fredag 2 juli 2010

Vilken skräll!!!

Vem kunde tro att Holland skulle slå Brasilien i fotbolls-VM? Inte jag i alla fall, speciellt inte efter brassarnas uppvisning i den första halvleken. Nu får Frankrike, England och Italien sällskap av ytterligare en favorit som föll. Undrar om Ghana kan skrälla mot Uruguay ikväll? Japp, detta VM är verkligen full av överraskningar.
Wesley Sneijder och Dirk Kuyt överraskade mest tyckte jag. Sneijder som (nästan) tvåmålsskytt och Kuyt som löpte som en Duracell-kanin och tidvis spelade som Robinho i sina bästa stunder.

Expertkommentator
Under fem minuter av matchen hade jag en "expertkommentator" vid min sida - maken. Han prickade minuterna rätt och såg Brasiliens offside mål och en minut senare Robinhos 1:0 i första halvlek. Hans kommentar till målen:

- Do all brazilians have names that end with "inho"? Robinho, hmmmm don't they have a Ronaldinho and a Ronaldo, too?

Nej, maken är inte blond.

När snaggade Heitinga kapade Kaka lät det så här:

- What did this football hooligan do to that nice bloke with the cocker spaniel eyes?

Åsså kom han även ihåg Kaka. När matchen var slut satt sammanfattningen klockrent:

- Don't German kids call "shit" kaka? Well, now they can tell Kaka that he played like kaka.

PS. Bilden visar mina holländska favospelare: Kuyt och Sneijder. DS

12 kommentarer:

Susanne sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Susanne sa...

Jag satt på min altan och lyssnade på skrällmatchen (Jag har verkligen blivit ett VM-freak ;)). Spännande och kul var det iaf. Av Aftonbladets läsare trodde 26% att Brasilien skulle vinna och 7% på Holland. Det kan verkligen hända allt. Nu undrar man verkligen vem som kommer att lyfta bucklan.....

Hörni sa...

Hahaha, vilken rolig man du har.:) Är du säker på att han inte är blond, han kan ha färgat håret..:)

Jag lyssnade från balkongen, men var tvungen att gå in och titta hela tiden. Grannarna höll på Holland och var helt hysteriska, haha!:D

Petra sa...

Haha, vilken goding till man du har. Hälsa att det är samma sak på Italienska.

Holland, det var en överraskning som heter duga.

1-0 Ghana och jag undrar om godingen Farlan med gänget kommer igen?

Vilken otäck smäll backen fick. Hur i hela friden kan det vara möjligt att de släpper in honom igen?

S o F sa...

Jag är chockad!
(eller i alla fall väääldigt överraskad)
Brasilien spelade ju så fantastiskt fin fotboll i första halvlek, och så slutar det så här.

...å nu leder Ghana med 1-0 också...

VARMA hälsningar! :)

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

Det är tur att du och sambon har oss =) Skulle inte vara lika roligt om vi bytte under VM.

PS Jag är inte heller blond.

Heidi sa...

Jag gillar inte Holland..(kanske är det min tyska pappa som färgat mig) men jag tycker att de spelar grisig fotboll :( Nu håller jag på Ghana, vore kul med ett afrikanskt lag i semin!

Din man har ju riktigt roliga repliker..hahaha..

red sa...

Finns det nå't äckligare än svettiga karlar som springer omkring och jagar en boll ("trasa")???? Till vilken nytta. Dom kunde ägna sina krafter åt att hjälpa till med vårt bygge, eller rensa i potatislandet.

Anders W sa...

Undrar om du var på plats och fotade? Kanske en ny karriär som sport journalist? Det borde passa dig!

Heidi sa...

MEN vad hände..hur kunde han missa?? Stackarn!! Jag sa precis då till min man att de skulle förlora för afrikaner är otroligt vidskepliga..jag har vänner från Kenya o de har förklarat om alla andar o så ;-)

Cherin sa...

Matchen mellan ghana och uruguay var en av de mest dramatiska jag sett i mitt liv. Herregud! Har fortfarande inte kunnat släppa det!

Ellis sa...

Hahaha din make är ju skön! :D Kaka är bajs på tyska ja :D

Jag kollade inte matchen, låg i sängen och kollade film :D

En sak jag undrat, bloggarna du följer på höger spalt så är alla oranga förutom min, em och gun, how come? :)

Nu skall ja sussa.

Sov gott! <3