söndag 3 november 2019

Skyltsöndag #234

Veckorna bara svischar förbi känns det som, vilket är ganska konstigt då den här årstiden ju egentligen är fruktansvärt seg enligt mig. Så avståndet mellan Skyltsöndagarna verkar på något sätt ha krympt;-) Men det är ju inte mindre roligt för det, eller hur!?

Veckans skyltskörd…
… är sådär, men hoppas ni gillar den ändå. Enjoy!


Bus eller blommor? En snygg och ganska rolig skylt – för vuxna alltså. Barnen skulle nog inte bli så glada gissar jag.


Under sommaren ser man många bilar med åländska registreringsskyltar här i stor-Stockholm, betydligt färre den här tiden på året. Men varje gång jag ser en åländsk nummerplåt kan jag inte låta bli att tänka: antingen kör man bil eller så ÅLAr man sig fram här i Sverige;-)


Veckans höjdare 1: Loomis – managing cash in society. Var annars om jag får fråga.


Veckans höjdare 2: Den lokala ICA bjuder på vinterkaffe med pepparkakssmak. Det måste vara nåt nytt. Undrar om de sedan bjuder på vår-, sommar- och höstkaffe också. Ifall ni undrar... nej, jag testade inte, då jag inte tycker om pepparkakor;-)


Pumita har uppfunnit Skyltsöndagen. Jag förvaltar den.

Alla skyltare hittar ni här.

19 kommentarer:

Emma, Sol som sol? sa...

Såg precis samma skylt där om bus eller blommor hos Klimakteriehäxan. Fin! Jag är hopplös när jag ska välja, kan man få både godis och en blomma, tack?

Mmmmmm kaffe och pepparkaka! Det är nog riktigt gott!

(Ber på förväg ursäkt för mitt Skyltsöndags-bidrag som publiceras om knappa 20 minuter. Det blev nog lite udda ... Fast jag hade kul!)

Mösstanten sa...

Av en tillfällighet såg jag en bil med registreringsskylt från Åland härom dagen. Och det var första gången i mitt liv.
http://mosstanten.se/2019/november/skyltsondag-11-klotter-klotter.html

Åke sa...

Pepparkassmak!!! Jo jag tackar :)
Bus eller blommor är ju ett bra försök... inte för de yngre ;)
Ålandsskyltarna tycker jag är gulliga och lyser upp, vi i Svedala går mot mörkare/tråkiga skyltar på något vis...

tanthuset.blogg.se sa...

Kaffe med pepparkakssmak???? Näää, jag föredrar det nog "naturellt" om jag ska vara ärlig men man vet iofs inte förrän man smakat.
Nu har jag hängt på utmaningen första gången, det var kul ju :D

nalta norrland sa...

Pepparkakskaffe... jaa jag vet inte, jag tror jag föredrar det kaffe jag har i koppen bredvid mig.

Loomis är inte mitt favvoföretag då de drar in och inte vill ha hand om kontanthantering i Norrland.

Åland... gillar skylten.

Jag gillar Din skyltblandning, lite gott & blandat :)

Geddfish ♥ sa...

Härlig skyltblandning som vanligt!
Kaffe, jo det dricker jag bara hemma på morgonen, så det där med olika smaker faller mig inte på läppen, men en skylt var det ju!
Ålandsskylten var hur gullig som helst.

Paula sa...

Pepparkakskaffe? Visst är det märkligt att varje säsong ska man hitta på något nytt, dagsländor, för ingen vill egentligen ha dem, bara liksom en kul grej och man får lite uppmärksamhet som företag när man marknadsför något nytt.
Loomis var jag tvungen att googla på, har inte sett logon eller hört namnet förut. Outside society finns väl inga cash eller?
Ålandsskylten var väldigt kort, nog trodde jag det fanns flera bilar än tvåsiffriga nummer? Men gillar den skarpt, den har en helt egen prägel där den ålar sig fram i trafiken! Och halloweenblomman var faktiskt riktigt snygg, ser sen att ögonen inte är likadana och att näsan är ett upponervänt hjärta! Kul inlägg, fick du bus eller blomma?
Och angående Silvervägen, har väl hundra sidor kvar men jag tycker den är ganska seg, hade kanske för höga förhoppningar...

Susjos sa...

