söndag 11 juli 2010

Fototriss: "Hur det ser ut där jag är idag"

Fototriss vill veta hur det ser ut hos mig idag. Inga problem. Här firas det nämligen som ni kan se på första bilden.

Tyskland besegrade Uruguay med 3-2 igår och tog därmed hem bronset i årets fotbolls-VM. En härlig och spännade match full av action och ärligt spel. Med tanke på att Tyskland ställde upp med sitt B-lag (nästan) var segern välförtjänad. Detta måste såklart firas. Så jag lät 2006-års VM-maskot lejonet "Goleo" stifta bekantskap med årets dito leoparden "Zakumi". De ligger just nu i solstolen och njuter av 30 graders värme på balkongen.

Dagens "näring" så här långt: ett glas Brämhults till frukost. Trots att jag firade bronset igår innehåller drycken ingen tillsats i form av återställare;-)

Den här bilden tog jag igår, men jag utgår ifrån att trädet står kvar idag;-). Det är inga biggaråer eller körsbär som syns på bilden. Dessa små rackare går inte att äta men de har en tendens att ramla ner och smeta ner allt som står under trädet. Men bilden blev vacker tycker jag.

PS. Nu tänkte jag ladda inför finalen mellan HOL-SPA ikväll genom att inte göra ett smack. DS

23 kommentarer:

S o F sa...

Jag laddar inför matchen på samma sätt. :)

Ska tydligen bara bli uppåt 35 grader här idag...

Ha det gott!

Jess sa...

Ser ut som en trevlig dag!
I kväll ska jag nog också titta på matchen! ;)

Ingalill sa...

:)))) Härliga bilder!

Petra sa...

En rolig match fastän Tyskland vann :-))

laddar inför matchen idag med lite sol och bad.

anne sa...

Och i kväll hojtar vi:

-GO HOLLAND!!!!!

Lena Rollmar Kårén sa...

Härliga bilder och ett härligt tema. Jag håller på Spanien men samtidigt är det bara fotboll!

Vackert!

Lena Rollmar Kårén sa...

Härliga bilder och ett härligt tema. Jag håller på Spanien men samtidigt är det bara fotboll!

Vackert!

Lisa sa...

Härliga bilder. Glaset blev favoriten för det såg så smaskigt läskande ut.

egoinasmamma.nu sa...

Att inte göra ett smack är faktisk jättebra. Jag har inte gjort ett smack på ett par dagar, så i dag är energin på topp igen. Som du vet är jag inte särskilt fotbollsintresserad, men jag såg matchen i går och den var helt klart underhållande. Bra match!

Monica o Jacob sa...

Nä man måste ju leva sunt i alla fall på morgonen;-)Goleo var en riktig sötnos, såg bara kaluffsen först och trodde du hade långhårskatt.Nä dom är inte goda till och med dom glupska hundarna lämnar dom ifred här.
Ha det bra;-)

Pysselfarmor sa...

Gillar bilden nr 2 bäst eftersom jag inte alls tittar på fotbollen, så tråkig är jag. Men å andra sidan tittar jag nästan aldrig på TV. Skojigt upplägg!

Rantamor sa...

En riktig kul triss.
Och va roligt med VM maskotarna. Sådana borde man samla på.
Jag är sådär intresserad....min Rantafar riktigt intresserad...

Ha d bra.

Gbgmamman sa...

En mycket bra triss.Ikväll sitter väl alla framför tv:n igen kanske. =)

Photos by Storm sa...

Håller med dig om färgerna i den sista bilden. Förstår att du laddar inför kvällens match? Sura bär och lite kall juice kanske?/Lis

Ma.links sa...

Heja Tyskland! Men idag hejar vi på Holland här hemma.

Hörni sa...

Vilka fina bilder! Juicen ser så läskande ut i värmen, och de där frukterna, eller vad det är ser ju väldigt goda ut.
Kul att Tyskland vann igår. Rolig match var det också. Heja Spanien ikväll! :D

Hörni sa...

Jag glömde ju: Tack! Jag har ingen aning om ifall fotona är bra eller inte. Jag känner mig som världens nybörjare och blir aldrig nöjd, och tycker allt blir suddigt osv..
Jag har laddat ner en provversion av Photoshop Elements, men har inte hunnit testa det än. Jag är tacksam för alla tips du ger mig.:)

Olga T sa...

Snart är det dags!!

Anne-Lie sa...

Härlig triss du bjuder på! Gillar din "återställare";-))

Ellis sa...

Sista bilden var härlig, tänkte på människor, finns tusen olika tolkningar, mogna, omogna, mörka, ljusa, röda, gula, gamla, ja massa! :D

cat sa...

Håller helt klart med om att tredje bilden är vacker :)

Jah Hollis sa...

Visst är bilden fin.
Men vad är det egentligen för bär?
Jag missunnar inte Tyskland bronset. Deras insatser mot England och Argentina var VM:s mest övertygande.

B i r g i t t a sa...

Den matchen var ju kanon i fotbollsspel jämfört med finalen. Holändarna bar sig uselt åt.
Körsbären blir dock min favoritbild hos dig :)