fredag 12 augusti 2011

Fredagstema: ”Full”

Så här tycker synonymer.se om "full", dagens Fredagstema:

1.fylld, uppfylld, fullproppad, laddad, späckad, packad, rågad; full i sjutton lurig och skojfrisk; fullt hus utsålt; fullt och fast alldeles, fullkomligt; ha häcken full (vard.) ha mycket att göra 2. fullständig, hel, total, odelad; verklig , sann, ren; full rulle med högsta fart 3. berusad, onykter, drucken, lullig, lummig, lurvig, mosig, dragen, på örat, på snusen, på lyset, packad, pirum, blaskig, slirig, sned, plakat, knall

Då ska vi se vad jag har att komma med till det temat idag då – i urval;-)
Uppfylld: chefens förväntningar med en bok som jag layoutade under sommaren uppfylldes.
Laddad: alltid
Packad: minst två gånger per år och då pratar jag väskor inför en semester. Annars inte sedan jag var 28.
Fullkomlig: ofta i samband med ”salig” när jag får god mat och är fullproppad
Ha häcken full, ha mycket att göra: hemskt gärna, annars blir jag uttråkad, vilket jag lätt blir
Total: absolut. Satsar jag på något/någon så gör jag det totalt och till hundra procent
Full rulle med högsta fart: nästan alltid då jag inte funkar i slow motion
Berusad, onykter: det har jag slutat med för länge sedan. Se punkt packad.
Lurvig: inte är jag någon hund heller
Blaskig: yuck


Men vet ni vad synonymer.se helt och hållet har glömt: FULL I SKRATT! Så varsågoda!!! Den stora bilden visar hundbajspåsar. Den lilla bilden dök upp idag när jag skulle kommentera hos Cat. Tycker det saknas en bokstav. Hoppas ni blev full i skratt nu. Det blev i alla fall jag:-)

Fler fulla bidrag hittar ni här.

25 kommentarer:

Viktkamp sa...

haha jag älskar dina inlägg =)
och återigen, tack för ditt otroliga peppande!! betyder så jäkla mycket!! Kramar

SoF sa...

Japp!
(full i skratt alltså...)

Varma inte-ett-moln-på-himlen-hälsningar!

Malla sa...

å de där påsarna brukar väl vara full av skit!? :D

Jess sa...

Tycker också at det saknas en bokstav! Hahaha :)
Håller med Malla att de där påsarna brukar vara FULLA av skit! :)
Ha en härlig lördag och bli full av god mat och skratt!

Monica sa...

Haha ja bokstaven skulle väl stå först förstår jag.
Argos tyckte det var lite elakt att förse påsarna med
döskallar;-)))han gillar vanliga genomskinliga som morsan använder.
Det där med Total kan jag skriva under på och det är ingen dålig egenskap, synd bara att så få besitter den.
Undrar om man ska bli lite småfull i kväll Hihi

Mad at you sa...

Hahaha jo visst fattas det en bokstav! :D

Full kommer jag inte bli på långa vägar! Eller jo KANSKE nästa vecka. Men de bara ett kanske :D

Fräcka bajspåsar! :D

Susanne sa...

Hihihi, fredagsmyser och fnissar hysterisk.... =)

Susanne sa...

Sv: tror att jag löst mitt kommentarfönster, men du kan väl hojta till ifall det fortsätter krångla....

4U2 sa...

Väldigt många med fantasi ... :) Tänk om det vore väldigt många som använder dessa påsar, med eller utan bild på, i stället för att låta allt ligga framme till beskådan, som ett visitkort typ.
Själv förstår jag inte vad det roliga ... var (men, vad händer med min näsa ... ! :) ;)

Freja sa...

Jodå, ett litet fniss blev det i alla fall. Såg de där bajspåsarna i helgen som var, började fundera på att skaffa hund......

SigridfraEnget sa...

LOL! Beste tolkning i dag, tror jeg!

Beppan sa...

Det inlägget var sååå bra!!! Fullt ös...

Läckra påsar som jag hoppas folk använder till det de är ämnade för - och lägger dem i därför ämnad behållare efteråt....

Jane sa...

Full av beundran över bajspåsarna är Max, såklart ;)
Full av skratt är jag över ordet där det fattas en bokstav. Undrar över hur dessa ord väljs, det har hänt några gånger att man får riktigt kul ord.

Pumita sa...

Du menar ett n på slutet för bestämd form? ;D Jag är inte så förtjust i rosa men de där påsarna är riktigt coola! *asg*

Bildgatan sa...

Asgarvar och nu snackar vi asgarv, inget litet mesigt leende.

Nu vet jag ju att du inte är speciellt förutsägbar. Jo förresten egentligen är du det ... det jag förväntar mig finns aldrig där vilket gör dig förutsägbar åt motsatta hållet.

Fulla hundbajspåsar är jag glad att jag slipper handskas med. De där koderna som ska skrivas i många bloggar kan ibland ha ord eller åtminstone ge en tankar på ord som inte borde finnas på rumsrena bloggar. =) Jag har sett det ett antal gånger.

En trevlig helg till dig och maken - hoppas att vinaren inte är slut ännu, det är den inte här.

Susanne sa...

Sv: Sådärjaaa, då var nästa grej fixad, hade ingen aning att ordsverf. var på, så tack för det.... =)

anne sa...

Hahahaaa!!!

I det här lägget har du verkligen fått till det! Dina tankar är då bra.... konstiga! :)

Kram!

Anonym sa...

S... Jag chansar på S. Det är den vanligaste bokstaven väl? :-)

Susanne sa...

Näe har aldrig kommenterat mig själv ;)
Jag överlåter att det "bästiga" till dig ;)

Jess sa...

sv: Jag fick bara lägga ut en liten snutt av filmen för dottern. Fick tjata länge för att hon skulle gå med på det. Hon gick med på det med orden:
"Gör det då, men det är pinsamt, jag kommer säkert att ångra mig en dag." :)

4U2 sa...

;) ha,ha,ha ville bara retas lite, tänkte mig plötsligt en kamera som mina barn har ... då, då skulle det se ut som på min bild, nej, det skulle förresten inte gå alls för deras kameror är bauta kameror! ;)

LissenTo sa...

Uppfylld och laddad med ett glatt leende sedan jag läste ditt inlägg :-)

Jo, trodde först det var en tjej jag också .

Trevlig helg. // Lissen

Hörni sa...

Hahaha, ja full i skratt blir jag! Verifieringar kan vara riktigt roliga.
Jag är också gärna packad (alltför sällan), men har heller inte varit full på länge, har inte varit bakis en enda gång på sådär ungefär 25 år. Tänker aldrig mer dricka så jag blir bakis.
Ha häcken full är inget för mig. Jag tappar kontrollen och mår dåligt. Men lagom mycket att göra vill jag ha.

Sv: Tack, vad du är söt.:) T-shirten är från Gina Tricot, konstigt nog. Det är sällan jag går in där, men nu gick jag bara in, tog den där t-shirten och en överdel/blus. Väldigt olikt mig att hitta något bra och billigt sådär på en sekund och bara gå och betala.

Jah Hollis sa...

Ja, det var en omfattande genomgång av temat det.
Om dödskallarna får fler att plocka upp efter sina hundar, så ok. Annars har man lyckats bra med att vattna ur den symbolen totalt nu.

Anonym sa...

Visst fattas det en bokstav, men två har bytt plats också.

Visst ska det vara Premiär? Fast på stockholmska. Premier, alltså :-D