lördag 31 juli 2010

Shannaras Saturday Mix: "Experiment"


Idag vill Shannara att vi ska experimentera. Ett perfekt tema med tanke på namnet på min blogg och det bedrövliga vädret vi har här i Stockholm. Experimentera mera säger jag bara.
Inlägget inspirerades av ett reportage på BBC News igår där de nyfödda resultatet av en kärleksnatt mellan en åsna (donkey) och en zebra - kallat "Zonkey" eller "Zedonk" - visades upp. Zonkeyn hade svarta polkagris-randiga ben.

"Snibi" eller "Sniget"
Då jag för första gången någonsin inom loppet av två dagar lyckades ta två kort på 1. en geting (eller om det är ett bi) och 2. en snigel, så hoppas jag att mitt experiment om några dagar (veckor, månader) kommer att resultera i ett litet "snibi" eller en "sniget";-)

Bonusinfo
För er information vill jag tillägga följande - man ska ju vara ärligt på bloggen:
1. getingen var död när den hittades av maken på köksgolvet igår kväll... mmmmhhhh, men det visste ju inte snigeln.
2. Snigeln fotades på vägen till jobbet igår morse. Bredvid den låg stickan.
3. Då snigeln tyckte att getingen var lite väl passiv under pågående kärleksakt så tog han fram "piskan" för att stimulera henne lite.
4. Experimentet pågick i snigelfart. Det tar nämligen en stund att frilägga och montera i Photoshop. Eller som maken uttryckte det:

- Are you still torturing that poor wasp.

Det var himla roligt - experimentet alltså;-) Hoppas ni gillar resultatet ovan.

Fler experiment hittar ni här.

22 kommentarer:

S o F sa...

Ha ha - du gör verkligen skäl för bloggnamnet.

En del hjärnor skulle jag gärna vilja titta in i, tror din vore intressant.
Fast inte i min egen...där finns nog en del svartbrända hjärnceller som ligger som askhögar vart man än tittar...

Men vad gör det - det finns ju några friska celler kvar som orkar glädja sig åt andras "konst"-igheter.

Vissa saker kräver inte så stor hjärnkapacitet...som att plocka svamp till exempel.
Däremot blev det problem när jag hade en förvaring för svamp och en för bär. Helt plötsligt låg det bär i svampen och svamp bland bären.
Ja, ja - det är bara att skratta åt det. :)

Regnfritt och lite sol hos oss idag.

Ha en bra vecka BP!

S o F sa...

...å så var det det där med bröllopsdagen.

Vi träffades för snart 33 år sedan, förlovade oss efter bara 4 månader (det kändes direkt som att det var vi två genom livet), men sen tog det några år innan vi "kom till skott" och gifte oss i Rådhuset.
Så igår firades 26-års-dagen.

Tänk att man kan ha sådan tur! :)

Sabina sa...

Haha, du verkar ju helt knasig xD Jag gillar det!

Monica sa...

Snyggt jobbat Haha.
UppfinnarJocke släng dej i väggen det här måste du ta patent på, finns nog multum att tjäna på den uppfödningen;-)
Ha en skön lördagkväll;-)

cat sa...

:D Knasigt var det.

Petra sa...

Du överträffar dig ständigt. Du är helt grym.

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

=) Gapskrattar och har högläsning här ute på ön (vi hamnade här idag efter en del funderingar hur vi skulle tillbringa helgen).

Det experimentet vill jag verkligen följa och jag misstänker att det föds en "snibi" inom kort. Friläggningen är helt suverän och jag vet ju att det tar tid och speciellt så bra som du har gjort det. Parningen i PS till en "snibi" blir spännande. =)

Jag har inte så stor kunskap om sniglar och bin (eller getingar) men funderar över vilken superinsekt det skulle kunna bli. DU kanske ska passa dig för att utveckla något vi inte vill ha.

Här är vädret inte heller till belåtenhet, regnar. Vi som ska ha gäster i stugan med grillning och god dryck. Tur att vi har tak och öppen spis. =)

Susanne sa...

hahaha, du får verkligen en grå dag, bli en solig dag. Du är såååå grym =D

Cecilia Artista sa...

Ha ha du är rolig du! Och vilken härlig bild. Du kanske ska ta patent på den här djurblandningen! I PS kan man verkligen få till nya världar! Coolt!

S o F sa...

Självklart VISPgrädde - nåt annat finns inte i detta huset. :)

Soliga hälsningar!

egoinasmamma.nu sa...

Jag tänkte väl... att det hela verkade konstigt. Kul bild!

Monica sa...

Den är lite för avancerad för mej den utmaningen (har inga program), kunde ju i och för sej låta Argos kurtisera en and nere vid
vattnet;-)

Shannara sa...

Lika underbart galen som alltid! Tänk, en massa små snibis, så sött! =))

Jag har kämpat mej grön med att frigöra objekt ur bilder med än det ena och än det andra programmet, MEN jag fixar det inte... *ler* Du har gjort ett superjobb med din bild!

Välkommen in i veckans Mix!

Camilla (Rantis) sa...

Hahaha...
snibis... så gulligt!!
Vill gärna se resultatet på de små underverken...
=)
snyggt experimenterat!

Hörni sa...

Otroligt lycat experiment! Skitcool bild.:) Jag undrade väl, det verkade väldigt tursamt att få till en sån bild annars.:D

Anders W sa...

Bra jobbat!

cat sa...

Hej igen. Jag tror att det blir en sniget jag. Det var förra helgen jag grejade med färger och bakgrund i min blogg. Vad konstigt om det inte har synts förrän nu.

Jess sa...

Hahaha! Underbar bild! Love it!

egoinasmamma.nu sa...

Sv: Jag brukar vara så otålig när jag skall renovera och fixa och dona att jag slarvar. Som tur är hittade jag inget soffbord i dag, så istället skall jag kolla i målarbutiken exakt hur jag skall göra och sen börja med ett hörnbord jag redan har. Då tviiiiingar jag mig själv ner i tempo. :D Vet sen innan att grundarbetet är det viktigaste när man skall måla saker, men glömmer det medvetet från gång till gång.

Stattinskan sa...

Inbgen av dem två tillhör mina favoritdjur och skulle det dessutom bli en tredje av de två så har jag fått ytterligare ett "problem" :-)

anne sa...

Och jag som trodde bilden var på riktigt!!! :)

Läcker!!!

Ellis sa...

Hahaha du är knas!

Zonkey lät dock grymt! :D