tisdag 6 juli 2010

En tisdag i varma bilder

Det var molnigt, båsigt och kyligt (20 grader) i Stockholm idag, med andra ord behövde BP värma sig med i tur och ordning
- varma tankar
- en capuccino
- en het soppa.

Varma tankar
Det lilla bladhjärtat ovan upptäckte jag utanför Vin- och Spritmuséet i Vasastan. Det värmde. Skickar det vidare till alla mina bloggkompisar i cyberrymnden så att även ni kan känna lite varma tankar.

Capuccino
Utanför ett hotell på S:t Eriksgatan hittade jag den här farkosten. En reklamdrive av kafféföretaget Fogarolli och Lufthansa. Capuccinon var av yppersta klass:-) Hoppas den lilla vagnen står där även imorgon;-) Dessutom kunde man vinna en resa till Milano genom att gissa antalet kaffebönor i ett glas. Kul idé och god dryck som värmde också.

Steam
Då de flesta restauranger i stan har sommarstängt är man ju så illa tvungen ;-) att hitta på "matalternativ". Hålet i väggen Steam är ett utmärkt sådant. Under sommaren har som satt ut ett långbord där man kan mumsa i sig asiatiska specialiteter. Åt en Kimchisoppa som var ljuvlig. Den värmde verkligen i "kylan", jag tinade upp och fick bihålorna rensade som bonus.

10 kommentarer:

Hörni sa...

Nu har jag försökt kommentera flera gånger, men något verkar vara fel.

Gulligt hjärta du hittat, och ja, vad kallt det är idag! Hoppas det blir bättre imorgon.

egoinasmamma.nu sa...

Soppan frestar - jag är förkyld. Fina bilder som vanligt och kaffesugen blev jag.

S o F sa...

Tack för värmande tankar och bladhjärta!
:)
Ja idag har det varit lite svalare vindar, det kändes direkt på morgonen.
Det har varit fint men mycket mer moln än vad vi är vana vid.

Varma hälsningar från Västergötland!

Petra sa...

Ursött hjärta och en ursöt liten kaffevagn.

En VARM kram.

Cherin sa...

Sv: Åh vad underbart att få lite bekräftelse... Sker så otroligt mycket nytt i hans liv för var dag som går...och helt säker i sin föräldraroll blir man ju aldrig.

Underbara bilder!

Susanne sa...

Tack för dina varma tankar. Nu ska jag fixa mig en kopp kaffe, blev så himla sugen efter att ha läst din blogg.

Ellis sa...

Gud vad goooooo den där soppan såg ut o vara, blev hungrig av att se! :D

Idag lämnade jag inte ens sängen pga kylan ute =( jo jag duschade en snabbis BARA.

Hoppas de bra me dig Beate. Kram

Jess sa...

Tack för alla dina värmande bilder! Det behövdes även i Skåne i dag, ingen riktig värme här inte...

cat sa...

Det var ett jättefint hjärta :)
Jag drack också god capuccino igår.

Må väl!

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

Kylan - tänk för någon månad sedan hade du varit glad för 0 gradigt.

Det vackra hjärtat värmde och soppan såg ut att vara ätbar och värmande.

Jag är ju ingen kaffekännare förutom att det ska vara starkt, vill jag ha tevatten så dricker jag riktigt te - inget änglapink för min del. Sedan får andra stå för den kulinariska delen av kaffedrickandet.