lördag 3 juli 2010

Bilduppdraget: "Rolig, annorlunda eller konstig grej"

Ibland undrar jag om Nina på Bilduppdraget har en förkärlek till min blogg. Helgens tema talar onekligen för det:-): "Rolig, annorlunda eller konstig grej". Mitt bidrag är vackert tycker jag:-) Har man bara tillräckligt med fantasi kan "tavlan" tolkas som "Storm i gryningen", "Exploderad bläckfisk" eller varför inte "Splash".

När jag tog bilden hade jag onekligen mycket roligt. En annorlunda incident måste ju förevigas på bild, eller hur?! För konstiga grejer är ju eftertraktade hos Bilduppdraget.

Min roliga, annorlunda och konstiga "tavla" föreställer tappat, svart färgpulver från en kassett modell XXL som sitter i en skrivare av samma modell. När man byter kassett gör man nämligen mycket klokt i att försluta den innan man går längs en 50 meter korridor till återvinningsstationen. Annars får man konstig konst på golvet som ni kan se.

PS. Nej, det var inte jag som gjorde "tavlan", jag vet nämligen inte ens hur man byter kassett. DS

Fler bidrag på temat hittar ni här.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Det måste varit skönt att vara oskyldig, jag gissar att det inte är enkelt att få bort.

Pialotta sa...

Gillar din "tavla" .. visst är det en konst att spilla bläck så, men en riktig konstnär, blev du på köpet:)

Pialotta sa...

Det där blev fel länk/Pialotta;) Den leder dig in till min KakoMatbox;) men du får gärna titta in dit om du vill;)

cat sa...

Vilken tur att inte vara skyldig till en sådan fadäs :)
Hade nog inte kunnat gissa vad det var utan din förklaring.

Hörni sa...

Det var ju bra att den blev tappad och förvandlad till konstig konst!:)

sinneskatten sa...

Det är sånt som inte bör hända men gör det ...

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

Så länge man själv inte klantar sig så där är det mycket roligt. Din bild hade jag aldrig gissat om jag inte läst det tidigare eller om du inte skrivit och berättat.

Pysselfarmor sa...

Snyggt! Det ÄR konst..bra tänkt och fin bild.

Ellis sa...

Haha jag tänkte SPLASH när jag såg den! :D Den var grym men inget slår din latte splash!

Nina sa...

Riktigt snyggt faktiskt, jag hoppas att ni lät det vara så :-) och ja, jag hade faktiskt dig i åtanke när jag kom på det här temat ;-) Tänkte att nu blir nog Beate glad... :-)

Mona sa...

Ett riktigt konstverk med en kul historia bakom. Visst är det kul att vara framme med kameran och föreviga. Speciellt när man inte själv ligger bakom fadäsen!