tisdag 27 augusti 2024

En mestadels solig tisdag

Trädgårdsgruppen jobbar på tisdagar. Här är det vattenslangen som ska "rullas in". Tyckte bilden blev riktigt rolig:-)

Kvinnan till höger - visst skulle det kunna vara Magdalena Andersson om sisådär 20 år;-)

"Barnsamling" vid favo stället. Alla ungar var extremt väl uppfostrade och roliga att iaktta, betydligt mer skoj än hundar och deras ägare;-)


Kan inte minnas när jag senast hörde respektive såg ett stridsflygplan. Men idag hände det. Ni får tro på mitt ord, då jag inte hann ta fram kameran. Stridsflygplan flyger nämligen ganska fort om man säger så. Två grannar stod en bit bord och glodde på himlen, precis som jag. Ingen av oss kunde identifiera flygplanet. Vi hoppades på en Jas Gripen och inte dess ryska motsvarighet…


Det gäller att passa på #1
Snart är det september, den första höstmånaden. Så det gäller att passa på när termometern visar 21 grader och det är mestadels soligt. Och hos mitt favo stamställe händer det alltid nåt. Underhållningsfaktorn är hög… om man inte har för högra krav vill säga.


Det gäller att passa på #2
17,39 SEK måste vara ett ”all time low”-pris för 95 oktanig bensin. Bara att passa på där med. Och medan jag ändå var i farten bytte jag även Frans vindrutetorkare bak samt batteriet i bilnyckeln.


Inte har jag legat på latsidan idag – hahaha:-)

13 kommentarer:

LillaSyster sa...

Bra jobbat- mycket du fixat med. Jag tankade ännu billigare förra veckan =) Här i stan är JAS vardagsmat- det är lättare att räkna dagar då man inte sett eller hört dem. September går under sensommar!! Ha en bra kväll =) kram

nalta norrland sa...

Var det inte så att bensinen skulle vara billigare nu?
Gillar den första, övre bilden 👍
Vädret… kyligt, omkring +8 och regn dom flyger i luften, hag har fleecetröja och funderar på tjocksockor 🤔💭❓
Här flyger sällan annat än helikoptrar förbi, andningen ambulansflyg eller brandfilt.

Guldkryckan sa...

Såg också ett par sådana plan i luften härom veckan, där gick det fort minsann.
Nato är vi ju med i numera så det är fullt möjligt att det var ett plan ifrån ett sådant land.

Jo, vi får passa på att njuta av värmen så länge det går, fattas bara. ;)
Bra jobbat av dig idag, härligt. :)

Ha en fin afton.

Hannas krypin sa...

Du har verkligen haft en effektiv dag. Själv har jag haft näsan i en bok hela dagen förutom när jag sov inför nattpasset. Håller med om att första bilden blev lite rolig.

Äventyret framtiden sa...

Första bilden är lite speciell, lite grann ett konstverk i sig.
Jas varken ser eller hör vi här men ibland kommer den Portugisiska motsvarigheten som vi knappt hinner se men som vi känner av via dallringar och lufttrycksförändringar och ofta en smäll på slutet. Otroligt...Vi har däremot många kustjagare här nu och då...mera än tidigare. Ryska fartyg har varit synliga.
Bra jobbat idag BP, nödvändigheter gjorda.
Ha en skön kväll!

Marita sa...

Hahaha... för mig kom dagens garv – min syrra har fastnat i dagens kamerasökning. Där sitter hon och pratar med sin kompis. De har fortfarande kontakt sen de var tre år gamla. Heja dom. Jag har inte så mycket kontakt med barndomsvänner bara mest via socialamedier.

Marita sa...

Onej det finns inte mycket som är likt Magdalena 🤪

Susjos sa...

Kvinnan och vattenslangen, det blev en kul bild! Ja, du har haft att göra idag, härligt med låga priser på bränslet! Jag har också haft en fullspäckad och jätterolig dag, kommer nog att sova gott på mitt lilla hotellrum! Ha en fin kväll! Kram

Ditte sa...

Visst är det behagligt med dessa sensommardagar. Och de verkar hålla i sig.
Bilden med slangen är riktigt bra.
Visst är det roligt att observera det som händer runt om. Gör ofta liknande men med det som händer på sjön och längs kajen. (Eftersom jag inte ser vår innergård .)
Roligt med barnen och kan tänka mig att underhållningsvärdet på dem stort.
Önskar dig en skön onsdag och vädermässigt ser det helt klart behagligt ut.

Hanneles bokparadis sa...

Snygg bild överst, runda hatten passar perfekt. JAS är lite trekantig, maken har jobbat med radarn i nosen när det begav sig.

PROFESSORDEUTSCH sa...

Förts bilden är riktig cool å vad kvinnan på bild 2 beträffar håller jag med, hon ser precis lika "glad" ut....
Väluppfostrade barn är en fröjd att beskåda både underhållande å rogivande!
Vi har 24 grader här idag...

Marita sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Marita sa...

Bild två är min syster och hon kommer inte till sen rätt här. Hon är en glad prick med mycket humor. De två pratar kanske om något allvarligt här.