstolpar upp på parkeringsplatsen idag. Stolpen som för säkerhets skull använder en kondom tills kompisarna kommer på plats är inte sådär direkt upphetsande om ni frågar mig.


Borde nog ändå ha avslutat inlägget med bombnedslaget;-)

14 kommentarer:

Ama de casa sa...

Ja nog var det en mix alltid! :-)
Zlatan får väl ta med sig sin staty till Hammarby och ställa den där istället. Fast då kanske han har fel kläder på sig? Minns inte hur den såg ut. Men han har väl råd att köpa nya kläder åt den också :-D

En ståtlig gran var det i alla fall. Det här med Black Friday/week är rätt irriterande. Fast man kanske kan passa på att göra fina fynd? Tror jag håller mig borta från shopping till stormen dragit över ändå. Lär bli trångt i affärerna...

Men det var väl bra att Tintin fick en egen belysning? Kanske kan det skydda från angrepp. Fast jag håller med - så värst upphetsande var den inte, stolpen. :-)

Emma, Sol som sol? sa...

Jag tycker du ska gå och be dem vrida på granen så att den ser jämtjock ut från din balkong. Du kan ju säga att du hade gjort det själv om det inte vore för ryggen ...

Sonen gnällde på radioreklamen i bilen i dag, det var BARA Black Friday hit och dit. Själv lyssnade jag inte, var lite upptagen med trafiken, var lite extra knögligt ...

nalta norrland sa...

Black Friday hörs ju vara kanonbra 😜 möjligtvis för nätförsäljningen 😁 julhandel lär väl ta bra fart 🎄
Er gran 🌲 🎄 kunde väl varit vackrare men det kunde oxå vart värre 😜 tänkte jag skulle ge mig ut i morgon å kolla status på vår gran nere på torget... eller vars den nu finns 🤔❓ såg inte till någon idag då jag körde Elin till Kulturhuset.
Tintin blir upplyst 😜 eller? Om nu stolpen är inkopplad på ljus... 🕯

Klimakteriehäxan sa...

Tror du skåningarna slår sönder Zlatan-statyn? korkat i så fall. Fast visst hade det varit mer logiskt att han satsat på MFF ...

Klimakteriehäxan sa...

Hör att Zlatan nu är misshandlad i Malmö. Med mordhot dessutom. Så galet tråkigt. Varför har folk så otroligt lite vett?

Susjos sa...

Har också just läst om att Zlatan statyn är utsatt för attacker nu, och visst är det konstigt att han väljer att köpa in sig i Bajen ...

Black Friday är helt galet, nej, jag tänker inte gå ut och handla då!

Nu har vi landat hemma i ett grått och regnigt Sverige, förhoppningsvis med batterierna laddade så vi klarar av vintern här i Sverige! Haha! Å vilka härliga minnen vi har med oss hem i alla fall!
Kram och godnatt!

Ditte sa...

Läste på morgonen att Zlatan köpt in sig i Hammarby och tyckte det var riktigt roligt. "Dags att vända blad" kanske. Å andra sidan spelade ju inte Zlatan så länge för Malm FF heller och de fick ju bra betalt när de sålde honom till Holland. Inte fick Zlatan själv så mycket vid den affären. (Finns beskrivet ganska bra i hans bok)
Kul att traditionen med julgran på er innergård är kvar. Och det är lite charmen med en gran att den är personlig.
"Svart fredag" och "svart vecka" - varför då. Det skulle ju konsumeras mindre är ju budskapet som getts. Eller. Var är köpskammen? Nu gillar jag inte alls ordet skam men det har ju tyvärr förekommit en hel del under det gångna året.
Så roligt att Tintin kommer att bli än mer upplyst. Tror han gillar det.

Anki sa...

En ojämnt vuxen gran är också en gran ... och får den lite belysning så blir den säkert helt OK :)
Black Friday ... suck! Nix - jag köpstrejkar då! Ja, alla andra dagar med i de affärer som ens nämner ordet Black!
Zlatan ja ... jaja, det är hans val och han gör som han vill, men för mig känns han som en svikare.

Geddfish ♥ sa...

Jag drar ifrån allt vad köphysteri vill säga! Har nu en fot i resväskan, ja den blev packad. Inte så mycket i den men alltid lika svårt att ta det rätta.
Jag drar från det ena regnet till det andra.
Trevlig helg!

Karins ordöverflöd sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Christian sa...

Ja du, snacka om överraskningarnas man.....
Fint med en sån stor gran....
Black friday/week, håller på att spy....
Hade du inget sagt, skulle jag trott på en månbild....
Fin bil å tänk att du får en egen lampa till den!

Paula sa...

Vår lilla gran här i byn ser ut som en bebis i jämförelse, men den lyser upp o det är huvudsaken. Men du, Zlatan ja, surströmmingsanfall på ytterdörren till hans lägenhet i Stockholm. Det finns nog inga så lojala och samtidigt kanske inskränkta som fotbollsfans. Jag brukar bli väldigt illa berörd över alla rasistiska påhopp och språket man använder är rent ut sagt för jävligt. Sen kan jag ju säga att Zlatan inte står högt i kurs hos mig, har aldrig så gjort. Men det är ju en annan historia, o jag tar inte ifrån honom bollkänslan. +

Guldkryckan sa...

Ja jösses vilket liv det blev...förstår malmöiterna men nog måste zlatan ha försökt köpa in sig i Malmö-FF först???
Hur som helst...det är ju bara en lek med en boll ändå ;)

Fin gran där...vi har väl inget sådant här förutom nere på ena torget typ 1 km härifrån...men det får väl räcka.
Stort grattis till er fina gran iallafall.

:)

Anni sa...

Undrade just hur du och andra bajare kände när ni fick veta om bomben? Nu undrar jag vilket lag Rosenberg ska köpa in sig i, han har ju gjort sin sista hemma match (med bravur). Zlatan må vara en gudabenådad fotbollsspelare, men det där hjärtat saknas. Ett sanslöst svek mot Rosengårds ungar.

Mitt lag har ingen svart fredag, däremot blå fredag och det låter ju sååå mycket bättre, eller hur? Min mejlbox har översvämmats av svarta "erbjudanden" som jag inte vill ha. Lär inte utnyttja den blå varianten heller ,för jag tror att jag kan få tag i dagens billiga biljetter än billigare om jag bara väntar.