torsdag 18 augusti 2011

Torsdagen i bilder

Anledningarna till att det här inlägget är lite sent ute är
1. jag inte vet hur man lägger upp bilder på bloggen från iPhone
2. after work med maken
Men då ni säkert har väntat hela kvällen på att få läsa min blogg ;-) så ska jag inte göra er besviken utan visa er min dag i bilder:

En haj
Under lunchen stiftade jag bekantskap med en haj. Nej jag åt upp den utan kollegan Eva mumsade på den – hon hade visst aldrig ätit haj förut.
After work
En härlig sensommarkväll i Stockholm ska utnyttjas maximalt: en Sol på Bara Ute satt fint, men jag undrade hur man får ut lime biten när flaskan diskas.

Gosa
Ja vill man gosa med Gosa – fast inte på en uteservering - så kan man gå till Systembolaget. Nej, vi gosade inte varken med Gosa eller varandra. Inte på Söder i alla fall;-)

Alltid beredd
Vi är alltid beredda!!! Efter sista tuggan av middagen på Gamla Uret, Horntulls Strand började det störtregna. Ja, den utmärkta maten var ju i och för sig i ”säkerhet” men vinglasen fortfarande fulla. Då tar man helt enkelt fram var sitt paraply och placerar sig själv, handväskan, bagen, ryggsäck men framför allt vinglaset under ”taket”. Jag menar urvattnat vin är ju ganska blaskigt, eller hur ;-)

20 kommentarer:

Jess sa...

Melonhaj låter utsökt!
Bra att du hade paraply med så att du kunde skydda vinet! ;)
Du är så hemlig Beate, men jag tror det döljer sig en riktigt snygging bakom masken!
Ps, bra att du gjorde näshål i den så du kan andas! ;)

Susanne sa...

Jag har väntat och längtat hela kvällen.
Det återanvänder ju limen förståss......

Rantamor sa...

Men träffade ni på läderlappens fru när ni var ute på after worken...???
Kul att hon skulle visa sig där precis dådå...
och ja inte vill man ha vatten i vinet...usch nej...
det är nog som när fru Hansson var ute å cyklade....
men d va en annan historia....
nu dillarjagruntlite...

Tjingeling vännen....

Malla sa...

åh, allt det goda i ett och samma inlägg! härligt!

Pumita sa...

Hehe, maten får gärna simma iväg med floden bara man lyckas rädda vinet. Korrekt sammanfattat? ;)

Jane sa...

Lime i öl? Är det gott?
Tur att du hade paraply, det hade kunnat gå riktigt illa annars :))
Vill även meddela att det inte är en giraff på bilden, det är ett annat djur. Nu får du sätta maken på prov, ni klurar nog ut det tillsammans.

Hörni sa...

Jag har faktiskt väntat på ditt inlägg och kollat flera gånger under kvällen.:D
Jag har heller aldrig ätit haj! Men vattenmelon har jag ätit många gånger, jag älskar det.
Hahaha, tur du har paraply, vin med vatten i är inte gott. Fast vi såg en dam som hällde vatten i sin öl när vi var ute och åt i Stockholm senast. Konstigt va..
och tur att jag redan har sett dig irl, så slipper jag vara nyfiken. ;)

4U2 sa...

Underbart! Det gäller verkligen att suga på karamellen (eller ölen om man vill, alternativt vinet) så länge som möjligt. Den där vattenmelonen ... dreglar!

SigridfraEnget sa...

Härligt! Dagen har visst varit bra även om det började störtregna.

Per-Anders sa...

Är det Darth Vader på bilden?

Pysselfarmor sa...

men va...jag tror det är något fel på min bildskärm just nu....du ser så konstig ut....

tur i varje fall att inte ölen blev utspädd...

Monica sa...

Tur man är nykter annars trodde man väl att man hamnat i Fantomen på Operan;-)))
Ingen matbild i dag synd hade varit kul att se vad det blev för läckerheter;-)

Det är strategiskt med inläggen, en del av mina "vänner" läser bara dom privata och för att dom ska hitta dom lägger jag dom först därav oordningen.

Kicki sa...

Jag har verkligen saknat att klicka in till dig...mina timmar framför datorn har varit få denna vecka! Helt utan tvång spädde vi ut vinet i våra helt vanliga glas när vi åt lunch i Italien, och det var helt okej!:)

Anonym sa...

Rena rama scouten - Alltid redo!
:-)

cat sa...

Jag har också funderingar på hur man får ut limebiten om man ska slänga flaskan i återvinningen vill säga.
Antar att de vare sig diskar eller återvinner.
Vilken tur att du lyckades rädda vinet :)

Lysande ögonblick! sa...

phu. urvattnat vin är inte gott. Tur ni räddade. Och den där hajen. MUMS!!!!

SoF sa...

Tack vännen för det första fredagsskrattet.
Bilden med dig (?) och paraplyet är ju bara helt superrolig.

Glad helg!

Viktkamp sa...

Åh vad gott med vattenmelon =)

Freja sa...

Hajen såg smaskig ut....

Bildgatan sa...

Jag blev orolig att det var en riktig haj och nu kan jag pusta ut och även le. Såg nämligen dokumentären Sharkwater i veckan och nu kommer aldrig ens ordet hajfenssoppa att finnas framför mig vid middagsbordet.

Tänk om alla kunde tänka som du och se en haj i en melon istället.

Ja, hur får de ut den? Gosa på alalmän plats -det var några år sedan. Funderar om ditt paraply var nödvändigt eller hade de bara glas på sidorna och inget tak? Här har det också regnat om vartannat nu i två dagar, inte kul -men det går.

Än en gång ha en riktigt bra kväll, ska nu dricka ett glas rött och se om det finns något att se på i TVn eller kanske någon av de 156 (tror jag det var) filmerna som sonen laddade över till ett disk åt mig.