onsdag 21 augusti 2024

Onsdag i bilder

Visst är det märkligt?! Är det strålande sol finns det färre personer på min innergård än när det är grått, 22 grader och det hotas med regn. Idag var det extremt mycket som pågick nedanför min balkong. Och i brist på annat delar jag med mig av några, men långt ifrån alla händelser. Enjoy!

Det märks att semestern är över. Tror det var deltagarrekord på boulebanan idag. Två killar, resten tjejer.

Det var 22 grader idag, men paret som tar sin promenad verkar helt klart ha höstkänslor.

Dessa hundar träffas i stort sett varje dag. När de träffas skäller de rätt högt på varandra. Men de viftar med svansen, så jag utgår ifrån att det är vänliga skall.

Vilken tuff kvinna med den färgglada lila jackan. Det finns annat än svart och brunt som tur är. Bra där!

Sedan några dagar tillbaka har förskolan i grannhuset börjat med utomhusfika. Räknade till tio barn och tre förskolelärare, varav tå killar. Ni ser väl hur uttråkad en av killarna är;-)

Tyckte dessa två tjejer var så himla söta. De kommunicerade med varandra via mobilen, förstås.

11 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Så brukade det alltid vara när vi hade café också. När solen sken och det var varmt väder så var kundunderlaget mindre än då det var sämre väder. Gissar att folk söker sig till vatten och stränder då istället.
Ja, på svansviftningarna ser man om hundar är vänligt inställda till varandra. Vågar jag påstå.

Susjos sa...

Härligt med så många som kommer ut och spelar boule!
Mysigt att förskolan fika ute, men visst fick ni regn i Täby också på eftermiddagen?
Ha det gott!
Kram

LillaSyster sa...

Tyckte att regnet hängde I luften redan strax efter kl 08 idag, men det kom först vid tre tiden och inte nådigt.....Har inte kollat antal mm, men det var rejäla vattenpölar efter 3 minuter. Visst blir man lycklig när folk väljer färg på kläderna =)

Hannas krypin sa...

Så trevligt att få se bilder från din livliga innergård. Det är verkligen liv och rörelse och ett myller av människor. Så kul att se. Jag tänker också att det är glada skall när hundarna viftar på svansen.

nalta norrland sa...

Hundar som viftar på svansen är vanligtvis glada 😅
Kattor som viftar på svansen är däremot på sämre humör 😜
Trevligt att det händer något på Din innergård 👍
Jo yes 😃 jag brukar läsa LillaSysters blogg 🐱

Anki sa...

Det händer nästan alltid något på din gård ... fint med utomhusfika.
Ha en bra torsdag!

PROFESSORDEUTSCH sa...

Nu har du varit i ditt esse igen å kan bjuda på härliga mammarazzi-foton....visst är det härligt med färg på kläderna?! Vilket kap för din lins att killen gäspade stort just när du fotade, suveränt!
Ha en bra dag!

Klimakteriehäxan sa...

Visst har folk börjat klä på sig - men jag gör det inte ...
Däremot finns nu alla högskoleprovets 15 svåraste ord hos mig nu.

Guldkryckan sa...

Utevaro med barnen är ju obligatoriskt som tur är, annars hade väl grabben somnat där.
Boule skulle vi spelat här med klassen idag, men nån hade förlagt utrustningen för ändamålet tydligen.

Ha nu en fin dag Bp. 🙏

Ditte sa...

Visst är det roligt att ha en del att fästa blicken på. Instämmer helt.
Kan också konstatera att många är tillbaka igen efter ledigheter och annat. Kul dock att se alla båtar som fortfarande är på och i gång. Och delar av Europa har ju semester så stan är fortfarande fylld av utländska turister.
Önskar dig en skön torsdag.

Paula sa...

Jag sitter rätt ofta på bussen, av förklarliga skäl. Jag är den enda som glor ut genom fönstret eller tittar på de som stiger av och på, alla andra utan undantag glor i sina mobiler. Jag tycker det är helt galet...livet sker ju inte där på skärmen. Läser att många skolor infört mobilförbud under lektionerna, en eloge till dem. Jag tycker det är skrämmande när mobilen blir ens bästa och kanske enda vän! Men söta tjejer är de förstås!