lördag 10 juli 2010

Shannaras Saturday Mix: "Forgotten - Glömd"

Aldrig trodde jag att jag skulle lägga upp ovan bild mitt i sommaren. Det är 26,3 grader ute, molnigt och den gångna vintern är glömd. Det borde den vara. Men när Shannara valde "Forgotten" som tema då tyckte jag att fotot var perfekt i sommarvärmen. Varför?

Glass
Det äts ju mycket glass under sommaren - Magnum, Cornetto, Nogger... (fick faktiskt googla namnen;-)). Titta nu på min glasspinne! Visst är den läcker! Den inbjuder till att man vill slicka på den och svalka sig. Den är helt naturell, inga tillsatser, inget socker - och kostar ingenting heller.
Vintern är "gone and forgotten" men min "glass" kan jag ändå njuta av. Kan ni?!!!

PS. Med tanke på hur mycket jag hatar kyla och långa vintrar så är bidraget ett riktigt genombrott för mig;-) DS

Fler bidrag till "Forgotten" hittar ni här.

14 kommentarer:

Shannara sa...

Underbar bild, härlig tolkning! =)

Och det måste verkligen ha suttit långt inne för en värmedyrkare att publicera vinter mitt i hettan! ;)

Det gröna i mitten är också en kruka, med solrosor på, en ytterkruka... =)

Välkommen in i veckans mix!

Petra sa...

Föredrar dom glass faktiskt nu, är så törstig och söta glassar bli bara klägg i munnen.

Tänk att man kan vara bra att förtränga jobbiga vintrar.

egoinasmamma.nu sa...

Bilden är underbar, kändes som att jag fick lite svalka. ;)

Olga T sa...

Vad i allsin dar Beate??
Trodde inte detta om dej - och ursäkta - men detta bidrag blir just nu borglömt. Jag hoppar tilbaks till isen igen ;)

P.S. Bilden är vacker men jag bara vill inte se den nu...

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

Det trodde jag aldrig, aldrig att jag skulle få läsa om eller se hos dig. Förvånad (smått chockad) är det minsta jag kan skriva just nu, känner mig smått omtumlad av ditt bidrag.

En Magnum om dagen - ett somrigt uttryck som jag myntade för några år sedan.

Jag förstår att du klarar av det för i sommar kan inte ens du Beate klaga på värmen och kanske mellan varven blir lite sugen på is och kyla. =) Här är det varannan dags väder, just nu lite duggigt och kring 20 skulle jag tro. Vi hade en kanonsommar ifjol och den tror jag inte vi får i år men tror ändå att vädret kommer att vara ok. Jag letar inte solen -vill bara ha värme och regnfritt. Det beror lite på var jag är, idag hemma i Luleå hade jag önskat lite bättre. Inomhusmyset blir inte så mysigt i en lägenhet - var är brasan, vattnet utanför och grillningen. Kan inte ha det här. =( snyft.

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

Glömde - jag gillar bilden också som foto, snyggt fotat.

Hörni sa...

En jättevacker bild! Särskilt nu när det är så varmt ute och man längtar lite efter svalka.

Jess sa...

Är just nu väldigt varm och då kändes det faktiskt riktigt bra att se din "glasspinne"!

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

Svar från mig - Det är därför den är sparad, för sin skönhets skull. Det är inte jag som ägt den utan sambon och när vi rensade en gång så skulle han kasta den men ... Jag är ingen ekorre, inte när det gäller sådana prylar eller prylar överhuvudtaget - bara papper och bra att ha texter. =). Det räcker med en stor ekorre i släkten och där handlar det om ALLT och då menar jag ALLT. Inget får gå till spillo - det är tur att det inte är i mitt hushåll för där hade jag inte klarat av att leva - men han är ju snäll så jag gillar honom i alla fall. =)

Jag har samma aversion mot mobiler som du men den sista har jag "fått" eftersom mitt batteri inte höll något längre, den var 5-6 år gammal, med telefonkort. Jag kan inte min trots dess enkelhet -använder den bara för att ringa i vid behov och självklart tar jag mot samtalen som kommer. Till och med SMS:a har jag nästan slutat med, gör det oftast via datorn. Likt dig är jag betydligt mer kompetent när det gäller datorer.

Susanne sa...

Den tiden är verkligen glömd. Njuter för fulla muggar av värmen och i natt sägs det att det ska bli tropisk värme dvs +20 hela natten - Underbart!!!!!

Joy sa...

Winter always looks pretty in photos, especially in summer.

anne sa...

Jaa-a, det är bra att påminna som om hur det var och hur det kan bli. Snart. ;)

anemonen sa...

Den bilden svalkade rejält. Tänk jag tänkte på vintern idag när jag svettades som värst. Nu väntar en avsvalkande cykeltur. Ha de gott.

Ellis sa...

Haha dina tolkningar är underbara! :D

Jag hade tagit typ....... en bild då någon såg ensam ut... o glömd.. eller typ en påse någonstans - glömd haha :D

Sv: min lillebror är tom längre än mig på 10 cm typ!:D