torsdag 11 augusti 2011

Torsdagens fem tack

Höstjacka
13,4 grader är tillika med höst. Med andra ord fram med den relativt nyinköpta höstjackan som har så många fickor, knappar, snören och annat konstigt, att jag knappt kommer in i den. Men snygg är den, tackar för det;-)

Solcells-LED lampa
Bästisen Yvonne semestrade i Skåne. Där fick hon syn på en solcells-LED bordslampa som jag fick av henne idag. Hon vet ju hur LEDad jag är så presenten satt klockrent!!! Då jag aldrig lyckats med att fota en LED-lampa som lyser så får ni se den ”naturliga” varianten som jag tycker är ursnygg!!! 1 000 tack!!!
Phuket House
Phuket House, min absoluta favo-thai på S:t Erikgatan är öppet igen. Idag var det presentutdelning för stammisarna. Jag fick en t-shirt (se nedan). Då jag inte vill gå omkring med två elefanter på bröstet vars snablar letar sig till ner på min kropp så gav jag t-shirten vidare till bästisen Yvonnes son E som blev jätteglad. Men stort tack ändå!!!
Transformer
Kommer ni ihåg min fotbollstransformer? Om inte så gör det ingenting då jag inte sett den på åtta månader (minst) heller. Idag uppenbarade den sig igen – tack vare 12-årigen E, som behövde mindre än två minuter på sig att transformera bollen till en fotbollsspelare. Han var väl värd den t-shirten kan jag säga;-) 1 000 tack E.
Husläkaren
Ni som har följt den här bloggen har läst om honom några gånger – min utomordentligt snygga – nu även solbrända - husläkare Gustaf. Nu hade han i och för sig två finnar mitt på pannan idag – men so what – resten av hans 1,95 meter långa och vältränade kropp samt hans stora blå dög så bra så. Tack för torsdagens ögongodis:-)

PS. Jag vet att ni är förtjänta av att se en bild på Gustaf, men är lika kameraskygg som jag. Han är inte heller med på Facebook, vilket ger honom en guldstjärna till från mig. DS

22 kommentarer:

Rantamor sa...

D blev en hel del tackor d...
och naturligtvis ska man ju komma ihåg att just tacka...
sa alltid min mor...
ja hon sa mycket annat också...
som jag minns eller ominns...
och trodde nog att du var galen nog att gå med elefantsnablar på din kropp...???
så fel jaG HADE...nu va jag på den jädrans caps lock knappen igen...att den ska sitta så nära aet...
fotbollskillen va ju riktigt söt...
en sån skulle nog LillaC bli glad för....
näe nu ska vi snart å kiolla om vi fått någon fisk i våra nät....
lite spännande....
du får höra sen ikväll...
bli väl en blogg af Rantamor...kommen...

Jess sa...

Är man snygg spelar inte två finnar någon roll, de försvinner ju!
Vad trevligt med presenter från kollegan, och dessutom presenter som är perfekta till dig!

Freja sa...

Transformers är kul! En bilresa genom landet när jag var hängig lyckades maken på ett matstopp hitta en Lamborghinitransformer till mig, den älskade jag tills den föll i bitar....

Jane sa...

Oj, vad många tack ... funderar över om jag har ngt att tacka för idag, hmmm ... nä ... inte för att jag vill vara otacksam men är en helt bortkastad dag (den första efter semestern) något att tacka för? 130 personer i samma lokal, ingen luft, ganska så innehållslös information och lunchen fick vi stå för själva. Jo, förresten, tacka för fikat kan jag göra och vi fick gå en kvart tidigare ...

Susanne sa...

Åhhh, va synd att du inte har en bild på ögongodiset, kan du inte smygfota honom. snääälllllaaa!!!!

Monica sa...

Yes en bild på din livmedikus tack, finnarna kan du väl ta bort i något program;-)))
13,4 härligt att slippa svettas floder innan man fått på sej skorna;-)
Ny bil nä den sista vi köpte ny stod på verkstad i ett år det ena avlöste det andra ett riktigt måndagsexemplar;-(((((

Olga T sa...

