lördag 20 augusti 2011

Shannara’s SaturdayMix: ”Nytt”

Idag vill Shannara se något ”nytt” hos oss. Inga problem alls. Nytt för den här sommaren (åtminstone vad gäller stor-Stockholmsområdet) är att det har regnat nonstop sedan klockan 17:00 igår. Kolla bilden ovan! Vill man se det positiva med denna nyhet så citerar jag min vän R här:

- Härligt väder det är nu! Älskar riktigt regn när man sitter torr och varm och lyssnar på smattret - det är så rogivande.

Daddy Longlegs
Även den här krabaten är ny för i år: En riktig stor ”Daddy Longlegs” som satt på ytterdörren imorse. Han måste ha läst R:s citat ovan. Regnet gjorde honom rofylld och han rörde inte en fena av den enkla anledningen att han inte är utrustad med sådana – fenor alltså. Han sprattlade inte med benen heller när jag fotade. Om ni undrar om jag plåtade ett lik så kan jag försäkra er att så inte är fallet. Han fanns inte kvar en halvtimme senare.
Blå-gul katalog
Nu vet jag inte om Ikea har läst om Shannara’s ”Nytt”, men lagom till temat låg Ikea katalogen på hallmattan igår. Personligen tycker jag att omslaget är färglöst och tämligen tråkigt. När jag tittar på det så blir jag ännu mera rofylld och det kan ju knappast vara meningen. Jag borde väl rusa till närmaste blågula varuhus och shoppa – i regnet. Nej, jag går på bloggpromenad i stället - i värmen;-)

Flera nya bidrag hittar ni här.

25 kommentarer:

Mad at you sa...

Senast jag mördade en sådan var igår natt. Jag hatar dem men de verkar gilla mitt rum. Pain!

Jess sa...

Mycket nytt! Fast regnet är som sagt inte nytt här, fast i dag har vi strålande sol! Bra eftersom vi ska bege oss cyklandes till kräftskiva i kväll! ;)
Den blågula har inte dimpt ner i vår brevlåda än. :)

Hörni sa...

Jag håller med R, regn är rofyllt och så skönt när man sitter inne i värmen. Och vilken fin regnbild du har fått till.
Vad bra att myggfarfar inte var död, han har nog bara flugit hem till sina barnbarn mygglarverna.
Åhh, Ikeakatalogen! Den har inte vi fått än.. jag gillar den svala looken.

Susanne sa...

Rs citat är så sant, så sant.
Nya IKEA kataloger brukar vara ett hösttecken, men jag hoppas ändå att sommaren kommer tbx en stund

cat sa...

Igår hade vi regn mest hela dagen, men idag har det varit soligt och blåsigt.
Tjusig bild på harkranken, som jag får svåra rysningar av IRL :)

SigridfraEnget sa...

Nyheterna är bra fotat och vist fram här hos dej. Tycker om första bilden. Det påminner om höst och det är helt ok.

Monica sa...

Regn är skönt om det dyker upp mellan hundrastningarna.
Här är dom flesta långbenar lik, vet inte varför dom vill in för att dö.
Kvadratsmart behöver man inte vara längre med 150 kvadrat + snedtak, men flytta går ju inte med dom priser som är i dag. När man betalt reavinstskatten räcker pengarna till ett utedass på liten tomt HAHA
Klart jag skålar med dej, nu vräker regnet ner här.

SoF sa...

Kan den där långbenaren istället vara av arten linsLUS tro? ;) Det verkar ju så...

Solskenshälsningar!

(verkar som om ni har fått vädret vi hade här igår - och då hoppas jag verkligen att ni imorgon får vädret som vi har här idag, för det är ett alldeles strålande sensommarväder)

Anonym sa...

För första gången någonsin tror jag har Ikea-katalogen bara blivit liggande här.

Charlotta sa...

Den nya katalogen har inte kommit till mig. Men både regn och harkrankar är gamla bekanta... ;)

4U2 sa...

