onsdag 17 augusti 2011

Ordlös Onsdag: ”Sommarsammanfattning”



Fler sommarminnen hittar ni här.

25 kommentarer:

BP sa...

Idag ”förstår” jag äntligen att man faktiskt kan lägga upp en bild utan ord: för fotot jag visar säger faktiskt mera än 1 000 ord.
Men eftersom jag inte kan hålla ”käften” – det ligger liksom inte för mig - så kan jag berätta att sommaren 2011 kommer att vara kvar i mitt minne ett bra tag. Den började visserligen sen – sommaren alltså, men den var varm och höll i sig. Ja den håller faktiskt i sig än idag.
Med andra ord så blev det många after work kvällar – mest tillsammans med maken, som inte är ett dugg svårflörtad i sammanhanget – och många härligt svalkande öl.

Jess sa...

Själv fick jag ta till starkvarorna för att trösta mig med då min sommar totalt regnat bort...
Jag är inte bitter.. ;)

Caja: sa...

Hade det varit min bild så hade det funnits en stor balja varm te på den...för att hålla värmen denna usla sommaren har det gått hårt åt teburkens innehåll.

kram/caja

SigridfraEnget sa...

Tror din sommar har varit god!

SoF sa...

Jag tycker att sommaren 2011 har varit och fortfarande är precis som den ska va.

För mig som är lite värme-o-tålig så är de svenska somrarna precis lagom, temperaturmässigt.

En kall öl ingår inte i LCHF-kostcirkeln, men jag minns att inte mycket går upp emot det. :)

Varma sensommarhälsningar!

Pysselfarmor sa...

Ja jag kan inte annat än hålla med dig - vädret har varit suveränt - även i norr...tror att det har varit vackrast där länge länge...
men någon "afterwork" har vi inte uppsökt...jo på vår egen altan. Det har slunkit ned både det ena och andra...gott!

Susanne sa...

Min bild hade blivit något liknande, har varit hos grannen och fått ett glas läskande.

Freja sa...

S som i sommar, s som i sol....

cat sa...

Smaskigt!

4U2 sa...

Kunde nästan ha förstått att du skulle ha det motivet :) Och det är ditt eget "fel" för du har verkligen pratat dig varmt och den gyllene dryck! Står S:et för Supersommar? (ha,ha nu ser jag att det kan misstolkas, super som bra, kanon förstås! :)

Olga T sa...

Gott, gott, gott!

Jag kan vara tyst (på bloggen alltså;) )
Men när det gällde "Primitiv" häromdagen saknades tydligen mina ord. Lite kul att läsa kommentarerna då, eftersom flera hade undrat hur jag tänkte och sanniingen att säga hade jag inte tänkt så myckte mer än att det var en primitiv Taxi-skylt och det var väl inte svårt att se! :)

LissenTo sa...

Ikväll blev det lite vin, planerar för vandringsresan med dom 2 tjejkompisarna.

Sommaren blir längre...........

Öl svalkar, utifallatt sommarvärme

Rantamor sa...

Tänk att jag inte tycker om öl !!!!
Men Rantafar älskar öl...
men då tar jag ett vinglas istället..
jo du jag såg faktiskt vilket märke kallingarna var...
MARWIN....
känns det igen...
inte för mig...

Han kanske har ett annat märke i morron....
eller ännu värre kanske samma kallingar...

Tjingeling..

Malla sa...

helt rätt, den där bilden behöver inga ord!

Hörni sa...

Nej, vem kan hålla käften, det är ju inte kul.;D
Ja, sommaren har varit ganska bra för oss här i Stockholm-Uppsalatrakten. Jag vill inte tro att den är slut än. Jag vill sitta på balkongen och dricka öl!

Monica sa...

HÄRLIGT, skål och ha en bra
dag;-)))

Anonym sa...

Bilden säger faktiskt det mesta så du kunde ha hållit käften ;-)

Bildgatan sa...

Svårt att hålla tyst? =) Tycker det är en bra träning men precis som du är den där tillåtna kommentaren livsviktig, ganska i alla fall, även om jag nu tolkar din bild "rätt" även utan förklaring.

Finns det något godare att svalka sig med (i dryckesväg) än en kall (stor) öl? Tror inte det. Det har både du och jag haft anledning att göra den här sommaren även om det nu regnat till och från, mer till från i går eftermiddag. Värmen är kvar för det känns inte kallt.

Känner ändå att den kommer tillbaka snart, solen alltså. Synd bara när sonen följde med till stugan.

Ha en bra dag och hoppas att du kan sitta ute och äta lunch även idag.

Monica sa...

Gulligt, då är vi två.
I dag funkar flytande i alla fall så dina tummar är i form;-)))))
Man blir ju ett riktigt höns när dom blir sjuka men det bjuder jag på;-)))

Erik "Semlan" sa...

Nog har det blivit en och annan öl under sommaren. ;-)
Både här och där. Ibland är det kul att vidga vyerna lite och testa något nytt ställe.
Snyggt foto.

Lysande ögonblick! sa...

Åh så gott. Och ikväll tar jag mig en go kall i sann sensommaranda. :)

Härligt väder idag ju! :)

Anonym sa...

Ahhhh, pilsner!

Jane sa...

Perfekt! skippa grönsakerna och gå på B-vitaminerna direkt ... bra för hårväxten och då får ni ju användning för rakapparaten ;))

Pumita sa...

Jaaa, du ser! Det går alldeles utmärkt att posta utan bladder... fast jag skulle inte vilja vara utan dina roliga texter till bilderna så låt det inte bli någon vana. ;)))

Mad at you sa...

Gott!