lördag 27 augusti 2011

Shannaras's SaturdayMix: "Hopp"

Shannara vill se bilder på "hopp" idag. Då jag den gångna veckan har pendlat mellan hopp och förtvivlan ett antal gånger tänkte jag först lägga upp något grönt. Grön är ju hoppets färg. Men min gröna LED-dusch har ni ju redan sett ett antal gånger.
Alltså får det bli ett höjdhopp istället - ett helt naturligt sådant dessutom... eller vad tycker ni;-)

Fler hoppande bidrag hittar ni här.

PS. Kikar in hos er ikväll. Nu väntar bilutställningen i Rosersberg i strålande solsken och 24 grader. Det finns hopp här också:-) DS

18 kommentarer:

Marit Johansson sa...

haha.. ja det är ju solklart att det är ett höjdhopp!
Nu blev jag sugen att vara med i fotoutmaningen också..

Jane sa...

ha ha, det där är nog en höjd som även jag skulle klara av ;))
Trots sol och värme ska jag förpassa mig ned till tvättstugan ... mitt hopp var ju att tiderna skulle vara upptagna så jag slapp, men ack så jag bedrog mig :/ Det är bara att bita i det sura äpplet.

Charlotta sa...

Klurigt! :)

SoF sa...

Haha - nä här räckte inte min fantasi till.
Men så är jag också ganska spak efter några timmars fotografering, kanske har "kontoret" stängt för dagen.

Varma hälsningar!

nicki sa...

Hej fin blogg!
Man ser att du liksom tänker på allt o så :D
Kram

Bildgatan sa...

Först tänkte jag - nej det här klarar jag inte. Men så helt plötsligt så framträder hon. Men jag ser en stavhopperska med ett riktigt hårsvall i hästsvansen som flyger med vinden och när hon är i ansats.

Det var friidrotten som gjorde att jag inte kunnat stå och fota mitt bidrag idag, inte hur länge som helst eftersom jag då skulle stå för vår TV, tydligen någon sport.

Hoppas att dagen varit bra bland bilarna. Mycket hårigt har jag upptäckt att det finns bland bilarna numera. Tänkte på 4U2:s utmaning.

Bodypalace sa...

Hej kommentera gärna minst 3 inlägg i min blogg för att peppa tjejerna och killarna som är med.

Kommenterar du så kikar jag gärna in i din blogg igen och läser igenom mer noggrant ;) och kanske gillar jag din blogg så mycket att jag lägger till den i "bra bloggar" i min blogg så mina 500-1000 beöskare kan hitta till dig också.

Mvh Bodypalace – en blogg där alla är vackra & unika
(ursäkta reklamen men jag ser den som positiv, vill att så många som möjligt ska hitta till bloggen för se budskapet jag vill sprida och motverka kroppsidealen som media spyr ur sig)

Malla sa...

oj, vilken klurig kommentar du fick där.Jag fastnade i den. Oj.

4U2 sa...

HOPPsan, nu missar jag HOPPet ... är det en myra som hoppar mellan skarven eller så? Då har jag för trötta ögon ... får försöka i morgon igen. Nu får vi gäster.

Olga T sa...

Nej, nu är det för konstigt. Flopp och dykstil känner jag till men inte detta....
Du hade ju en grön påse igår..;)
Hoppas allt är bra med N.
Såg efter gårdagens kommentar att jag alltid ska kommentera med glasögonen på. Stavningen berodde inte på något annat! Körde ju bil sedan och såg Glenn Hysén livs levande som coach, fast mest tittade jag förstås på hans adepter:)
SV: Jo jag har gjort allt själv utom vindskydden och att sätta dem på plats. Jorden kom med en grävskopa men resten är mitt! Har inte sett det programmet du tipsade om.
Har en ny Stockholmstur på G. Hockey på programmet. Hör av mej om ev. träff, lite beroende på mina medresenärer och deras planer.

Monica sa...

Ja du är ju som du är som vanligt, helt underbar.
Såg att temat på trissen i morgon är vid vattnet, tog bilder i går och då var Argos med tycker du att jag ska göra en triss till minne av honom.
Kram

Monica sa...

Ja du är ju som du är som vanligt, helt underbar.
Såg att temat på trissen i morgon är vid vattnet, tog bilder i går och då var Argos med tycker du att jag ska göra en triss till minne av honom.
Kram

anne sa...

Hoppas nu att hoppet blir den allenarådande känslan för kommande vecka.

Freja sa...

Tjoho, nu är jag tillbaka igen! Och försöker förtvivlat få till den där fläcken till en höjdhoppare....

Mona sa...

Hm, jag är ledsen. Den här gången får jag inte till det. Får kolla bilden senare och se om det ljusnar.

Hörni sa...

Ser ju vem som helst att det är ett höjdhopp, hahaha.:D

Jess sa...

Om du vänder bilden ser det ut som en kanin som sitter på en pinne!

Anonym sa...

Hoppfullt värre där :-)

Och ja, vi hade lika fint på Åland - i alla fall fredag/lördag :-)