tisdag 12 november 2019

Weekly photo challenge: Vecka 46 – ”Pris”

Ni som känner mig anar nog säkert vilka slags priser jag kommer att lägga upp till temat. Jag menar som fotbollsnörd (dock inte kalenderbitare), före detta målvakt, tv-kommentator från tv-soffan samt gårdagens Fotbollsgalan på det. Då ber man ju om det;-) Med andra ord är mina bidrag totalt förutsägbara och helt befriade från överraskningar. Enjoy!


Kossovare Asllani fick pris som bästa forward. Nu är hon inte ens en renodlad anfallare, men med tanke på alla viktiga mål hon gjort i VM och hur hon har burit laget var hon mer än värd priset.


Diamantbollen gick helt tippat till Caroline Seger. Hennes efternamn kan inte vara en slump. Tjejens ledaregenskaper, strålande teknik och starka psyke både på och utanför planen gör henne till en given vinnare till priset ”bästa kvinnliga damfotbollsspelare 2019”. Vilken otroligt snygg outfit hon hade på sig förresten.


Själv har jag aldrig spelat på landslagsnivå, men väl i dåvarande Division 1. Och tror det eller inte, men 1989 fick jag priset som årets spelare i en klubb som spelade i dåvarande division 3. Nästan som att få Guldbollen, priset som går till bästa manliga spelare;-)


Från elitfotboll och damfotbollspionjär till grus- och gräsrotsnivån. Man kan tycka om lotterier vad man vill, men Bingolotto samt Sverigelotten stödjer faktiskt föreningslivet i Sverige. Och min ”lilla” tobakonist i Täby centrum har sålt bra och tagit hem olika priser på regionnivå. Dessutom är Bingolottos pokaler i guld och lila riktigt läckra.


Sanna är uppfinnaren av detta himla roliga fototema.

Flera priser hittar ni här.

22 kommentarer:

byblixtra sa...

Jag får säga grattis till priset som årets spelare, även om det var ett tag sedan du fick det. Det är ett fartfyllt och läckert pris.

Mia Halvarsson sa...

Fniss, ja visst passade veckans ord dig som hand i handske eller fot i fotbollssko kanske :) Perfekt!!

Geddfish ♥ sa...

Grattis till det pris du fick en gång!
Jo, men jag lyckönskar alla i idrottsliga sammanhang. Även om jag aldrig varit intresserad av lagsport och andra mästerskap, så har jag älskat motion!
SÅ många Bingolotter som jag köpt under årens gång (och aldrig vunnit ens en ny lott, men stöttat idrotten).
Veckans ord passade dig perfekt.

Steve sa...

Håller med dig om Caroline Segers outfit, den var outstanding. Galan i sig tycker jag däremot var rätt lam i år.
Så 1989 var du på topp. Härligt att tänka tillbaka på kan jag tro.

Ditte sa...

Ett jättefint bidrag till veckans temaord. Och så roligt att du blev årets spelare. Stort grattis! Och ett pris är ett pris. Såg också Fotbollsgalan och jätteroligt att Kosovare Aslani nu fick mer "cred". Tycker hon ibland varit lite tillbakasatt. Och Seger! Så värd Diamantbollen.
Att stödja idrottsrörelsen/föreningslivet i Sverige tycker jag också är viktigt. Kul med din "tobakonist" som håller ställningarna.
Och så klart såg vi gårdagens fotbollsgala. Men stort nöje
.

KajsaLisa sa...

Nu fick du ett perfekt tema för dig. :) Du kan vara stolt över skon, idag när damfotbollen får större uppmärksamhet skull den uppmärksammats mer.
Jag är ingen Bingolottoentusiast men pokalerna i guld och blått var jättesnygga.

Äventyret framtiden sa...

