onsdag 7 juli 2010

Felicidades l'Espagna


Vilken match! Inga löjliga filmningar, schysst spel, en utmärkt domarinsats och ett spanskt landslag som redan är regerande europamästare men som nu också aspirerar på världsmästartiteln. Felicidades l'Espagna!!!
Att just Puyol fick göra 1-0 och därmed segermålet gör mig oerhört glad. Killen darrade rejält som vänsterback under hela turneringen, men vilken matchvinnare och räddare i försvaret han var idag. Bäst när det gäller, japp!!!
Hoppas att Spanien, som för första gången någonsin spelar en VM-final kommer att krossa Holland. Samtidigt vill jag att Tyskland, som - sett till hela turneringen - var det hittills bästa laget gör köttfärs av Uruguay. Å tyskarna får ju Thomas Jansson tillbaka till bronsmatchen på fredag. Håller ni med... eller?!!!

9 kommentarer:

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

=) Det flir en familjekamp här, utan kamp.

Jag hejar ju på Spanien utan att varken se eller höra och min Lilleman på Holland.

Vet inte varför men tror det har något med drömelvan att göra ellar något sådant. Han vann den för många år sedan i Aftonbladet men fick inte åka på fotobollsresan till Barcelona pga av att det var mitt i säsongen av hockeyn. Resan fick inte heller bortskänkas eller säljas för den var personlig, men en hel del andra fina priser fick han i alla fall. Han vill ha revansch tror jag.

Så nu hejar vi på SPANIEN -eller ska jag vara en snäll mamma och hoppas på Holland? =)

S o F sa...

Jipppppppppiiiiieeeee!

Trodde att Tyskland var oslagbart men "icke sa Nicke".

Vilken strålande taktik som Spanien hade lagt upp. Jag är så imponerad. Perfekt genomfört.

...å så Puyol denne underbare försvarsspelare som sliter och sliter.
Har sett honom i många matcher, även i spanska ligan och tycker att han är outstanding.

Tänk att just han fick göra detta viktiga och distinkta mål. Grattis!

Jag är nästan lite i chock faktiskt.

Jag tippade Spanien som vinnare av detta VM (trots att de har en historia av att inte lyckas när det gäller) och nu vet jag att laget i alla fall kommer att bli ett av de 2 bästa lagen i turneringen.

Grattis SoF till en bra tippning! ;)

Natti natti!

Hörni sa...

Japp, jag håller med dig! Tänk att du tycker som jag hela tiden.:D

Jess sa...

Vågar jag säga att jag inte såg matchen...

egoinasmamma.nu sa...

Jag har inte hängt med (som du vet ;)), men det lilla jag såg i går så dominerade Spanien.
Sv: Resumé på måndag? Är det över då? Det har ju precis börjar ju! ;D
Sv2: Jag förstår att du har svårt för att acceptera JV. De har ett annat syn på liv och död och de tror på ett evigt liv. Dör de med "den rätta tron" och utan att ha tagit till ex blodtransfusion så "får de evigt liv". Det är svårt för mig också att förstå att de kan göra så, men tror man så tror man.. Tur att myndigheter tar ifrån de vårdnaden för barnen när det är barn som hamnar i samma situation. Uppskattar att du inte försöker packa in dina åsikter - gillar att du är rak.

red sa...

Åsså har han ju långt, lockigt hår som du gillar.

S o F sa...

Tra-la-la-la-la!!!

Å vad jag är glad idag. :D

Puyol, Puyol du om nå´n
kan spela boll
och huvudroll!

Va tycker du om det rimmet?

Ha, ha, ha!

Glada hälsningar.

(tycker det verkar som om jag har fått (glädje)fnatt. ;)

anne sa...

Näääää!!!

Heja Holland!!!!!

Ellis sa...

Alltså.. Inga kommentarer..