fredag 26 augusti 2011

Tema fredag: ”Allt är inte vad det ser ut som”

Om jag i onsdags hade vetat vilket tema Sinneskatten skulle välja idag så hade jag helt klart kunnat följa Gärdsmygens rekommendation i en kommentar och lagt upp min toalett som inte var en toalett. Kolla här. Men nu visste jag ju inte det. Alltså lägger jag upp bilden ovan som verkligen inte behöver någon vidare förklaring tycker jag;-)

Tummar och tår
Är faktiskt väldigt tacksam över att bilden talar för sig själv då jag känner mig ganska så mör och urlakad idag och har lite svårt för att vara konstig(-are än vanligt) och rolig. För precis som ni så har jag också hållit tummar och tår för min vän N idag. Det känns nästan som om jag har slagit knut på mig själv också – åtminstone i huvudet. Men det har det varit värt miljontals gånger om kan jag säga. Både ni och jag har aktivt bidragit till att operationen gick bra. Vi är ett perfekt cyberteam – ni och jag – jag tror stenhårt på oss… även i framtiden. Än en gång 1 000 tack!!!

Fler bidrag till temat hittar ni här.

22 kommentarer:

Olga T sa...

Det här var ju ännu bättre!! Kanon! Den här är verkligeninte vad dn ser ut att vara. Inget bidrag fån mej idag. Ska nu iväg och titta på div2 fotboll:)

Olga T sa...

p.s. tack för länk

Jess sa...

Perfekt tolkning av temat!!! :)

Rantamor sa...

OM Rantafar kollat vet jag inte om han sett grönt eller rött...
för...
han ÄR färgblind...
har vissa svårigheter i naturen vid bärplock...
och svampplock...
men med mina ögon ser han snart det jag ser...
"kärleken övervinner allt" *skratt"
tillåmed färgblindhet...
så skönt att höra att det gått bra idag för din vän....

Tjingeling...

Susanne sa...

Hihihi, det var verkligen inte vad det ser ut som ;)
Du och E ska ha ett stort tack för er hjälp idag. Böckerna var du verkligen värd.
Ha en trevlig fredag, själv ska jag snart sätta mig i ägget,

4U2 sa...

Dubbla tolkningar för jag tänkte först att det var en stol ;) :) ;) Tur man kan läsa iaf.
Skönt att det gått bra för din vän. Verkligen!

Monica sa...

Härligt att det gick bra;-))))

Jacob som är mer kreativ än jag har fått mej att se en viss sak bland dina potatisar i förra inlägget, vad kan du nog räkna ut själv Haha Är den arrangerad tro.
Någon är färgblind om man ska tro på vad det står i ordets bemärkelse;-)))
Håller med dej tycker han var oförskämd och inte fick han några pluspoäng av publiken skulle jag tro, men så är det ju i talangjakter.
Ha det bra, Argos hälsar;-))))

SoF sa...

"En grön påse". Strålande.

Glädjande att läsa om N!

Glada o varma kvällshälsningar.

Jah Hollis sa...

Bilden talar onekligen för sig själv.
Men själva idén är inte unik.
Lokaltrafiken i Skåne har följande färgsättningar på sina fordon: Pågatågen är lila, regionalbussarna gula och lokalbussarna gröna.
Så när de tvingats sätta in reservbussar eller dito tåg och inte haft i de rätta färgerna har de helt enkelt satt på en text på sidan där det kan stå till exempel: Detta är en grön buss, fast den inte alls är det, eller Detta är ett lila tåg.
Ja, jag antar att alla fattar. Eller? ;.)

SigridfraEnget sa...

Bra att höra att operationen var lyckad!
Härlig bild! Kanske jag er färgblind...?

Kicki sa...

Den var ju grön;)

Bildgatan sa...

Ja visst talar bilden för sig själv och vi kan inte alltid hålla humöret uppe.

Bilden är så bra och jag har något roligt som handlar lite om vad bilden säger, får kanske leta i arkivet.

Än en gång ha en bra fredagskväll och njut att allt inte alltid är som det ser ut, det kan vara bättre.

Monica sa...

Haha säg inte det om 80 åringar.
Jo då dom trixar och står i men det går över, frågan är bara hur lång tid det tar den här gången.
SKÅL

4U2 sa...

sv: tack för tips! Nu är frågan: hur öppnar jag en egen sida för bara fotoutmaningen - usch jag är kass på sånt! :(

Pialotta sa...

Fint OP gick bra :) Din bild är den mest lyckade i dagens fredagstema .. absolut den coolaste i alla fall :)
Ha de gott Tjingeling

Mona sa...

Haha, inte visste jag att det fanns röda sockerrör? Jag som försöker vara lite miljömedveten undrar hur miljövänlig den röda färgen är. Ja ja, ett klockrent bidrag i alla fall. Skönt att det gick bra med din vän.

Magnetkameran ser onekligen ut som en toalett på din bild. Jag har också legat i en sådan. Det där bankandet är enerverande, men annars tänkte jag: Bara dom inte går sin väg och lämnar mig här!

cat sa...

Ja den bilden talar för sig själv.
Vad skönt att höra att det har gått bra för N :)

Jane sa...

Din bild påminner mig om en övning vi brukar göra i skolan ... att läsa text där det står färgernas namn men texten är en helt annan. T.ex det står GUL men bokstäverna är gröna :) Det är lätt att lura hjärnan att "läsa" fel :))
Underbart att höra att det gick bra med allt tum-och tåhållande!

Hörni sa...

Det finns ju gröna gula bussar också har jag sett.:)

Underbart att det har gått bra! Hoppas det fortsätter så nu också. Kram!

Jane sa...

Hej igen :)
Utmaningen i skolan är 20 förstaklassare som inte sitter på stolarna eller lyssnar och bara frågar när vi ska leka. Dessa ska jag försöka få kontakt med (och "roa") under ung. 4,5 timme varje dag alldeles ensam. Det är ganska utmattande ska jag säga därför har bloggen vilat två dagar, jag orkade helt enkelt inte ens sätta mig vid datorn. Till jul ska det väl vara lite ordning ;))

Pysselfarmor sa...

nämen nu är det något fel igen på mina ögon!!! grönt - rött....?? det är frågan!

Anonym sa...

Åh vad skönt att det gick bra!

Du har rätt, bilden talar för sig själv :-)