tisdag 23 augusti 2011

Tisdagstema: ”Text”

Tajmingen av tisdagstemat ”Text” kunde inte ha varit bättre!!! Ska göra ett försök att förklara varför – så varning för kryptiska meningar utfärdas redan här;-)

Om man är tre relativt (många skulle säga mycket) tajta vänner som kan dela lycka så är det otroligt glädjande. Nu hade jag tur idag, då jag fick hälsa på vännen R som i sin tur berättade fantastiskt positiva nyheter om vår gemensamma sjuka kompis N.
Jag sa ju att det skulle bli svårbegripligt men häng med i några rader till bara ;-)
Från och med idag har N ”bara” ett problem kvar som kirurgerna på det stora universitetssjukhuset i Solna ska ta itu med på torsdag med hjälp av strålkniven igen. Ni som har följt den här bloggen ett tag vet vad jag pratar om och ni är väl också medvetna om att ni får träna upp finger och tår redan nu – då dessa ska hållas extra hårt om två dagar.

Fira och text
Nu börjar det bli lättbegripligt igen;-) R och jag firade nyheten bland mycket annat med en lyxlunch som bestod av den bästa laxsoppan jag någonsin ätit. 1 000 tack och komplimang till kocken vars namn också börjar på R men som inte ska förväxlas med vännen R. Han är bara gift med henne;-)
Efter besöket kände jag en total lycka som jag på sätt och vis ändå fortfarande fick leta efter – tisdagstemat var ju ”text”. En snabbis in på Granit i shoppingcentrum Stinsen löste det problemet galant som ni ser på bilden.

Fler bidrag till temat hittar ni här.

PS. Med lite tur så får ni ett mycket konstigt inlägg av mig även imorgon, fast mindre kryptiskt – jag lovar;-) DS

28 kommentarer:

Twiggy sa...

Kryptiskt, ja i viss mån. Men sällan har jag läst en text som sprudlar mer av lycka! Ditt foto och texten blev en helhet, en mycket lycklig sådan!

Jess sa...

Fast det är ju en text och av bokstäver kan man skriva en text! :)
Solklart!

SigridfraEnget sa...

Suveränt, tycker jag. Lycka är bäst om man får dela den med venner.

tPix sa...

En bra bild på temat!

Olga T sa...

Härligt!!

Beppan sa...

Gillas!!!

Susanne sa...

Va glad jag blir, ska genast börja träna på hålla-tummarna-övningar =D

Monica sa...

Det går säkert bra på torsdag, här vässas tummar o tassar.
En lyxlunch och total lycka det är livet det.

Ja återvinning är ett gigantiskt lurendrejeri likadant med utsläppsrätter och miljökompensationer.

SoF sa...

Gillar!

Rantamor sa...

Lovar att hålla alla mina tummar...
och tårna med...
klart att din vän ska bli frisk...

Jahaja så det var tisdagstema du lagt upp...
jag har då helt kommit ifrån alla teman....
trissen nångång...
hur har det blitt...
javisst jag lägger upp min 365:a ligger rätt bra till där iallafall...
Rantamorkramen...

Veronica sa...

Super snygg bild!

Erik "Semlan" sa...

Oj vad många bokstavsklossar! :-)
"Lycka" är verkligen ett fint ord, det önskar jag alla.
Visst var texten lite kryptisk, men jag förstår det viktiga. ;-)
Bra, trevligt, ja jag gillar din tolkning mycket. Gör mig varm, ja lite lycklig.

Charlotta sa...

Bra tolkning av temat!

Bildgatan sa...

Visst var det kryptisk men tror ändå att jag förstod en del. Toppen med den texten för det är väl precis som du känner nu.

Hoppas att det ordet får fortsätta vara i fokus.

LissenTo sa...

Vänner ska man vara rädd om och du måste vara den bästa. Sprider positiv energi

Vi andra håller tummar och tår för att hjälpa till.

Hmm borde vänta till våren, men tror jag tar en sväng med trasan en GRÅ dag.

Ha en härlig vecka. // Lissen

Anne sa...

Inte var det kryptiskt! Du är lycklig att båda dina vänner snart är hyfsat på banan! Mina tår och fingrar hålls!

Sv. Litet pinsamt var det att åka för långt, jag ursäktar mig med att jag ännu inte känner igen Telefonplan när jag åker baklänges. ;)

Anonym sa...

Här ska hållas tummar - jag lovar!

PS: Jag var också på Stinsen idag - varför kom du inte fram och hälsade?
;-)

Pysselfarmor sa...

Verkligen lycka - gläds med dig!

Anonym sa...

sv: Jag var också på City Gross, men vi var nog hemma vid 14-tiden. Dålig tajming...
:-(

Anonym sa...

sv: Och JA! Jag såg solen :-)

Pysselfarmor sa...

;-)
du har kanske för hög IQ ?!?!

ville du se en ryggrad

http://pysselfarmorsbilder.blogspot.com/2011/03/smart-tema-fredag.html

Pysselfarmor sa...

;-)
du har kanske för hög IQ ?!?!

ville du se en ryggrad

http://pysselfarmorsbilder.blogspot.com/2011/03/smart-tema-fredag.html

Viktkamp sa...

Håller tummarna så hårt jag bara kan!!!!! =) Kramar

Kicki sa...

Jag är redo för mer lycka!

4U2 sa...

Se där, rättstavat t.o.m (ja, du såg mitt inlägg, du vet). Riktigt fiffigt och passande till temat och glädjande som besked! Självklart skall det hållas både tummar och tår! Riktigt roligt att din vän är så mycket bättre och har så "lite" kvar! Sedan kanske han också får den goda laxsoppan? Det är gott med soppa på hösten! :)

Hörni sa...

Men åh vilka bra nyheter! :) Jag ska självklart hålla tummarna hårt dom bara den! Skofabriken får vänta. ;D

cat sa...

Åh vilka goda nyheter!
Självklart ska det hållas tummar och tår :)

Anonym sa...

Å idag var vi i Sollentuna Centrum. Det var inte alls sig likt - det fanns palmer nu, och ingen Christer Pettersson...
En klar förbättring alltså.
:-)