måndag 4 november 2019

Glad måndag




Det var inte så himla lätt att ta bilder, då betjäningsdisken bakom min rygg liksom var i vägen. Men ni fattar nog ändå;-)

Visst hade jag kunnat visa er bilder på en strålande blå himmel, min frukost på balkongen i 22 grader och en kal innergård, men istället tänker jag presentera en nyhet för er som gjorde mig riktigt glad. Enjoy!

Premiär för adventskalender
Apoteket har gått i Body Shops fotspår och har i år premiär för en egen adventskalender. Den otroligt trevliga expediten ställde fram några produkter bara för mig – jag menar för bloggen, och hon blev jätteglad att jag villa ta bilder. Hon berättade stolt att alla 24 luckor innehöll en miljöanpassad skönhetsprodukt från Apotekets eget märke Apoliva.

En toppen idé
Tycker det är en toppen idé. Kalendern riktar sig i och för sig bara till tjejer och kvinnor, men ändå. Priset på 499 kronor kan anses vara dyrt. Men det tycker jag inte, då man faktiskt kan ”återanvända” oöppnade tuber/flaskor som man själv inte vill använda, slå in dom i fint papper och ge till mamma/syster/kompis i julklapp. Extra plus i mina ögon är att adventskalendern har en snygg, neutral och inte ”julig” design. Mera sådant!

Det är Carita som har uppfunnit ”Glad måndag”.

PS. Förresten om ni vill bli ännu gladare och känner för att ha riktigt roligt, så rekommenderar jag att ni kikar in hos Emma här. DS.

15 kommentarer:

Emma, Sol som sol? sa...

Vilken jättesnygg kalender! Den är ju perfekt som julklapp, höll jag på att säga. Som en tidig julklapp, då. Priset är ju inte så farligt, inte om jag tänker på att när jag köpte Lego-kalendrar med små bitar i så kostade den väl ca 350:- För 6-7 år sedan. Har för mig jag har haft några Apoliva-produkter och de är bra.

PS!
Tack snälla gulliga du för länken! Jag har jätteroligt åt alla era kommentarer! Vill ha mer-mer-mer! Lovar, på onsdag kommer facit!

tanthuset.blogg.se sa...

Åh vilken fin kalender!!! Ska in till centralorten i morron, då sticker jag in hakan till Apoteket och kollar läget, tack för tipset :)

Ditte sa...

Priset är ju högst överkomligt och idén är kul.Jättefin kalender och jag gillar verkligen den icke juliga designen. Kul att expediten visade produkterna. Men jag undrar alltid vad miljöanpassade produkter är. (Krävs nästan en examen i kemi för att begripa vad miljöanpassade produkter innehåller.Har tacksamt nog hjälp för att förstå vad innehållet kan vara. Är ju så känslig efter mina solskador.
För egen del kör jag även i adventstider, nästa månad, med Rituals som min hud verkligen gillar.
Tack för denna glada måndagshälsning.

Geddfish ♥ sa...

Oh, ja. Jag har många gånger blivit glad över Apotekets Apoliva. Köpt flytande tvålar och lotion, helt underbara dofter. Fina förpackningar.
Jag är en som prövar lite här och där, är nyfiken på bra grejor. Sen ett år tillbaka har jag dock snöat in på Rituals produkter, är helt såld.
Sen gladmåndag, med inbakad gospelträning

Paula sa...

Absolut en snygg kalender, och härligt jul-fri! Men, jag har ett helt badrumsskåp fyllt av diverse hudprodukter som bara står där o ser lessna ut, inte ens en dagcreme per år lyckas jag göra slut på! Försöker komma ihåg varannan dag sådär men verkigheten liknar mer varannan vecka...rengöringsprodukter använder jag bara då jag haft smink, o det är ju då en gång per år, haha Vilken drömkund jag är för branschen!
Tack för att du delade med dig. O trevlig tisdag, snart är vi där!

Susjos sa...

Attans också, jag som var på apoteket idag och verkligen behöver rengöringslotion, men det glömde jag helt bort! Kalendern ser ju ljuvlig ut, den vill jag också ha!

Klimakteriehäxan sa...

Tror att snudd på ALLA skönhetsmärken kör adventskalender numera. Jag köpte Cliniques för två år sen, har fortfarande grejer kvar. Det blir alltid några "produkter" som man inte har nån användning för, så jag ska inte gå på det där försäljningsknepet igen, inte på apoteket heller!

KajsaLisa sa...

Ingen dum ide, man kan splitte kalendern på hela släkten, då blir det billigt.

Åke sa...

Nu ska jag vara lite motvalls. Apoteket ska syssla med medicinska kunskaper därtill medicinska preparat, jag förstår att det ska vara vinstdrivande och de har utomordentligt kunnig personal. Detta går lite i skönhets syfte. Ja ja degen ska in. Föresten klarar jag mig. Jag köper alltid liknande produkter till antal 3 st var jul till gåva från en vän som säljer paket från... just det ja... hon ringer snart i denna tid då ska jag fråga om namnet.

nalta norrland sa...

Fina bilder eller rättare sagt produkter, apoteket verkar satsa på design... tror ju att snyggare förpackning lockar fler köpare än de där trista som apoteket tidigare körde med.
Vet faktiskt inte om vårt apotek saluför något liknande.
Vanligtvis inhandlar jag mestadels medicin på apoteket.

Förr... ja för typ sex, sju år sedan hade vi en kosmetikaavdelning på lokala färghandeln å då var ju det där jag shoppade diverse bad, dusch å annat lukta gott till jul å födelsedagar, numera så är utbudet nätet å inte lika lätt att känna om en viss doft passar den man har tänkt ge en present.

Minus 19... aningen kyligt.

Anki sa...

En riktigt trevlig adventskalender ... och om det är något användbart i varje lucka så är det väl inte dyrt alls.
Tack ... jag hade en strålande måndag ... i sällskap med Björn :)

Ama de casa sa...

Fint kan jag också tycka, fast själv har jag mina invanda, enkla (billiga) produkter och skulle bli gladare om jag fick en chokladkalender :-D

Annette sa...

Det var en av de finaste kalendrar jag sett i år, kanske den finaste! I år är det bara Jackie hos oss som har en adventskalender med hudkrämer och annat, från Glossybox. Bella vill ha en vanlig chokladkalender från Ica, trots att jag föreslår en chokladkalender med litet mer kvalitetschoklad. Till mig blir det ingen alls. Jag rensade badrumsskåpen för några veckor sedan, och inser att jag har så det räcker av krämer och annat, men den här var väldigt fin som sagt, och jag gillar även Body Shops kalender i år.

Christian sa...

Det är lite kul med alla nya adventskalendrar, frugan fick en mumin lakritskalender av mig.....undrar vad jag får... hehehe

Anni sa...

Vilken oerhört vacker kalender, långt från tomtar och glitter. Så trevlig personal som förstod att uppskatta bloggarens reklamvärde.