söndag 7 augusti 2011

Fototriss: ”Skruvat”

Äntligen är Fototriss tillbaka och första temat efter sommaruppehållet är ”Skruvat” och då tänkte jag i tur och ordning så här:

1. Girandole eller Fusillis - som i skruvad pasta,
2. Korkskruv - som i öppna en vinflaska
3. Skruvar - som i skruvmejsel.

En snabbtitt i skafferiet visade att det visserligen är i stort behov av utrensning men inte av skruvad pasta då den lyste med sin frånvaro. Korkskruv hittade jag bara en. Skruvar fanns det massor här men jag tyckte inte att det var ”konstigt” nog. Namnet på bloggen förpliktigar ju;-)

Rakapparat 1
På min jakt på lämpligt motiv snubblade jag nästan över makens rakapparat nummer ett som hängde på laddning. Ja inte själva apparaten utan den skruvade kabeln. Perfekt – triss ett: check!
Rakapparat 2
Den snubblade jag inte över då den faktiskt låg på laddning – bredvid datorn. Bingo – triss två: check!
Rakapparat 3
Rakapparat nummer tre kunde jag varken snubbla över eller se någonstans, då maken bara äger två. Men då maken ekorre gillar kablar grävde kan fram ytterligare en skruvad kabel från någonstans. Mission accomplished – triss tre: check!

Fler skruvade inläg hittar ni här.

PS. Jag vore tacksam om ni lät bli att påpeka att kabel nummer ett och två är dammiga (det är ju faktiskt inte jag som sköter makens rakapparater) samt att kabel nummer tre ser lite geggigt ut. Den vita ”massan” kan knappast vara raklödder då det inte används i samband med en elektrisk rakapparat. Personligen skulle jag gissa på antingen tandkräm eller A-fil, men som sagt… njut av trissen i stället för att fundera hur hygienen fungerar i det här hushållet;-) DS

48 kommentarer:

Axart sa...

Tänk att en kabel kan vara så snygg:)

Sov gott/AX

Camilla (Rantis) sa...

cool och läcker skruvad triss!!!
...tänk vad snygg en rakmaskinskabel kan bli på ett foto...
=)

Pumita sa...

Karln din kan inte ha många hårstrån kvar eftersom han äger två apparater med snubbelsnöre.

Anonym sa...

Riktigt cool tolkning och coola foton!!

jacglenphoto sa...

Skrattade högt när jag läste vad du skrivit ... härlig triss och jag lovar att aldrig beskylla dig för att inte städa rakapparaten ...

Ha en underbar vecka - men lova att inte städa för mycket ....

Susanne sa...

Hon som slänger allt undrar varför man ska ha 2 rakapparater och 3 skruvsladdar ;)

Anni sa...

Näe - mig lurar du inte! Det är samma gamla kladdiga sladd som du fotat i olika vinklar!

;-)

Anneli - A'la Foto sa...

Usch vad dammigt det ser ut...och kladdigt! ;O))))))

Det hade jag aldrig tänkt på om jag inte läst din text! :O)

Snacka om konkret tolkad triss! Bra!


Ha en skön söndag!

Monica sa...

Hade du plockat fram rakapparat nr 3 hade jag blivit misstänksam.
Trodde nog att det skulle bli något konstigare med skruv från din sida;-))))))
Ha en bra söndag;-)))

Janne Helleberg sa...

Här var det sladdat och klart, bra triss. :)

Jane sa...

Här sitter jag och skruvar på mig ... dumt nog lånade jag ut kameran till dottern (som skulle ner till Stockholm för att träffa sitt lilla brorsbarn) ... typiskt när nu trissen äntligen börjat igen.
Dina skruvade sladdar är verkligen skruvade ;) Att de är dammiga kanske beror på att de inte används så mycket?! Din man kanske är jättehårig ;))

cat sa...

Vad är väl lite damm säger hon som sällan orkar gå runt med dammtrasan.
En härligt skruvad BP-tolkning gör mig glad så här på morgonkvisten :)

Anonym sa...

Kabe ett och tre är samma. Du har bara vridit på bilden och kletat dit nåt klegg på trean ;-)

Kul och skruvat inlägg :-)

Anonym sa...

Han måste ha en fryktelig skäggväxt din man som behöver så många rakapparater.

tPix sa...

Ser att han vårdar sin appartsladdar, ingen trassel på sladden här inte.

Anonym sa...

sv: Säckpipor är en aning störande var dom än befinner sig. Men killar i kilt utan nåt under, det är en tradition som dom gärna får fortsätta med ;-)

Hanna sa...

Konst i vardagen. Tack för att du gjorde mig pigg och glad genom din triss och blogg.

Sister Moonshine sa...

Bra trissat! Och ta det försiktigt med alla snubbelsladdar.

/Åsa

Barnens Hjältar sa...

Fniss, gillar att du gjorde precis tvärtemot vad du tänkte haha

Bildgatan sa...

Ett förmiddagsgarv -tack för det. Sedan tycker jag och ser en inre bild av tre tavlor bredvid varandra.

Jag funderar varken över hushållets hygien eller något annat konstigt eftersom jag inte såg det förrän du påpekade. Det berodde nog på att direkt jag såg dina skruvade bilder så kunde jag inte tänka på något annat än coola tavlor.

Susanne sa...

Sv: Ekorren är som mitt ex, bra-att-ha-saker måste man spara ;)

Cecilia Artista sa...

Härligt skruvad triss med riktigt snygga bilder av sladdarna! Fina skuggor blev det också. Snyggt!

SigridfraEnget sa...

Suverent!

anemonen sa...

Häftigt och jag såg intet damm:-)

Rantamor sa...