LEr :))
Läser din husläkare bloggar?

4U2 sa...

Många tacktal och så får vi se att det stämmer med att ungdomarna är bättre än oss vuxna på vissa saker! ;)
Nej, Facebook verkar inte min stil heller !

Anonym sa...

Det finns de som verkligen aldrig vill vara med på bild hur mycket man än önskar få visa upp dem.

SoF sa...

Jag är inte heller med på FB. ;)

I just det fallet sätter jag en ära i att vara reaktionär...
Det verkar ju dessutom vara mer utmärkande att i n t e vara med.

Tack för ett fint inlägg i sann K&K-anda!

Varma kvällshälsningar!

Susanne sa...

Sv: Del 3 la jag in sent igår kväll.

Hörni sa...

Va, du tackar för att det är kallt, det trodde jag aldrig..men med ny jacka kan jag förstå det lite ändå. T-shirten är jättesöt, elefanterna gulliga, snällt av dig att ge bort den.
Jag har ju en egen skitsnygg kirurg så jag klarar mig utan din Gustaf. Visserligen träffar jag honom aldrig, men ändå.. :)

Tingeltangel sa...

Vad härligt att ha så många att tacka för så mycket. Eller så få att tacka för så lite. ? Eller hur nu uttryckssättet är.

Jag gillar verkligen inte läkarbesök så jag skulle också vilja ha en goding till husläkare för att övervinna motviljan. Gärna en sexig tandläkare också.

messan sa...

Hamnade här pga av det liknade min dotters måleri:). Jättekul! Samma fina färger och må bra filosofi: Tittar gärna in igen.
Kramar

Viktkamp sa...

Gustaf är vi allt väldigt nyfikna på ;) Låter riktigt fint att titta på!!
på tal om höstjacka, var köper man det? Jag har aldrig ägt en men iår så ska den här tjejen ha det :D Kram

cat sa...

Det lät som att du hade en bra torsdag. Hoppas att resten av veckan blir lika trevlig och innehållsrik.
Vet i sjutton om jag skulle våga ha en snygg husläkare. Skulle nog skämmas för mycket för att kunna berätta om vissa krämpor ;)

Bildgatan sa...

Har du tagit fram höstjackan, hmm. Jag är nog lite tåligare än dig men visst blir det jacka om jag ska ut kvällstid märkte jag när vi landade i Luleå. Däremot tog jag med mig solen igen även om värmen lyser med sin frånvaro.

Misstänker att det blir ett läckert sken på den där lampan i höstmörkret och vintermörkret om vi nu ska börja tänka på det redan.

T-shirten ... jag förstår att du gav bort den.

Lite som kuben din transformer och barnen de kan.

En sådan husläkare skulle inte jag vilja ha. Hur kul är det att vara så naken inför en sådan snygging, jag menar inte fysiskt naken.

Jag kommer aldrig att få en guldstjärna av dig eftersom jag redan är där och tycker att jag kan hitta en del intressant att läsa samtidigt som jag har ganska kul ibland.

4U2 sa...

Jag får tänka på dig när jag äter lite till idag, kanske du nås av känslan? ;) :)

4U2 sa...

sv: periodare, snart övertar någon av de andra intressen över ;) :) Men det är klart, man tar bilder då med :)

SoF sa...

Haha - konstigt att du inte ser himlen...!?

Ja visst ja, den försvann i den svart/vita bearbetningen.
(men på originalbilden ser jag den t y d l i g t. ;)

Solskenshälsningar/Trevlig helg!

mad at you sa...

Hahaha det är så kul att något så äckligt som finnar (blir irri när folk låter de synas och inte klämmer dem - SÅ ÄCKLIGT) sitter på värsta snyggingen så tänker man: ja de okej, du är snygg ändå.

Anonym sa...

Och jag tackar för det underhållande inlägget :-D