lördag 17 december 2016

Idag blev jag faktiskt lite orolig ett tag. Kunde nämligen inte komma på vad jag skulle blogga om. Oron botades dock omedelbart när jag besökte Täby Centrum klockan 16:30 idag. (Ingen idé att åka dit tidigare under julhandeln, då det är omöjligt att få en parkeringsplats.)

Tesla Modell X

Här ser ni Teslas senaste X-modell strategiskt placerad under, eller rättare sagt bredvid – julgranen. En läcker SUV tycker jag om man känner för att lägga upp minst 987 000 kronor för elbilen. Det finns faktiskt otroligt många Teslor i norra Stockholm, fast de är bara ”vanliga” S-modeller för endast dryga 600 000 kronor.

Mini-Tesla
Ofta går ju föräldrarnas intressen i arv till barnen. Bilar är då inget undantag. Alltså ska det böjas i tid eller hur!!? Här ser ni tre mini-Teslor Modell S. Bilarna är kopior av föräldrarnas variant, drivs av litiumjonbatterier och kan ”skäddarsys” med bland annat val av färg och fälgar. Allt detta för det facila priset av 4 200 kronor. Bilen är lämplig för barn mellan tre och åtta år. Tyvärr fick jag inte provköra mini-Teslan, då den har en viktgräns på 40 kilo. Synd!




Här var olyckan framme.


Den lilla tjejen som förorsakade krocken får sig en rejäl utskällning av föraren i den gråa bilen. Å vittnen finns det ju så det räcker och blir över;-)

PS. Mini-Teslan kan klickas hem hos RadioFlyer. Endast två dagars leveranstid. Suveränt! Ni hinner till julafton med andra ord. DS.

19 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Ahhh, vilka söta små (stora) bilar! En dröm. Men inte klickar jag hem något sådan för den pengen, bevars.
Fint dokumenterat, både bildmässigt och känslomässigt!

Comsi comsa sa...


Hm, tror jag avstår bilen. :D)

Kram ❤

Husbilen-Ellen sa...

Så mycket kul man kan göra för den pengen. Våran C3a duger gått och så kan vi ju vara på Gran Canaria i stället! Riktigt blingig gran! Den lyser upp!

Susanne sa...

Synd att jag inte har några barnbarn ännu för då skulle jag klicka hem en.

Ditte sa...

Tack för tipsen! Och trevligt att komma med till Täby centrum-
Men det är bara ett litet krux vad gäeer Teslan, vi behöver ingen bil.
Men för de som tror sig behöv en liknande kan denna vara ett alternativ.
Vrakpris om man jämför med vad en liten lägenhet kostar i innerstan. Du får kanske en halv liten etta för detta.I bästa fall.
I övrigt har jag tur för barnbarnen är med intresserade av tåg.
Och hur länge är en sådan bil rolig! Ett par timmar?
Men jag ska överväga saken noga. Kanske är de dessutom slutsålda. Vore förargligt om jag nu skulle få för mig något..

Marina sa...

Tja, varför inte... Himla synd att vi inte har någon julgran, annars kanske det hade funnits en sådan under granen till jul ;)

Anki sa...

Teslan är snygg, men... inte en susning att jag har råd med någon! Inte ens minivarianten :)

Anita Malta sa...

Din oro var obefogad men jag förstår din tanke eftersom du så gott som alltid har ett inlägg varje dag och förväntas ha det så och när du inte har ett inlägg brukar du ju varna ;-)
Att köpa en sprillans Tesla är knappast en bra investering då tekniken är så ny och säkerligen kommer att kosta betydligt mindre i framtiden. Men har man väldigt gott om pengar så...
Synd att du inte fick testa mini-Teslan, de som kör ser ju ut att ha riktigt kul, tills den kanske inte så oväntade krocken. På tal om att hitta på något att blogga om så känns det som jag har hur mycket som helst på lager, men dagarna här i Sarawak går så rasande fort. Tids nog... :)

Anders W sa...

Snyggt! Vilken valde du?!

Emma, Sol som sol? sa...

Åh! En liten röd sportbil! Det var väl fullt med ungar där i Täby C som trånade efter de där bilarna. Vuxna också, antar jag.

nalta norrland sa...

Gillar de små bilarna,
röda bilar är ju onekligen finare än andra :)

Tur Du fann något att blogga om :)

Mias Mix sa...

Så underbart söta bilar! Och vilken tur ayy di hittade bloggmotiv :)

Anonym sa...

Varför har bilen vingar på taket? Eller är det dörrar
som på Lamborghinin? Om så, högst opraktiskt på parkeringar, skulle jag tro.

Ruth i Virginia

BP sa...

Svar till Ruth i Virginia:
Den första bilen jag tänkte på här när jag såg Teslans SUV var faktiskt den totalt misslyckade DeLoeran. (https://en.wikipedia.org/wiki/DeLorean_DMC-12) Å du tänkte på Lambon! Vet du vad Ruth - du och jag måste vara de enda tjejer som "kan" bilar - någotsånär i alla fall:-) Love it:-)

FREEDOMtravel sa...

Täby centrum verkar vara en bra medicin mot bloggtorka ;) Väldigt söta mini-bilar måste jag säga!

Eva Trillian sa...

Man kanske skulle ta och önska sig en Tesla i julklapp. Även den "billiga" varianten skulle ju gå för sig ;)
Tack för kram och låttext! Lyssnade även :)

Olga T sa...

Å de där bilarna hade jag velat köra. Ja jag menar de små. Nu hade jag inte kommit ner i dem, men det där har jag älskat sen jag var barn.

Anni sa...

Ingen i min familj väger under 40, så den lilla godbiten får jag nog avstå från att köpa.
Personligen vill jag helst ha en gammal Jagga, då kan jag tänka mig att ta körkort ...

anemonen sa...

Wow vår förra granne har två Teslor en stor och en liten till frun. Den är så tyst att man inte hör när den kommer och vilken väghållning. Vill ha men det är en utopi för mig.