Håller helt med din vän R! (min promenad började i lätt duggregn och när jag kom hem var jag ... rejält blöt och ... nöjd!)
Fenor och tråkiga kataloger ... fiffigt!:)
(de där benen är hysteri framkallande hos mig ... de är liksom så ... stora!)

thejeanettishway sa...

ikea-katalog! kan beställas på nätet?
kram från dalsland//

anne sa...

Härliga nya aspekter och ting det där! Men jag tyckte regnbilden påminde om ett foto som antingen du eller jag (eller kan det ha varit båda?) tog förra hösten. :)

Bildgatan sa...

Nytt var regnet också för någon dag sedan men nu har det slutat, hoppas att det gör detsamma för er.

Håller med R att det kan vara mysigt, när jag är inomhus.

Ett tydligt på den äckliga och de kan verkligen sitta stilla, till och med jag hinner slå ihjäl dem. =)

Den där blågula får aldrig jag, inte ens i stugan. Vi har ingen reklam överallt vilket gör att jag aldrig kommer åt den. Ett år tog jag faktiskt en från butiken -de där låneexemplaren.

Mycket nytt hos dig idag av skilda slag, får se om jag hittar något nytt.

En trevlig lördagkväll till dig och maken.

SoF sa...

Jag saknar också tPix på bloggen (och har sagt det till honom) men imorgon har han ställt klockan på 04.00 för att få till ett bra tema till fototrisstemat solitär. ;)
Till förra veckans uppdrag var han ju ute i garaget och fotograferade skruvar kl 06. Haha.

Tack vännen - för allt...

Varma kvällshälsningar!

Susanne sa...

Sv. imorgon söndag ska jag "värpa" i mitt ägg, för då ska det inte regna ;)

Freja sa...

WHAT, IKEAkatalogen har inte kommit till oss än!!!!! Jag måste nog klaga någonstans....

Unknown sa...

Läcker bild som får mig att lite extra uppskatta lördagseftermiddagstimmarnas solsken i skog bland små glittrande sjöar...
Ha en fin söndag! /SA

Unknown sa...

Hej och tack för din kommentar!. Ja gör som du - fascineras i första hand av träets ådring och formationer...

Olga T sa...

Regnat har det ordentligt här också men så skiner solen emellanåt. Igår var det riktigt skönt och det blev fika utomhus på e.m.
Harkrankar har vi gott om här och jag är expert på att fånga dem!

Jane sa...

Klar höstkänsla över dina bilder, alltså! Här ösregnade det hela dagen igår och jag tillbringade den i källaren ... ypperligt tillfälle att städa undan lite ... idag har jag träningsvärk ;)) Undrar vad det tyder på!?!

Pysselfarmor sa...

ja fy 17 vad det regnade...men jag håller med din kollega att det ibland är skönt att sitta inomhus och lyssna på smattret..

långbeningen ska jag ge dig namn på inte för att jag vet om du är intresserad, men du kan väl alltid "stila" med din kunskap - det är en harkrank....ja den har alltså ingen släktskap med haren!!!
Bara så du vet...


Oj har du fått IKEA-katalogen..undrar när den dyker upp här.

Ja oftast har jag tur som en tok som jag säger....att jag har tagit bilder som passar till olika teman. De tre bilderna som nu finns för fototrissen har jag klickat fast på gården i norr...märkligt men ibland tror jag att jag är "synsk" ;-)
Ha en bra söndag - här ska det köras MC snart.

Anonym sa...

Men nu får det gärna sluta regna snart. Vi är tillbaka i hufvudstaden i morgon...
:-)

oumberligating sa...

Äntligen lite solsken både i bloggvärlden och i verkliga livet, skickar en söndagshälsning!
Kram ifrån Oumberlige Peter!
PS: Härliga bilder som vanligt, Frafarsmyggor gillar jag, känner några tjejer som skriker så härligt kvinnligt när de fladdrar förbi.
Då får jag som man komma till undsättning....känner mig riktigt stor och stark då! (ler)

Pumita sa...

Ooohlala, vilka långa snygga ben! Nästan avis blir man. ;)

Och du skryter om ditt sociala liv utanför bloggen... du får väl tänka lite på oss andra som inte har det... inte bara försvinna så där. ;)