Bus eller blommor, underbar skylt!
Pepparkakskaffe kan jag nog smaka, det kan ju vara gott,eller? Kardemumma i kaffet är okey, det har jag provat!
Har aldrig tänkt på att Ålänningarna ålar sig fram,haha, jag har visst ingen fantasi!

Svar: Nej ,maken är inte så intresserad av fotbollsallsvenskan faktiskt, så han har inget favoritlag, men måste han välja så blir det Djurgården!
Nej, jag tänkte på min namne Susanne som ju är ett stort Djurgårdsfan!!

Ha det gott!

Ditte sa...

Tycker att du lyckats väldigt bra även denna vecka att få till en bra skyltning.
Men jag undrar vad det är för fel på vanligt kaffe. Undrar om den till påsk ska smaka ägg och till midsommarblir det kanske sillkaffe. Bra en tanke.
Bus eller blommor? Bra att man får välja. Tack, jag tar blommorna.
Åländska skyltar ser vi ofta men ännu inga som ålar.Ja, möjligen för att komma av och på färjorna till Åland som ofta är fyllda med svenskregistrerade bilar på dagsturer.Så kanske är det bra att kunna just åla. Kul iakttagelse!
Höjdare ett är klockren! Och det var ju även höjdare 2 som jag startade med.

Klimakteriehäxan sa...

Jag gillar pepparkakor, men kaffe med kaksmak???? tveksamt! Bus eller blommor gillade vi både du och jag, helt klart!

KajsaLisa sa...

Ha ha, undrar vad barnen skulle säga om dom fick blommor :) Kanske är av skånskt ursprung, Ålagille.
Förväntar mig sillkaffe till midsommar :)
Länkar upp dig nu.

Äventyret framtiden sa...

Blommor eller bus, faktiskt riktigt kul med anknytning till Halloween.
Snygg skylt dessutom.
Till all lycka så ålar inte bilarna fram precis på de åländska vägarna.
Min registerskylt har ÅLC med nummer på. Makens ÅLX, så det är många märkliga ålar på gång här.
Här får man också ha personliga skyltar med namn etc på; man kan lämna bort ÅL, ÅLA, ÅLB osv. Måste se lite närmare på registerskyltarna i fortsättningen och kanske kan jag bjuda på några sådana en söndag.
Ha det fint !

"LillaSyster" sa...

Kaffe ska smaka kaffe!

Ama de casa sa...

Kaffe med pepparkakesmak låter gott! Men jag tror inte att det är det. Varje gång vi ska hamstra kaffepluttar på nespresso så köper vi mängder av Arpeggio som är det vi tycker är bäst. Sen får jag syn på dom där olika smakvarianterna dom alltid har "tillfälligt". Choklad, kola etc. Köper ett rör av årets smak för det låter så gott. En eller två pluttar brukar gå åt, sen slängs resten. Håller faktiskt med LillaSyster - kaffe ska smaka kaffe! (Eventuellt med en liten "bismak" av brandy, carajillo är inte dumt det! ;-) ).

Anki sa...

Det var väl minsann ingen dålig skyltblandning det här ... du är ett proffs!
Hm ... smaksatt kaffe gillar jag inte - det ska vara svart och starkt ... men jag kan ta en pepparkaka till fikat om det finns :)

Christian sa...

Det var en spännande blandning av skyltar å kul det här med Åland, som jag varit på en endaste gång, men det är värt fler besök, verkar vara en lugn miljö där.
Pepparkakskaffe hade jag kastat mig över omedelbart :)

Guldkryckan sa...

Pepparkakor är ju gott men som kaffesmak är jag nog tyvärr tveksam även om jag först tyckte det lät spännande...föredrar mitt perkulatorkaffe med Gevalia-bistro.
Tror nog man ska hålla fast vid det man lärt sig gilla...men man kan ju prova förstås.

Ja du..hade man gett ungarna blommor istället så hade de nog blivit chockade...fast man kan ju alltid lura i dem att de går att äta ;)

Ha en fin kväll nu Bp.

Shannara sa...

Hu... nog för att jag älskar pepparkakor, men att smaksätta kaffe med det? Nu har jag iofs knappt lärt mej dricka kaffe än, blandar nästan hälften mjölk i koppen. 😂

Freedomtravel sa...

Vi var glada att det inte kom några Halloweenbarn till vår båt (å andra sidan inte så vanligt ;)). Vi hade absolut ingenting att bjuda på, inte ens blommor ... ;)