lördag 24 juli 2010

Shannaras Saturday Mix: "Flying - Flygande"

Shannaras Saturdaymix är ensam kvar av helgfotoutmaningarna. Hennes "konkurrenter" Bilduppdraget och Fototriss har gått på en välförtjänad semester. Därför är Shannara värd "något extra" idag tycker jag. Temat är "Flying - Flygande" och jag lägger helt enkelt upp ett triss. Vad sägs om det;-) Å nej, jag tänker inte ge mig in i att plåta av allt damm dom flyger runt i lägenheten, då får ni ju associationer om hur det ser ut hos er;-)

Flygplan
Den här bilden tog jag på Vallentunas Flight- och Motorshow ifjol. Jag gjorde minst 20 försök att fota alla - eller rättare sagt hela - flygplan. Här lyckades jag med att fånga dom flygande alla och inte bara "bitar".

Ballong
Den här maffiga saken kom flygande över vårt bostadsområde ifjol. Den hade inte för avsikt att landa på innergården. Den ville lyfta för att inte nudda huset där jag bor. Ni ser väl elden;-)

Fiskmås
Denna bild tog lika lång tid att ta som flygplanen i den första bilden. Fiskmåsar flyger, de bryr sig inte om att hovra över min kamera så att jag kan ta ett bra foto. Här ser ni i alla fall ett tappert försök att fånga in en mås.

Fler flygande bilder hittar ni här.

14 kommentarer:

Jess sa...

Vilken härlig triss du har fått i hop!
Inte helt lätt att fånga fortgående flygsaker i luften, bra jobbat!

egoinasmamma.nu sa...

Bara inte du flyger iväg! :D
Sv: Jag försöker också boka samma tid, men vissa pensionärer envisas med att boka olika tider som passar en som jobbar väldigt bra. Borde vara förbjudet för pensionärer att tvätta på kvällar och helger. :D

cat sa...

Jag får riktiga Biggleskänslor av första bilden. (Var en riktig pojkflicka som hellre läste Biggles än Kitty)

Härlig flygande triss :)

Måsar är inte speciellt snälla mot mig heller när jag försöker fota dem i flykten. Det blir oftast av en ren slump man lyckas :)

egoinasmamma.nu sa...

Sv: Hahaha! Ja, pensionärer borde inte ens få gå utomhus när vi hårt arbetande har fritid!! Nää, jag gillar faktisk äldre människor och tycker det är så trevligt hur glada de blir om man slipper dem förbi i kassakön eller hjälper till på något sätt. Men just när det gäller tvätt-tider... :D

anne sa...

Jag älskar måsen!!!! :)

Sv. Nu har jag försökt muntra upp dig med ett Kött-inlägg!!!

Anden har kroknat för dagen... :)

red sa...

Hoppas du inte sätter pensionärsfilter på din blogg!
>>|:(

Hörni sa...

Det var riktigt coola flygbilder. Bra gjort att lyckas fånga måsen på bild. :)

Shannara sa...

Härliga bilder, som vanligt!!! Och tur att du kom tillbaka till Mixen, saknade dej förra veckan då du var på rymmen! ;)

Välkommen in i veckans Mix!

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

Jag tycker att du lyckats bra med dina flygande tingestar.

Jag håller med dig när det gäller måsar. Har fotat en idag men på sådant håll att när jag förminskat den skulle det nog bli som en prick i den blå himlen, eller skit på linsen.

Tur att du inte valde dammråttorna, då hade synen blivit ännu tydligare och nu när du påminde så ... jag måste kanske göra nytta i veckan.

Tänkte jag inte på -att hon var den enda på helgerna, borde inte ha flummat iväg så dör utan letat rätt på något fint.

Monica sa...

Snygg triss, men luftfärden hoppar jag över gillar inte höjder.
Hihi du skulle nog inte behöva vika av för det gör vi jämt, samlar ihop dom och går åt ett annat håll om det kommer någon.Jag är uppfostrad i den gamla skolan när man fick lära sej ta hänsyn;-)
Regn ja 35 mm i natt och det behövs lika mycket till, jag torkar hundar och ler för ovanlighetens skull.
Tror väl att det är Mimos Bildlikt talat i kväll, hoppas det i alla fall.Man får ju lite abstinenser när alla lägger ner samtidigt.
Signe tackar för Grattiset;-)
Ha en skön söndag i regnet;-)

Bajsugglan sa...

högt flygande planer:)

Petra sa...

Och här flyger alkoholen ur min kropp.

S o F sa...

Härligt BP - personligen tycker jag att man aldrig kan få nog av bilder med mycket himmel på.
De gör mig glad!

Varma ös-regns-hälsningar!

Olga T sa...

Bravo!!!!