Det är bättre sent än aldrig att gratulera till priset som du fick en gång! Grattis, grattis och åter grattis!
Ett utmärkt och passande bidrag fick du till här i temat Pris.
Det där är verkligen pris när de är som allra bäst.

nalta norrland sa...

svar 1. Om min blogg varit öppen hade jag varken bloggat eller lagt ut bild på vår helggäst.
svar 2 Eftersom jag har färgat håret hela mitt liv...
yes jag började färga håret då jag började 7an precis som Elin nu,
så känns det som det vore enfaldigt att tro att Elin inte oxå vill testa.
Men jag håller med Dig,
jag tycker oxå hennes hår var finare då hon var blond.
Nu vet jag dock inte vad Du menar med att förstöra håret?
Som sagt jag har ju långt hår en bra bit ner på ryggen å mitt hår är inte direkt förstört trots färgning varannan månad senaste 13 åren.

Kul när fotbollstjejer uppmärksammas tycker oftast det är killarna som kommer fram i media.
Trots jag är så långt från fotbollsfan man nu kan komma kände jag igen tjejerna på Dina bilder :)
Grattis till ett så storslaget pris.

Bingolotto gör ett bra jobb och stärker föreningars ekonomi,
men jag ogillar försäljare som helst vill pracka på mig bingolotter både när jag går in och ut från affären ;-)

Elin sålde ju adventskalenderlott från Bingolotto för ridklubben tidigare i höst.

Klimakteriehäxan sa...

Blir vederbörligen imponerad av din idrottsliga och så gedigna bakgrund!

Susjos sa...

Tack för uppdateringen från fotbollsgalan, såg ju inte den igår . Å va kul att du har ett pris därhemma i bokhyllan, tror jag det att du var bästa målvakt!
Kram och god natt!

"LillaSyster" sa...

Grattis till ditt fina pris =)
Ha en bra onsdag!

Klara Ovidia sa...

Hipp hipp hurra för dig som tog ditt pris! Pris vare lovat :-)
För En icke fotbollsnörd, totalt utan bollsinne ... så gillar jag ditt entusiastiska inlägg på temat - det är kul å möta annat en sin egen sfär och få sig lite nytt till livs!

Ama de casa sa...

Vilken fin tolkning och vilket fint pris du själv har erövrat! Dessutom har du lyckats få in dubbla pris i sista bilden - prispokaler och en pris snus stoppar man ju under läppen också.
Snyggt jobbat!

Stare Ström sa...

Tänkte väl att du hade lite stiliga troféer att visa upp! Snyggast var ditt eget pris!

Violen sa...

Kul att du fick ett så fint pris! Mer än kul förresten, imponerande! Temat den här veckan passar dig som hand i handske, gissade faktiskt att det skulle röra sig om fotbollsvärlden.
Ha det gott!

Monica sa...

Årets spelare det måste ha varit stort
vilken känsla.
Själv var jag med i skolans handbollslag.
Ingen tokig fråga men tyvärr är operationen
stor och helt i onödan, att tömma den på blod
går inte alls.
Medicinera och må pest den tid som är kvar är
inte heller något alternativ.
Efter att ha blivit elektrifierad och utdragen
känner jag mej som en ny människa, nya stick på fredag.
Ha det bra:-)

Vilt og vakkert sa...

Heisann, det tok priset, innlegget ditt altså!

Christian sa...

Kul å ha en gammal fotbollsstjärna som bloggkompis, rycker det inte i bena ibland?

Helén sa...

Kul inlägg men den där första tjejen som vann har jag aldrig hört talas om, Caroline Seger har jag hört i alla fall. Det är inte många dam- eller herrspelare som jag har koll på men det beror såklart på mitt totala ointresse. :-)

Anki sa...

Såklart ett helt väntat inlägg ... och stort Grattis till det fina pris du fick en gång för länge sen!

Paula sa...

Jaa, We are the Champions,,,,,,förstår att du följer hjärtat och detta tema var piece of cake för dig! Och grattis till ditt eget fina pris!
Totalt ointresserad är jag, men, jag läste svarta rubriker om att många tycker man ska lägga ner utnämningarna av årets spelare. Kan inte uttala mig eller ta ställning, men det visar iaf att jag haft ett öga öppet i ämnet...

amo sin blogg sa...

Så fantastisk å lese om dine fotballkunster.
Supert å få pris som årets spiller !!!
Her i huset er alle fotballgale, så TV-en viser stort sett berre fotballkamper.
Flott tolkning av ordet !!