onsdag 24 augusti 2011

Ordlös onsdag: " I mitten"




Fler bidrag till temat hittar ni här.

23 kommentarer:

BP sa...

När ni ser bilden så undrar ni säkert varför jag lägger upp ett foto på ”min” bloggprinsessa Nika där precis ingenting är i mitten. Eller vänta nu… tänk efter lite här:
- Nika är mittpunkten i sina föräldrars liv.
- Mitt emellan händerna håller Nika sin första fotboll som hon fick – ja gissa av vem. Kan säga som så: det var då inte av pappan, IT-kompisen Radde;-) Att bollen bara visar en ”rätt” färg – grön – är en liten missräkning, men jag hittade faktiskt ingen grön-vit skumgummiboll till en 1 1/2 åring. Ja, blir hon inte Bajare så får hon väl bli Gaisare då, helt okej;-)
Och om ni inte har lagt märke till det så vill jag bara påpeka att hjärtat sitter exakt i mitten på blomkrukan till höger.

Fler bidrag till temat hittar ni här.

Kicki sa...

Nejdå undrar inte alls, perfekt bidrag!

Erik "Semlan" sa...

Snyggt porträttfoto. :-)
Inte alltid det är i mitten, men ändå.
Jag tänkte på skuggan, den går nästan mitt i ansiktet. ;-)

tPix sa...

I mitten kan ju vara mycket och inte alltid bildmässigt i mitten. Fin bild!

Mad at you sa...

Vad stor hon blivit! :D

Shannara sa...

Härligt bidrag med en hel massa mitt i... =)

Och snacka om att tiden går fort, hon är ju redan så stor. =) Men det är ju mina telingar med!

Lysande ögonblick! sa...

Ja, såg hjärtat och tycker bilden är så fin och symbolisk på många vis. Förstår precis.

En stro kram till dig!!!

bokhyllan sa...

Lysande! Perfekt tolkning.

Hörni sa...

Klart söta lilla Nika är en mittpunkt, viktigast av alla för sina föräldrar, perfekt tycker jag.:)

SigridfraEnget sa...

Underbar bild. Självklart är hon mittpunkten i familjen!

Monica sa...

Helt perfekt kan inte bli bättre bidrag;-)))))

Olga T sa...

Nika är i mitten/mittpunkt, för det är henne man tittar på.

Susanne sa...

R är den person som jag aldrig skulle tro köpte en fotboll åt sin dotter, så jag förstod genast vem som köpt bollen.

Malla sa...

Om jag fick byta namn på Nellie skulle jag definitivt välja Nika. Jättefint!

Anonym sa...

Fyndigt! Gillar bilden och din motivering!

Jane sa...

Häftig bild...
Kramar i massor / Jane

Jane sa...

Vilken fin ögonkontakt du fick med Nika, det gör att betraktarens blick dras till henne :)

Bildgatan sa...

Allt det där såg jag, det du skriver om mitten, eller förstod men sedan tänkte jag också att hon håller bollen i mitten av sig själv och kanske ska bli mittfältare i Hammarby, eller i Gais om Hammarby har hamnat så långt ner i gärdsgårdsserien att ingen längre kommer ihåg att laget någonsin funnits - förutom du då.

Bildgatan sa...

Blir dubbelt här. Funderar kan det vara Nika som jag sett som bebis? Förstår i sådana fall inte vem som snodde åren från mig.

Mona sa...

Härlig bild på lilla tjejen. Jag tycker fotbollen är riktigt snygg. Färgen är så himla läcker (och då menar jag inte för att det är GAIS färger!)

Anonym sa...

Mitt i prick, alltså :-)

Jag kan inte sluta att fnissa åt fenomenet att du inte kan låta bli att prata i första kommentarern på dina ordlösa inlägg :-D

Och du. Jag tycker att svalkan och regnet är sååååå skönt! Undrar varför jag egentligen flyttade till Spanien?
:-)

anemonen sa...

Här hade inte behövts någon förklaring till mitten. Jag förstod det med detsamma. Lycka är det att ha en sådan fin tös i familjen.

Pialotta sa...

Jisses vilken liten goding.. så söt han är :) Mitten.. javisst efter dina förklaringar :)