onsdag 10 augusti 2011

Onsdagstema: ”FOTO hunger”

Det var ju tur att jag är varm i kläderna efter gårdagens ”Matpatrullen”-inläggonsdagstemat är ”FOTO hunger”. Varsågoda, den här bilden illustrerar nog båda delarna på ett utmärkt sätt om jag får säga så själv;-)

Sushi meets coffee
Bilden på väggklockan är tagen på Sushi meets coffee som vi ”hemsökte” idag igen och mitt positiva omdöme om stället står sig med råge!!! Dessutom fick jag stilla inte bara min (foto-)hunger utan även min nyfikenhet varför det inte finns en kaffemaskin på ett ställe där kaffe ska möta sushi. Svaret var väldigt enkelt: de specialbeställda maskinerna har helt inte levererats än. Så alla vilda spekulationer på mitt jobb fick sig en ganska så snöplig lösning om man säger så…

Fler fotohungriga bidrag hittar ni här.

20 kommentarer:

Susanne sa...

Kanonbild för onsdagstemat.

Malla sa...

där fick du till det, igen! skulle jag vilja påstå :)

Monica sa...

Vilken bild, synd att det inte är tävling du hade garanterat
vunnit;-)))))

Jane sa...

Attans, vilken festlig klocka - passar ju som handen i handsken på en restaurant :) och attans vilken tur (eller skicklighet?) du har med motiv jämt!!!

Freja sa...

Jag blir hungrig bara av att se klockan... Men sushi har jag inte lärt mig äta, jag gillar inte rå fisk... Vad heter de där bitarna som inte är fisk på? De är goda...

Hörni sa...

Vilken snygg och häftig klocka! Perfekt till temat också, du lyckas då alltid du.:)

SigridfraEnget sa...

Suverent! Perfekt klokke på et spisested.

Beppan sa...

Klurigt minsann!! Låter som ett spännande matställe!

4U2 sa...

Men, var är kniven? :) Fin bild. Väldigt passande!

Lena Abrahamsson sa...

riktigt häftig klocka, bra symbol för Hunger :)

SoF sa...

Snyggt motiv Beate!

Varma kvällshälsningar.

Bildgatan sa...

Vilken häftig klocka och den visar ju verkligen den tid jag är uppvuxen med att middagen serverades och då förväntades alla sätta sig vid bordet med stor hunger.

Du hade ganska rätt i din "gissning" av vad som var tänkt att serveras till middag och temat idag. =)

Olga T sa...

Kul klocka! Så bra att tanken med namnet på stället ska förverkligas. Synd att jag inte gillar sushi.

Mona sa...

Urläckert! Haha, nu var jag rolig också. Gillar verkligen klockan/konstverket. Kanonbild för temat.

Jess sa...

Superb tolkning!

Anonym sa...

Cool klocka!

Trist att lösningen på kaffeproblematiken var så enkel...

:-)

Pumita sa...

Jag kan tänka mig att gå dit bara för den läckra klockans skull... och dricka kaffe någonannanstans. :p

Pysselfarmor sa...

Häftig klocka...och nu fick jag ett nytt tips till eventuella nästa återbrukskurs.

mad at you sa...

Hahahaha lite humor att man öppnar innan allt finns där :D Men men vill man göra pengar in the meanwhile så varför inte. frän klocka!

B i r g i t t a sa...

Vilken kanonläcker bild!