lördag 10 juli 2010

Somrigt vatten

Klart att de flesta bidragen till Bilduppdragets helgtema ”Somrigt vatten” kommer att handla om hav, sjö och bad – kanske en och annan bild på vattenslangar också. Helt logiskt och naturligt faktiskt. Är en landkrabba (=asfaltbonde) och ingen badkruka. Då jag varken har trädgård eller kolonistuga kan jag inte ens bjuda på en vattenslang/-kanna som vattnar blommor eller mig själv. Som vanligt väljer jag alltså att vara ologisk, onaturlig och lite konstig …

Isvatten
Is består av vatten, fast i fruset tillstånd. Mitt bidrag visar – ja, just is – som var tänkt att klara sig utan vatten. Hänger ni med? Nej, det gör ni nog inte. Men jag ska förklara: IT-kompisen Totte rekommenderade att dricka Ouzo (grekisk variant på Pernod - anissnaps) med massvis med is och utan vatten – för is smälter ju så småningom i 30-graders värme. Jag är alltid glad för rekommendationer och lydde order. Japp, det här får bli mitt bidrag till ”Somrigt vatten” – för ärligt talat – vem dricker Ouzo under vintern;-)
Flera somriga vattenbidrag hittar ni här.

16 kommentarer:

S o F sa...

Detta tyckte jag var en riktigt bra tolkning BP.
Alltid kul när nån tänker i annorlunda banor.

Det är inte min starka sida. ;)

Nåt iskallt att dricka och rikligt med isbitar skulle jag behöva just nu - enormt varmt!!

Alltså en perfekt svalkande bild!

Det blir en svettig fotbollskväll...

Ha det! :)

Petra sa...

Ser verkligen svalkande gott ut.

Tony sa...

En typiskt BP-bild... oförutsägbart, vilken jag gillar hos dig.
Strålande!!

Olga T sa...

Underbar tolkning! Jag har precis druckit en massa isvatten!!

Hörni sa...

Wow vad snyggt isvatten. Plötsligt tittar jag på bilderna på ett helt annat sätt än tidigare..:)

Sv: Rice Krispies är en sorts frukostflingor. Det blir jättegott. Prova.;)

Wildhearts sa...

Det var en läskande bild!

Jess sa...

Smälta isbitar är verkligen somrigt vatten! Fyndigt!!

Monica o Jacob sa...

Haha typiskt dej, vilken smart lösning på temat släng er i väggen med era skärgårdsbilder;-);-)
Ha en riktigt härlig lördagkväll med ditt Ousoglas;-)

cat sa...

Har aldrig druckit Ouzo, men blev rätt läskad av din bild :)

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

När jag ser din bild så hade jag någon tanke om vad som är mest somrigt vatten och då föll det på ett svalkande glas vatten med is. Du har träffat mitt i prick. Det finns väl inte vid något annat tillfälle vi är sugna på just det (förutom i bastun), även om isbitar förekommer i drinkar på vintern för att det ska vara så.

Din bild är så bra att jag nästan inte törs lägga ut min bild - där du också träffade ganska mitt i prick. Det får bli så i alla fall, jag törs och känner mig riktigt modig. =)

anne sa...

Vem dricker Ouzo?

Å andra sidan blev en Ouzo-fylla början på slutet på en skitrelation jag hade för lääääänge sen, så jag har väl Ouzo att tacka för det...

Ellis sa...

Din bild var ju perfekt!! Ouzo är även dögott då jag älskar lakrits och den där varma känslan man får i kroppen av ouzo är underbar! :D

sv: hahaha suga för andra behov, snuskis!

Pysselfarmor sa...

Åh vad jag blev törstig!

Lennart sa...

Det går åt en del isvatten den här tiden på året. Det ligger alltid en ladding i min frys.

Mona sa...

Cool bild! Is och vatten har definitivt behövts idag när temperaturen nästan tangerat 30-strecket. Jag har druckit ouzo i Grekland och tyckte det var jättegott. Gjorde misstaget att köpa med en flaska hem. Det var inte alls gott. Ouzo ska drickas på plats i Grekland.

Nina sa...

Kul och cool tolkning! Och du har helt rätt, det är ju på sommaren som drinkarna kommer riktigt till sin rätt... sugen blev jag oxå... :-)

Gillar din "paprazzi-bild", så söt unge!