måndag 5 juli 2010

Tjänstepromenad

Det är ju inget konstigt att åka på tjänsteresa eller hur!? Att gå på en tjänstepromenad däremot är ju mindre vanligt. Är inte ens säker på att ordet ”tjänstepromenad” existerar. Det borde dock finnas och gärna ingå i svenska ordlistan också. För här kommer beviset att kollegan Eva och jag tog en sådan promis idag.

Vasastan
Vasastan är ganska ödelagd just nu. De flesta restauranger är stängda , många som bor där har flytt till sina landställen och bilar lyser med sin frånvaro. Perfekta förhållanden alltså för en tjänstepromenad i strålande solsken och 28-graders värme. Okay då, en pitstop med en smoothie hos Stina’s bageri ingick också. Man måste ju kompensera vätskeförlusten och öka på energiförrådet:-)

Lätt att få kontakt
Nu undrar ni kanske vilket tjänsteärende vi hade: vi fotade balkonger, roligt va’! Det finns nämligen lika många olika balkonger som hundraser här i Vasastan. Är man singel och har jycke är man inte singel länge har jag förstått. Detsamma gäller när man plåtar balkonger kan jag säga. Det tog inte lång tid tills en kille i 40års-åldern frågade om vi inte ville ta kort på hans balkong alternativt på honom själv. Ett hett tips till er alltså som är ”på jakt” efter sällskap… bra, enkelt och roligt faktiskt. Fotografering och fotboll förbrödrar om man så vill;-)

PS. Bilden jag lägger upp visar en av de dagsfärska balkongbilder jag tog idag. De röda dukarna ni ser på balkongerna finns i hela kvarteret och är protestskynken mot ett planerat fyravåningshus i Hälsingehöjden i hörnet Frejgatan/Hälsingegatan. Det är allmänbildande att gå på tjänstepromenad som ni ser;-) DS.

12 kommentarer:

S o F sa...

Så trevligt...och vackert BP!

(kunde varit jag som fotograferat de där känns det som :)

Självklart måste man ha vätskekontroll.

Ja det märks verkligen att det är sommar och semestertider. Lugnt.

Soliga kvällshälsningar!

Petra sa...

Tjänstepromenad låter som en bra grej. Det skall jag försöka få genom med chefen.

Hörni sa...

Men åh vad trevligt! Hur får man ett sånt jobb? Jag vill också gå på tjänstepromenad med en kamera i handen.:D

Susanne sa...

Vilken underbar raggningsreplik ;)
Jag tillbringade lunchen nere på gymmet och där var det väldigt folktomt.

egoinasmamma.nu sa...

Jättefin bild! Balkonger är roliga att titta på, även att se hur olika folk gör, vissa ser ut som en djungel, andra som att de enbart ställer sina sopor där.
Sv: När jag fotar själv är jag själv, då finns chansen att jag kopplar av. Men oftast spjäxar jag, jag får inte till "normala " bilder.

Per-Anders sa...

Tankarna går nästan till Barcelona när jag ser balkongerna på bilden.

anne sa...

Och jag som associerade till spanjorskor...Svart spets och rött på det.

Jess sa...

Balkongen på bilden är riktigt fin!
Trevligt att ha ett jobb där man kan gå och fota balkonger!

cat sa...

Vad trevligt med en tjänstepromenad.
Fina balkonger :)

Måsen hos mig gäspade faktiskt det var därför jag döpte mitt inlägg till yawn :)

Ellis sa...

haha då vet man det till nästa gång.. eller vadå nästa gång, JAG ÄR SINGEL ja skall fan ta o plåta balkonger!

Nina sa...

Stencool bild du tagit! Gillar perspektivet och kompositionen! Huset strävar verkligen mot höjden! Snyggt!

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

Vackra balkonger och ett skönt perspektiv.

Jag vet inte vad jag skulle kunna fota på en tjänstepromenad =) LIte pengar, lite papper. Fast konsumtion skulle ju kunna vara en del och där kan jag kanske hitta en del roliga motiv -tips på vad man kan få för alla pengar som jag delar ut.