Ja där var det många skruvar...
både skruvat å krokigt...
bara att leta runt lite så hittar man motiv till temat.
jag tittade runt i mina album...
och kom på att jag är en rätt skruvad människa jag me.....

Bildgatan sa...

Jag måste berätta något som du kommer att gilla och applådera. Kanske älska.

Igår såg jag dragningen av lotto, sambon spelar, och då berättade programledaren om en man från Helsingborg som vunnit någon miljon, något sådant i alla fall, på lotto förra veckan (tror jag) och där de gjort en intervju med honom om vad han skulle använda pengarna till.

Han sade, - Eftersom jag bor i Helsingborg så borde jag heja på stadens stora fotbollslag HIF (Helsingborgs IF) men det gör jag inte utan jag hejar på ett annat HIF ... gissa vilket? =) Därför skulle jag kunna tänka mig att ta limousineservice och åka upp för att se en match.

Någonting sådant i alla fall och gissa vem jag direkt tänkte på? Någon som skulle älska den mannen och verkligen applådera hans svar. Det gjorde inte programledaren eftersom hon själv kommer från ... just det Helsingborg.

Anonym sa...

Vilken rolig idé till dagens triss. Mycket snyggt blev det.

4U2 sa...

Vad skall jag säga, har läst de andra kommentarer och de har redan använt allt jag tänkt säga ... (brukar inte läsa komm. först men nu var det så många!).
Berättar i stället om en jul då maken blev putt för jag gav honom en elektrisk rakapparat. Han har nämligen aldrig gillat sådana utan kör rakhyvel, han trodde jag kände honom väl nog för att inte valt just det han aldrig skulle använda! Så, den blev bytt, julklappen ;)

Nettan sa...

Så fiffigt triss. Och vad snygg en sladd kan bli

oumberligating sa...

Hallå BP....Oumberlige Peter här!
Djäklar vad kul jag tycker det här med fototriss är, fast jag inte deltar direkt själv så gillar jag det och särskilt dina tolkningar under året!
Kladdiga sladdar? Har sedan länge förpassat mig själv ifrån "seriösiteten" så jag kommenterar inte det vidare!
Vilket fall som helst BP regerar, inget annat att säga och tack för alla fina kommentarer jag får ifrån dig! Underbar, ärliga och ibland hårda..men uppriktiga, det gillar jag!
Kram ifrån Oumberlige Peter!

Erik "Semlan" sa...

Här var det skruvade sladdar! Härligt enhetligt.
Snyggt fångat. :-)
Annorlunda triss, kul.

Cina via Gizmo sa...

Bra fotat..

Min egen blogg har fått vila ett tag men jag skriver via Hundens blogg förtillfället om du vill titta in.. Förra bloggen var hissen.blogg osv..

Ha det fint

Svorskan sa...

Hahaha! Jag hade nog lagt ut tre bilder på mig själv.

Freja sa...

Mina ögon är vältränade, de har äntligen lärt sig att inte se damm....
Sv: Jag hoppas verkligen du inte tror att mitt inlägg i går visade min musiksmak, för jag skulle aldrig valt den låten själv. Det var min pianolärare som plockade fram noter åt mig. Jag är rätt avis på dottern, hennes lärare låter henne bara spela rock och poplåtar. Om jag fått göra det oxå kanske jag tyckt det var roligare att spela....

Elisabeth sa...

Rejält skruvade sladdar! Ha dé!

4U2 sa...

sv: nej, så ser det inte ut hos mig ;) :) :)

mimmione sa...

fyndigt, gillar mittenbilden då man ser skuggan i bakgrunden

Hörni sa...

Hahahaha, jättekul, men varför ha fler än en rakapparat? Släng den ena är mitt förslag. Den som är dammig. ;D

PS: Jag hade också lagt ut en bild på mig själv om jag varit Svorskan. ;D;D

Olga T sa...

Ha,ha! Hade du ens behövt påpeka hygienen, nu måste jag ju kolla lite extra...;)
Bra tolkning och kul tema. Jag har "skruvat" bollar idag på golfbanan. Det har inte gått bra som svar på din fråga. Igår var det dock en underbar sommardag på banan och jag såg havet HELA tiden samtidigt som jag spelade golf. Härligt oavsett resultat. Idag har det varit regn, regn och åter regn. Inget hav, massa vattenpölar på banan, ingen sol, bara slitgöra, men frivilligt!
Ses i veckan:)

Anonym sa...

Hahaha, bara för att du påtalade det om dammet så var jag tvungen att titta extra noga på din skruvade triss! ;-)
//Tant Marit

4U2 sa...

God morgon! Ja, tyckte de sa regn igår på TV ... men jag brukar inte lita på de! :)

LissenTo sa...

Jaha, då sitter man här och fnissar på måndag morgonen. Tack för det BP.

Dom sista raderna, du skulle kunna bli stand up, på någon av Stockholms scener. Jodå, det tror jag.

Anonym sa...

sv: Inte visste jag att du var en sån rojalist så du vet precis när drottningen har namnsdag ;-)

4U2 sa...

OK. Ska det sörjas skall det göras om/när det behövs Under tiden skall jag återgå till en snäll diet, kanske lite av mig försvinner då, sånt som inte är till nytta ;) :) ;)

Twiggy sa...

Snygga sladdar!!

Chris och Jonas sa...

Snyggt och klurigt fångat

Jah Hollis sa...

Ja, det var skruvat. Och det blev förstås inget uträtat (!) med rakapparaten.

Pialotta sa...

Kunde jag ju själv tänkt på.. Så snyggt, så enkelt när man har en gammeldags telefon i sin närhet.. jag har sparat en som finns i reserv :)