lördag 31 december 2016

Önskar er alla ett riktigt Gott Nytt (Blogg-)År 2017!



Ni får ingen krönika av mig i år heller. Inte min grej riktigt! Men det ni ska få är följande:

En hyllning till er
Till höger i min blogg ser ni bloggarna jag läser dagligen – 32 stycken. Det är just er bloggare som jag vill uppmärksamma idag. Det är ni som utmärkt er under hela 2016 (många av er sedan tidigare). Ni har kommenterat, skrattat (förhoppningsvis), lagt upp underbara skyltar, talat om för mig att jag har rätt eller fel, men framförallt så har ni läst min blogg. Ni har uppenbarligen gillat den och stannat kvar. Och jag har följt er, för att jag tycker om er, era inlägg och era fantastiska bilder. Ni är såååå bäst och ni har ofta sett till att allt det tråkiga som har hänt i världen under 2016 åtminstone kunde glömmas för en liten stund. Det tackar jag ödmjukast för.

Önskelista
Ger aldrig nyårslöften då jag vet att jag i alla fall inte håller dom. Men några önskan har jag faktiskt.
- Önskar att färre lämnar blogglandia för att övergå till Instagram och Twitter.
- Jag håller också tummarna för att dessa eländiga stalkers/hotfulla kommentarer dör ut. Två av mina favo bloggare slutade blogga på grund av en stalker respektiva hotfulla kommentarer. Så trist!
- Hoppas och önskar att ni och jag även ”håller ihop” nästa år och inspireras av varandra.
- En sista önskan: Gör det bästa av varje dag 2017 och njut!

Vi ses nästa år:-)

PS. Bilden är dagsfärsk. Sjuan var aningen bångstyrig och ville inte riktigt vara med på bild. Men efter 10 försök så... DS.

19 kommentarer:

Carita Liljendahl sa...

Tänkte att bilden med 2017 från TC, nånstans vid Claes Olssons, men jag kanske gissar fel!
Väldigt kloka ord av dig, och jag är glad för att vi hittat varandra i blogglandia, för att du läser mig och kommenterar, och för att jag kommit med i Skyltsöndag.
Ja, det är väldigt trist om folk slutar blogga på grund av stalkers - jag har kommentarsgranskningen på mest för att det skrevs grova texter då jag var som mest öppen kring känslorna efter skilsmässan 2014. Kommentarer som skulle ha sårat ex-maken också.
Och Instagram och Twitter i all ära... men bloggar är nåt helt annat genuint!
Gott nytt år bästa BP!

Comsi comsa sa...


Å jag vill tacka dig fina bloggvän för alla fina inlägg samt kommentarer som fått mig att ramla ur stolen av skratt. :)
Må du få ett fint slut och ett riktigt:

*** Gott Nytt Är 2017 ***

Stor kram ❤

http://peranders.blogg.se sa...

Gott Nytt År!

Geddfish ♥ sa...

Ja, precis, jag kan skriva under där på dina ord också!
Även om jag nosar på Instagram, så är min huvudsyssla bloggen och kommer alltid att så förbli!
Mina älskade bloggvänner, jag är så rädd om er. Och du BP har en speciell plats. Älskar dina häftiga inlägg och kommentarer, de är liksom spontana och - ja, jag bara studsar högt!
Gott Nytt BloggÅr och vi syns om några timmar igen i Skyltsöndag, eller nåt ♥ ♥ ♥ kram!

Anki sa...

Tack själv du härliga bloggvän som fått mig att dra på smilbanden eller brista ut i gapskratt oftare än någon annan :)
Önskar dig en trevlig Nyårsafton och ett fantastiskt 2017!

Ulla Maria sa...

Jag tackar för alla humoristiska, insiktsfulla och varierade inlägg du låtit mig ta del av under året som gått och för all support du bjudit på. Även om jag inte kommenterat så ofta den senaste tiden läser jag fortfarande med stor behållning.
Önskar dig allt gott inför det nya året.

Mias Mix sa...

Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År och tackar för alla fina kommentarer, mail, bloggträff och alla dina underhållande inlägg! Stor kram!!

nalta norrland sa...

Så glad att Du finns i mitt liv.

Lite mer rosa här i världen å jag tror världen vore så mycket bättre :)

Ha en skön Nyårsafton, Gott Nytt År,

Susjos sa...

Är också så glad att du finns i mitt bloggliv! Bloggandet är ju en underbar företeelse!
Gott Nytt (blogg) År Kära BP! Älskar dina finurliga inlägg och underbara kommentarer i min blogg!! ♥

Monica o Jacob sa...

GOTT NYTT ÅR från oss alla:-)

Eva Trillian sa...

Stort Tack till dig som alltid får mig att tänka till - genom dina blogginlägg och dina kommentarer :)
Inget slår en blogg :) Twitter och Instagram i all ära, men ... nej!
Önskar dig en fin start på Nya Året!

FREEDOMtravel sa...

Gott Nytt år! Jag följer många bloggar, men läser inte alla varje dag. Din är en av dem som jag (nästan) läser varje dag. Kanske för att den ofta gör mig glad och kan vara lite oväntad :) Vi kör Instagram parallellt, men bloggen kommer alltid vara vårt fokus. Det är ju det enda som är vår egen sida, och den har därför alltid högst prioritet. Önskar Gott Nytt år!

Stare Ström sa...

Gott nytt år till dig också! Alltid kul med dina kommentarer hos mig!

Anders W sa...

Tack själv för ett innehållsrikt år!

Ditte sa...

Gott Nytt År! Och tack för alla härliga inlägg; kluriga, fantasifulla, roliga , tänkvärda, intressanta och inspirerande.
Jag har läst, fnittrat,skrattat högt, tänkt och njutit och känt igen mig i mycket.
Nyårslöften ger jag inga, har nog aldrig gjort , men som du så försöker jag hitta det positiva och roliga i tillvaron.
Och precis som du; Att göra varje dag så bra som möjligt har jag haft som målsättning länge. Många gånger lyckas jag...
Hålller helt med dig om att de ptrevliga stalkande varelserna ska ge upp och att vi fortsätter att inspirera och inspireras av varandra.

Unknown sa...

Det var ett väldigt fint nyårstal. Tack för det!
Gott nytt år
/Kiki

Steve sa...

Tack själv för att du förgyller min vardag med dina härliga inlägg. Jag lämnar inte Blogglandia för vare sig Instagram, Twitter eller nåt annat.
God fortsättning!

Kolonilotta sa...

Så himla fint skrivet!
Tack själv för ett fantastiskt bloggår här inne hos dig. Du ger så mycket glädje i alla inlägg och jag ser alltid fram emot att läsa om vad ni hittat på varje dag.
Önskar dig ett fantastiskt 2017!

Anni sa...

Borttappad kommentar! Här hade jag insett att jag inte tillhörde de 32 utvalda, men att jag fortsätter att läsa din blogg ändå :-)